Συμβολική διαμαρτυρία έξω από το κτίριο του ΤΑΙΠΕΔ οργάνωσαν 88 φορείς, προσωπικότητες και βουλευτές κυρίως από την Κρήτη και τα Ιόνια νησιά μεταξύ των οποίων ο βουλευτής Ρεθύμνου του ΣΥΡΙΖΑ κ. Ανδρέας Ξανθός τη Δευτέρα 20/10. 

Σε ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ Ρεθύμνου αναφέρονται τα εξής:

"Η «Κοινή Πρωτοβουλία ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των Περιφερειακών Αεροδρομίων» αγωνίζεται να αποτρέψει την αδικαιολόγητη και επιζήμια αποκρατικοποίηση των Περιφερειακών Κρατικών Αερολιμένων συνειδητοποιώντας τον οικονομικό, κοινωνικό και αναπτυξιακό μαρασμό που επιφέρει το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων του ΤΑΙΠΕΔ. Στη συνέντευξη Τύπου που ακολούθησε στην αίθουσα της ΕΣΗΕΑ οι εκπρόσωποι τοπικών φορέων και συλλογικοτήτων δήλωσαν την αποφασιστικότητά τους να συντονίσουν την δράση τους ενάντια σε αποφάσεις που αγνοούν τη βούληση της συντριπτικής πλειοψηφίας του ελληνικού λαού. 

Όπως είναι, ήδη, γνωστό οι διαδικασίες εκποίησης αφορούν δυο ομάδες αεροδρομίων. Η Α’ ομάδα περιλαμβάνει και το αεροδρόμιο Χανίων, ένα από τα πιο κερδοφόρα αεροδρόμια της χώρας. Το μέσο ετήσιο καθαρό κέρδος του αεροδρομίου ξεπερνά τα δέκα εκατομμύρια ευρώ ενώ η τιμή εκκίνησης της πώλησής του ξεκινά από τα 30 εκατομμύρια ευρώ. Εκτός των άλλων, όμως, ο αγοραστής θα λάβει και ένα «δωράκι» 110 εκατομμυρίων ευρώ αφού με αντίστοιχους πόρους του ΕΣΠΑ είναι σε εξέλιξη έργα επέκτασης του αεροδρομίου Χανίων! Οι φορείς της Κρήτης προτίθενται να προσφύγουν στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για παραβάσεις της Κοινοτικής Νομοθεσίας αλλά και στο Συμβούλιο Επικρατείας για αντισυνταγματικότητα της απόφασης παραχώρησης. Στην Α’ ομάδα συμπεριλαμβάνονται, επίσης, και τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς, Ακτίου και Καβάλας. Στην ομάδα Β’ ανήκουν τα αεροδρόμια της Ρόδου, Κω, Σαντορίνης, Μυκόνου, Μυτιλήνης, Σκιάθου και Σάμου. Είναι ενδιαφέρον ότι προσφορές έχουν καταθέσει «οι ίδιοι επενδυτές και στις δυο ομάδες» όπως ανέφερε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ κ. Μ. Κονδύλης στη χθεσινή του συνάντηση με βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και άλλους φορείς που δήλωσαν την αποφασιστικότητά τους να αποτρέψουν την εκποίηση.

Τα ετήσια έσοδα από τα 39 δημόσια αεροδρόμια της χώρας (τα 38 από αυτά είναι κερδοφόρα) και το «Ελ. Βενιζέλος» ανέρχονται σε 350 εκατομμύρια ευρώ. Τα 155 εκατομμύρια από αυτά αποτελούν οι εισπράξεις του λεγόμενου «σπατόσημου» που είχε οριστεί σε 12 ευρώ ανά επιβάτη για χώρα εντός Σένγκεν και σε 22 ευρώ για τους άλλους προορισμούς. Το τέλος αυτό θα σταματήσει να εισπράττεται από την 1η Νοεμβρίου αλλά, μετά την ιδιωτικοποίηση, η επιβάρυνση ανά επιβάτη θα ανέρχεται σε 14,5 ευρώ για τα πέντε πρώτα χρόνια της παραχώρησης και στη συνέχεια θα αυξηθεί σε 20 ευρώ. Από αυτά το κράτος θα εισπράττει μόνο ένα ευρώ ανά επιβάτη, θα λαμβάνει 1,5 ευρώ για τις υπηρεσίες φύλαξης και τα υπόλοιπα θα πηγαίνουν στους ιδιώτες που θα αναλάβουν τα αεροδρόμια. Η αύξηση των τελών των αεροδρομίων θα επιβαρύνει τους επιβάτες και, συνεπώς, θα πλήξει τον τουρισμό. «Οι εταιρείες χαμηλού κόστους δε θα μπορέσουν να αντέξουν τέτοιες επιβαρύνσεις» τόνισε ο κ. Θόδ. Γαλιατσάτος, περιφερειάρχης Ιονίων νήσων. 

Ιδιαίτερα επιβαρυντικές θα είναι οι συνέπειες της ιδιωτικοποίησης για το αεροδρόμιο Χανίων. Όπως δήλωσε ο αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Χανίων κ. Χρ. Μυλωνάκης: «Το αεροδρόμιο Ηρακλείου εξαιρέθηκε από τον κατάλογο των 14 αεροδρομίων που βαίνουν προς εκποίηση. Στην Κρήτη θα δημιουργηθούν συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού, που θα ζημιώσουν το αεροδρόμιο Χανίων, αφού η ανάπτυξή του οφείλεται στα χαμηλά τέλη και αποτελεί βάση για τη Ryanair».

Εν τω μεταξύ, δεκαέξι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με ερώτησή τους στη Βουλή, επισημαίνουν ότι η διαδικασία παραχώρησης για 40 χρόνια, με δυνατότητες επέκτασης της σύμβασης για άλλα 10, των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας από το ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του Νοεμβρίου και τονίζουν ότι «η ιδιωτικοποίηση των αερολιμένων που προωθεί η συγκυβέρνηση δεν συνιστά τίποτα άλλο, παρά παραχώρηση σε ιδιώτες της περιουσίας που έχει δημιουργηθεί με τα χρήματα του λαού, χωρίς κανένα όφελος για το ελληνικό δημόσιο». Όπως ειδικότερα αναφέρουν, «τα έσοδα που εξαγγέλλει το ΤΑΙΠΕΔ από την ιδιωτικοποίηση είναι κατά πολύ λιγότερα από τα καθαρά έσοδα των κρατικών αεροδρομίων και, το πιο σημαντικό, δεν έχουν καμιά αναπτυξιακή προοπτική αλλά προορίζονται – με βάση τις μνημονιακές δεσμεύσεις- να εξυπηρετήσουν ένα μη βιώσιμο δημόσιο χρέος."