Για το ενδεχόμενο επιτηδευμένων προκλήσεων και εντάσεων σε σχολεία που τελούν υπο κατάληψη,προειδοποιεί η Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Ν.Χανίων, καλώντας παράλληλα τους εκπαιδευτικούς "να αποφύγουν με κάθε τρόπο την συμμετοχή τους σε κάθε τι που τους καλεί να αναλάβουν ή να εκτελέσουν καθήκοντα μέσα σε κατειλημμένα σχολεία."

Αναλυτικότερα στην ανακοίνωση που εξέδοσε η ΕΛΜΕ Ν.Χανίων για τις κινητοποιήσεις στα σχολεία αναφέρει τα εξής:

"Η ΕΛΜΕ Χανίων εδώ και ενάμιση χρόνο, αξιοποιώντας κάθε δυνατή ευκαιρία, έχει εκφράσει την έντονη αντίθεσή της στην τάχα «μεταρρύθμιση» που ονομάστηκε «Νέο Λύκειο» και που συνιστά, ουσιαστικά, διάλυση της λυκειακής βαθμίδας. 

Η διαβόητη πλέον Τράπεζα Θεμάτων, η επιβολή εξετάσεων πανελλαδικού τύπου στην Α’ και τη Β’ Λυκείου με καθοριστικό χαρακτήρα για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, και η απέραντη διδακτέα και εξεταστέα ύλη δημιούργησαν, όπως είχαμε προειδοποιήσει, κυριολεκτικό πανικό και ασφυξία στους μαθητές, οικονομική αφαίμαξη στους γονείς, με κέρδη, παράλληλα, για τους ιδιώτες-εμπόρους της παιδείας. 

Η μαθητική νεολαία της χώρας μας, υποκινούμενη από τη διάθεση να μη δεχτεί μοιρολατρικά αυτή την πραγματικότητα μα και από την αδιαλλαξία του ΥΠΑΙΘ που συνεχίζει να αρνείται κάθε διάλογο, αποφάσισε να κινητοποιηθεί. Η ΕΛΜΕ Χανίων χαιρετίζει εγκάρδια αυτή την απόφαση.

Η ΕΛΜΕ Χανίων, από την πρώτη στιγμή της έναρξης των μαθητικών κινητοποιήσεων αποφάσισε να συμπορευτεί με τους μαθητές και τους γονείς σε κοινό αγώνα για ένα καλύτερο σχολείο που παρέχει δωρεάν σε όλους το κοινωνικό αγαθό της Παιδείας. Κήρυξε στάση εργασίας την Πέμπτη 6/11 με σκοπό την διευκόλυνση της συμμετοχής των εκπαιδευτικών στην πορεία διαμαρτυρίας των μαθητών. Και πάλι κηρύσσει στάση εργασίας την Πέμπτη 13/11, τις τρεις τελευταίες διδακτικές ώρες, για τον ίδιο σκοπό.

Πρέπει να δηλώσουμε με κάθε σαφήνεια ότι ο αγώνας που ξεκίνησαν οι μαθητές, τα αιτήματα και οι μορφές πάλης που επιλέγουν αποφασίζονται από τους ίδιους. Πέρα από την άθλια κυβερνητική προπαγάνδα πως οι καταλήψεις είναι υποκινούμενες από πολιτικά κόμματα ή το συνδικαλιστικό κίνημα, εμείς ως εκπαιδευτικοί λειτουργοί με αίσθημα ευθύνης και σεβόμενοι αυτόν τον αγώνα, δεν επιχειρήσαμε και ούτε επιχειρούμε να χειραγωγήσουμε τις δημοκρατικές διαδικασίες λήψης αποφάσεων των μαθητών μας, αναγνωρίζοντας την αυτονομία τους και αυτονόητα ΔΕΝ παρεμβαίνουμε ΟΥΤΕ προσπαθούμε να επηρεάσουμε τον προσανατολισμό του μαθητικού κινήματος για τις μορφές πάλης που κάθε φορά επιλέγει. Όμως ξεκάθαρα, συμπορευόμαστε με τους μαθητές μας γιατί αναγνωρίζουμε το δίκιο των αιτημάτων τους και την αυθεντική αγωνία τους για το εξοντωτικό παρόν και το ζοφερό μέλλον που προδιαγράφεται στη ζωή τους.

Συνάδελφοι, το ΔΣ της ΕΛΜΕ Χανίων βλέπει με ανησυχία τις κινήσεις ορισμένων διευθυντών / υποδιευθυντών σε σχολεία που τελούν υπό κατάληψη, οι οποίοι συντονισμένα (ποιος άραγε τους συντονίζει;) συγκαλούν συνεδρίαση του Σχολικού Συμβουλίου του σχολείου τους (καλούν τον Σύλλογο Διδασκόντων, το ΔΣ του συλλόγου γονέων και εκπροσώπους των μαθητών). Ως ΕΛΜΕ Χανίων επισημαίνουμε πως η διαδικασία σύγκλησης έκτακτων σχολικών συμβουλίων μέσα στους χώρους των κατειλημμένων σχολείων, δεν αποκλείει το ενδεχόμενο, ίσα-ίσα που ευνοεί την πιθανότητα πρόκλησης εντάσεων εις βάρος των μαθητών, εντάσεις οι οποίες θα διευκολύνουν την παρέμβαση της αστυνομίας και των εισαγγελέων. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι αυτή η γραμμή (καταστολή και εκφοβισμό των μαθητών) έχει πολιτικά κηρυχθεί από το ίδιο το Υπουργείο.

Για το λόγω αυτό, ως ΕΛΜΕ Χανίων, εφιστούμε την προσοχή των συναδέλφων εκπαιδευτικών, να αποφύγουν με κάθε τρόπο την συμμετοχή τους σε κάθε τι που τους καλεί να αναλάβουν ή να εκτελέσουν καθήκοντα μέσα σε κατειλημμένα σχολεία. Δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητες του συλλόγου των διδασκόντων να αποφαίνεται για το νόμιμο ή το παράνομο χαρακτήρα των καταλήψεων, ούτε βέβαια ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι να αναλαμβάνει καθήκοντα κυβερνητικού εκπροσώπου ή υπαστυνόμου Β. Οι συνάδελφοι πρέπει να φροντίσουν να σταθούν στο ύψος του ρόλου τους ως εκπαιδευτικών και να μην επιτρέψουν σε κανέναν να τους χρησιμοποιεί ως μοχλό επιβολής σχεδίων που στρέφονται ενάντια στους μαθητές τους."