Σε δέκα άμεσες παρεμβάσεις στο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης που θα συμβάλλουν στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και της μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων, στοχεύουν το Τεχνικό Επιμελητήριο και ο Δήμος Ρεθύμνου.

Τα καθημερινά τροχαία ατυχήματα σε συνδυασμό με την σημαντική καθυστέρηση που παρατηρείται στα μεγάλα έργα που έχουν εξαγγελθεί από κυβερνητικά χείλη, είναι παράγοντες που ωθούν τους τοπικούς φορείς στη λήψη πρωτοβουλιών, μέσω συγκεκριμένης πρότασης που περιλαμβάνει την υλοποίηση έργων μικρής κλίμακας και την ένταξή τους στα χρηματοδοτικά προγράμματα του ΕΣΠΑ. Μετά από σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στις αρχές της εβδομάδας στο Γραφείο Κυκλοφοριακών Θεμάτων του μητροπολιτικού Δήμου, με την παρουσία του προέδρου του ΤΕΕ Ρεθύμνου κ. Ορέστη Κρυοβρυσανάκη και άλλων μελών του τοπικού τμήματος του Τεχνικού Επιμελητηρίου, του δημάρχου κ. Γ. Μαρινάκη, των αντιδημάρχων κ.κ. Μ. Τσιμπισκάκη και Ν. Κονταξάκη και των επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων, αποφασίστηκε να συνταχθεί μια ολοκληρωμένη και τεκμηριωμένη πρόταση, η οποία θα κατατεθεί στην Περιφέρεια Κρήτης, στην ΕΥΔΕ-ΒΟΑΚ και θα τεθεί υπ’ όψιν του υφυπουργού Προστασίας του Πολίτη κ. Μανώλη Όθωνα.

Οι δέκα παρεμβάσεις που κρίνεται αναγκαίο να υλοποιηθούν άμεσα, είναι οι εξής:

-Κατασκευή αντιολισθηρών ταπήτων σε τμήματα με επικίνδυνες και αντίστροφης κλίσης στροφές.

-Κλείσιμο επικίνδυνων διασταυρώσεων από επαρχιακούς, δημοτικούς και αγροτικούς δρόμους που οδηγούν στο κεντρικό οδικό άξονα.

-Αποτύπωση, καταγραφή και αντικατάσταση της κατακόρυφης και οριζόντιας σήμανσης μαζί με τοποθέτηση αξιόπιστων ορίων ταχύτητας και πινακίδων που θα ενημερώνουν τους οδηγούς για τα επικίνδυνα σημεία.

-Οριοθέτηση στάσεων υπεραστικών λεωφορείων.

-Απομάκρυνση των καντινών και των υπαίθριων πάγκων πώλησης προϊόντων από την Εθνική Οδό.

-Ενεργοποίηση του συστήματος ραντάρ.

-Αποκέντρωση του ΕΚΑΒ, μέσω της δημιουργίας δυο σταθμών κατά μήκος του οδικού άξονα (προτείνονται οι περιοχές Βρύσες και Σίσες).

-Συντήρηση και κλάδεμα δέντρων, ώστε να μην εμποδίζεται η σήμανση και η ορατότητα των οδηγών.

-Τοποθέτηση ανακλαστήρων οδοστρώματος («μάτια γάτας»).

Η προσοχή εστιάζεται, επίσης, στην άμεση λειτουργία της Τροχαίας ΒΟΑΚ, αστυνομική υπηρεσία που αποτελεί πρωτοβουλία του κ. Μ. Όθωνα. Η υπηρεσία, όπως είναι ήδη γνωστό, θα στεγαστεί στο δημοτικό κτίριο του πρώην Δήμου Λαππαίων και αυτή την περίοδο αναμένεται η πλήρωση των θέσεων.

Τα παραπάνω, συζητήθηκαν εκτενώς στη χθεσινοβραδινή συνεδρίαση της Νομαρχιακής Επιτροπής του τμήματος ΤΕΕ Ρεθύμνου, παρουσία εκπροσώπων της δημοτικής αρχής.

ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΕΕ ΚΑΙ ΔΗΜΟ ΡΕΘΥΜΝΟΥ

Άμεσες παρεμβάσεις στο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης

• Στόχος η ένταξη έργων μικρής κλίμακας στο ΕΣΠΑ για βελτίωση της οδικής ασφάλειας

• Κατατίθεται πρόταση στην Περιφέρεια Κρήτης

Σε δέκα άμεσες παρεμβάσεις στο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης που θα συμβάλλουν στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και της μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων, στοχεύουν το Τεχνικό Επιμελητήριο και ο Δήμος Ρεθύμνου.

Τα καθημερινά τροχαία ατυχήματα σε συνδυασμό με την σημαντική καθυστέρηση που παρατηρείται στα μεγάλα έργα που έχουν εξαγγελθεί από κυβερνητικά χείλη, είναι παράγοντες που ωθούν τους τοπικούς φορείς στη λήψη πρωτοβουλιών, μέσω συγκεκριμένης πρότασης που περιλαμβάνει την υλοποίηση έργων μικρής κλίμακας και την ένταξή τους στα χρηματοδοτικά προγράμματα του ΕΣΠΑ.

Μετά από σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στις αρχές της εβδομάδας στο Γραφείο Κυκλοφοριακών Θεμάτων του μητροπολιτικού Δήμου, με την παρουσία του προέδρου του ΤΕΕ Ρεθύμνου κ. Ορέστη Κρυοβρυσανάκη και άλλων μελών του τοπικού τμήματος του Τεχνικού Επιμελητηρίου, του δημάρχου κ. Γ. Μαρινάκη, του αρμόδιου αντιδημάρχου κ. Νίκου Κονταξάκη και των επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων, αποφασίστηκε να συνταχθεί μια ολοκληρωμένη και τεκμηριωμένη πρόταση, η οποία θα κατατεθεί στην Περιφέρεια Κρήτης, στην ΕΥΔΕ-ΒΟΑΚ και θα τεθεί υπ’ όψιν του υφυπουργού Προστασίας του Πολίτη κ. Μανώλη Όθωνα.

Οι δέκα παρεμβάσεις που κρίνεται αναγκαίο να υλοποιηθούν άμεσα, είναι οι εξής:

-Κατασκευή αντιολισθηρών ταπήτων σε τμήματα με επικίνδυνες και αντίστροφης κλίσης στροφές.

-Κλείσιμο επικίνδυνων διασταυρώσεων από επαρχιακούς, δημοτικούς και αγροτικούς δρόμους που οδηγούν στον κεντρικό οδικό άξονα.

- Αποτύπωση, καταγραφή και αντικατάσταση της κατακόρυφης και οριζόντιας σήμανσης μαζί με τοποθέτηση αξιόπιστων ορίων ταχύτητας και πινακίδων που θα ενημερώνουν τους οδηγούς για τα επικίνδυνα σημεία.

-Οριοθέτηση στάσεων υπεραστικών λεωφορείων.

-Απομάκρυνση των καντινών και των υπαίθριων πάγκων πώλησης προϊόντων από την Εθνική Οδό.

-Ενεργοποίηση του συστήματος ραντάρ.

-Αποκέντρωση του ΕΚΑΒ, μέσω της δημιουργίας δυο σταθμών κατά μήκος του οδικού άξονα (προτείνονται οι περιοχές Βρύσες και Σίσες).

-Συντήρηση και κλάδεμα δέντρων, ώστε να μην εμποδίζεται η σήμανση και η ορατότητα των οδηγών.

-Τοποθέτηση ανακλαστήρων οδοστρώματος («μάτια γάτας»).

Η προσοχή εστιάζεται επίσης στην άμεση λειτουργία της Τροχαίας ΒΟΑΚ, αστυνομική υπηρεσία που αποτελεί πρωτοβουλία του κ. Μ. Όθωνα. Η υπηρεσία, όπως είναι ήδη γνωστό, θα στεγαστεί στο δημοτικό κτίριο του πρώην Δήμου Λαππαίων και αυτή την περίοδο αναμένεται η πλήρωση των θέσεων.

Το Γραφείο Κυκλοφοριακών Θεμάτων και το ΤΕΕ Ρεθύμνου βρίσκονται σε διαρκή συνεργασία με στόχο την σύνταξη της πρότασης, η οποία θα συνοδεύεται από φωτογραφικό υλικό και στατιστικά στοιχεία που θα αποδεικνύουν τον βαθμό επικινδυνότητας του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης. Παράλληλα, διερευνάται η δυνατότητα εξεύρεσης μέτρου στο ΕΣΠΑ σχετικά με βελτιωτικές παρεμβάσεις σε οδικά δίκτυα, ώστε να μπορέσει να χρηματοδοτηθεί η μελέτη από ευρωπαϊκό πρόγραμμα.

Τα παραπάνω, συζητήθηκαν εκτενώς στη χθεσινοβραδινή συνεδρίαση της Νομαρχιακής Επιτροπής του τμήματος ΤΕΕ Ρεθύμνου.

Για το θέμα μίλησε στα «Ρ.Ν» ο κ. Ορέστης Κρυοβρυσανάκης, πρόεδρος της Ν.Ε ΤΕΕ Ρεθύμνου: «Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι αυτό τον δρόμο έχουμε και με αυτόν θα πορευτούμε. Επομένως, πρέπει να πάψουμε να περιμένουμε τα μεγάλα έργα και να προχωρήσουμε άμεσα σε παρεμβάσεις μικρής κλίμακας. Το σκεπτικό και το βασικό επιχείρημά μας είναι ότι ο ΒΟΑΚ είναι ένας δρόμος που χρησιμοποιούν καθημερινά οι Ρεθεμνιώτες για να κινηθούν προς τα λιμάνια και τα αεροδρόμια των Χανίων και του Ηρακλείου. Επομένως, θεωρούμε ότι υπάρχει πραγματική ανάγκη αλλά και σοβαρά επιχειρήματα, στα οποία βασίζεται το αίτημά μας για άμεσες βελτιώσεις. Έχουμε αποφασίσει να μην περιμένουμε την Κρήτη Α.Ε και τα υπόλοιπα έργα. Κάναμε μια συνάντηση με τον δήμαρχο και το γραφείο κυκλοφοριακών θεμάτων, επισημάναμε τις ανάγκες και συμφωνήσαμε ότι πρέπει να διεκδικηθεί ένα ποσό από το ΕΣΠΑ κι εμείς από την πλευρά μας θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να επισπεύσουμε τις διαδικασίες. Θα φτάσουμε σε επίπεδο προμελέτης των έργων, ίσως καταφέρουμε και να δημιουργήσουμε τεύχος δημοπράτησης».

Να σημειωθεί ότι, από τις αρχές του 2011 μέχρι σήμερα, οι νεκροί στην Εθνική Οδό ανέρχονται σε εννέα και οι σοβαρά τραυματίες ξεπερνούν τους τριάντα. Πέρσι, έχασαν τη ζωή τους στον Βόρειο Οδικό άξονα Κρήτης 17 άτομα και τραυματίστηκαν σοβαρά 56. Η λίστα των νεκρών την τελευταία δεκαετία (2000-2010) αριθμεί 294 άτομα.

 

rethnea.gr