Έχω διαπιστώσει ότι η βελτίωση των διατροφικών μου συνηθειών έχει ευεργετική επίπτωση περά από το σώμα μου και στο ποσό συχνά αρρωσταίνω. Καταναλώνοντας τροφές πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά, σε συνδυασμό με ένα κατάλληλο τρόπο ζωής, ενισχύουμε την άμυνα του οργανισμού μας και μπορούμε να απολαμβάνουμε τις χειμωνιάτικες βόλτες χωρίς να μας εμποδίσει καμία...τρεχάμενη μύτη και κανένα τετραήμερο κρεβάτωμα, η αλλά τέτοια δωράκια που μας φέρνουν οι ιώσεις.

1) Καταναλώνετε πολλά φρούτα και λαχανικά, περιέχουν βιταμίνες και ιχνοστοιχεία που μπορεί να σας βοήσουν να περάσετε το σαββατόβραδο με τον καλό σας ή με τις φιλές σας, αντί αγκαλιά με το θερμόμετρο. Αν δεν καταναλώνετε φρούτα και λαχανικά, καλό είναι να καταφύγετε σε κάποιο συμπλήρωμα διατροφής Προτιμήστε ένα προϊόν που θα είναι εξειδικευμένο για την τόνωση του ανοσοποιητικού συστήματος, για παράδειγμα ένα προϊόν που περιέχει εκχύλισμα εχινάκειας.

Δοκιμάστε κάποιο από τα παρακάτω συμπληρώματα εχινάκειας:

2) Τρώτε καρυδιά, δημητριακά και οστρακοειδή, περιέχουν ψευδάργυρο (Zn) και σελήνιο (Se), στοιχεία σημαντικά για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας. Μπορείτε να πάρετε κάποιο διατροφικό συμπλήρωμα που να έχει τα συγκεκριμένα στοιχειά και να περιέχει και βιταμίνες και εχινάκεια.

3) Γιαούρτι (χωριάτικο-εκείνο με την πέτσα) και γαλακτοκομικά. Τα γαλακτοκομικά, και ιδιαίτερα το γιαούρτι, βοηθούν στη διατήρηση της σωστής ισορροπίας της χλωρίδας του έντερου, που διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην άμυνα του οργανισμού μας. Ας φροντίσουμε λοιπόν τους μικροοργανισμούς που φιλοξενούμε για να μας προσέχουν καλυτέρα. Όσοι έχετε γενικότερα θέματα με το πεπτικό σας σύστημα ζητήστε από το φαρμακοποιό σας να σας προτείνει ένα συμπλήρωμα διατροφής με προβιοτικά.

-4) Να κοιμάστε καλά. Οι κουρασμένοι οργανισμοί είναι πιο ευάλωτοι στους παθογόνους μικροοργανισμούς. Νιώθεις κουρασμένη για αρκετές ημέρες; σημαίνει πως δε φροντίζεις και δεν ξεκουράζεις τον εαυτό σου αρκετά. Οι ξεκούραστοι άνθρωποι έχουν πιο γερό ανοσοποιητικό σύστημα

5) Γυμναστείτε! Για το θέμα της άμυνας του οργανισμού, λίγο περπάτημα την ημέρα φτάνει! Αν πάλι είστε από εκείνες που σκοτώνεστε στη γυμναστική, είναι εξίσου κακό με το να μη γυμνάζεστε καθόλου, γιατί περά από το ότι καταπονείτε τον οργανισμό σας, η υπέρβαση στη γυμναστική αντιβαίνει τον κανόνα του να είστε ξεκούραστες και να μην μένετε χωρίς δυνάμεις.

6) Βασικοί κανόνες υγιεινής. Πρέπει να πλένουμε συχνά τα χεριά μας, ιδιαιτέρα μετά από χρήση κοινοχρήστων αντικειμένων, δε πιάνουμε ποτέ το στόμα και δε τρίβουμε τα μάτια μας, γιατί οι βλεννογόνοι αποτελούν σημείο εισόδου μικροοργανισμών, αποφεύγουμε τους κλειστούς χώρους με πολύ συνωστισμό (εκτός αν είναι απαραίτητο), αν τυχόν τρέχει η μύτη μας δε τη ρουφάμε, αλλά τη φυσάμε για να μην επιτρέψουμε να εισχωρήσουν στον οργανισμό μικρόβια που τυχόν η μύτη μας έχει συλλάβει!

-Η εφαρμογή των παραπάνω μέτρων, δε θα εξαλείψει την πιθανότητα να αρρωστήσετε, αλλά θα μειώσει την πιθανότητα να ¨χάσετε¨ το σαββατοκύριακο σας λόγω κρεβατώματος.

Γράφει η Σωτηρία στο HEALTH & BEAUTY (τελειόφοιτη Φαρμακευτικής) [email protected]
Για περισσότερα tips υγείας και ομορφιάς, επισκεφθείτε το apothekechania.com