Πόσες και πόσες συζητήσεις δεν έχουν γίνει, πόσα κείμενα δεν έχουν γραφτεί, πόσες εκδηλώσεις δεν έχουν πραγματοποιηθεί για τα τροχαία ατυχήματα - δυστυχήματα στη Κρήτη.

Ένας απο τους κεντρικούς δρόμους που έχει βρεθεί στο επίκεντρο αυτών ακριβώς των συζητήσεων είναι και ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ).

Πρόκειται για τον δρόμο που χρησιμοποιούν καθημερινά χιλιάδες συμπολίτες μας είτε για να μετακινηθούν προς τη δουλειά τους είτε για να φτάσουν στο σπίτι τους (καθώς τα τελευταία χρόνια αυξάνεται γεωμετρικά το ποσοστό αυτών που επιλέγουν να κατοικήσουν εκτός του ευρύτερου κέντρου της πόλης του Ηρακλείου).

Τα προβλήματα του ΒΟΑΚ ειναι λίγο πολυ γνωστά: Φαντάζει αδύνατο να διανύσεις έστω και ένα ολόκληρο χιλιόμετρο χωρίς να αναγκαστείς να αποφύγεις κάποια λακκούβα ή "μπάλωμα" στο δρόμο. Άλλωστε η πλειοψηφία του οδικού δικτύου στο Ηράκλειο αποτελείται από ένα...ψηφιδωτό από λακκούβες και κακοτεχνίες.

Τα σοβαρά ζητήματα όμως δεν σταματούν εδώ.

Η πραγματικότητα είναι ακόμα πιο επικίνδυνη για τους οδηγούς, όταν πέσει το φως της ημέρας.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η διαδρομή -περίπου 10 χιλιομέτρων- από την έξοδο προς Ρέθυμνο μέχρι και την έξοδο που οδηγεί στη Ρογδιά, όπου ουσιαστικά δεν υπάρχει φωτισμός!

Πιο συγκεκριμένα, για όποιον επιχειρήσει να κάνει μια καταγραφή της κατάστασης, από τις 140 πυλώνες φωτισμού λειτουργούν μονάχα οι 29!

Εκτός λοιπόν από τα σοβαρότατα ζητήματα στο οδόστρωμα, οι οδηγοί έχουν να αντιμετωπίσουν και το σκοτάδι.

Τα τραγελαφικά όμως τη υπόθεσης δεν σταματούν εδώ. Όπως βλέπετε και στις φωτογραφίες, αν ρίξει κάποιος μια ματιά στον ίδιο δρόμο τις πρωινές ώρες θα διαπιστώσει οτι αυτά, τα λίγα φώτα που λειτουργούν, ανάβουν μέχρι και τις 9.30 το πρωί! Τουλάχιστον αυτό συνέβαινε μέχρι και προχτές, Παρασκευή.





Στην εποχή που η "λογική" των περικοπών και της...οικονομίας πόρων έχει κατακλείσει τον δημόσιο διάλογο είναι απαράδεκτο οι πολίτες του Ηρακλείου να επιβαρύνονται οικονομικά γιατί κάποιος/οι δεν ρύθμισαν σωστά την ώρα που τα φώτα θα πρέπει να σταματήσουν να λειτουργούν.

Και για να μην παρεξηγηθούμε: Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι αυτή η "αρρυθμία" θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί από τους θιασώτες της ιδιωτικοποίησης και των διοδίων. Είναι άλλωστε συνηθισμένη τακτική η απαξίωση του δημοσίου (κυρίως αυτών που εξυπηρετούν συμφέροντα μεγαλοεργολάβων) για να ξεπουλήσουν επιβαρύνοντας με νέα χαράτσια (βλέπε διόδια) τη κοινωνία.

Η ρύθμιση της λειτουργίας του φωτισμού και η ασφαλτόστρωση του δρόμου πρέπει και μπορεί να υλοποιηθεί με την συνδρομή του δημοσίου.

Άλλωστε τα έχουμε (προ)πληρώσει!

Λεωνίδας Σακλαμπάνης
Flashnews.gr