Το 1998, το συναρπαστικό διθέσιο αυτοκίνητο Smart city coupé Fortwo μήκους μόλις λίγο μεγαλύτερο από δυόμισι μέτρα έφερε την επανάσταση στις αστικές μεταφορές και καθιέρωσε από μόνο του μια νέα κατηγορία. Από σήμερα η επανάσταση μπήκε στον επόμενο γύρο: το νέο Smart Fortwo έχει υποστεί βελτιώσεις σε όλους σχεδόν τους τομείς και είναι σαφώς πιο άνετο.

Το concept τοποθέτησης του κινητήρα στο πίσω μέρος, που αποτελεί σήμα κατατεθέν της Smart, προσφέρεται για πρώτη φορά και στο τετραθέσιο Smart Forfour! Η μετάδοση κίνησης παρέχεται από ευφυέστατους τρικύλινδρους κινητήρες, ισχύος 45 kW/60 hp, 52 kW/71 hp και 66 kW/90 hp, ενώ η μετάδοση της ισχύος πραγματοποιείται μέσω ενός πεντατάχυτου μηχανικού κιβωτίου ή μέσω του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη twinamic. Μια σειρά από καινοτόμες λεπτομέρειες εγγυώνται ακόμα μεγαλύτερη διασκέδαση στην πόλη.

«Τα νέα Smart Fortwo και Forfour υιοθετούν το δοκιμασμένο στην πράξη concept, ενώ προσφέρουν περισσότερα σε όλους τους τομείς: περισσότερο χώρο, περισσότερο χρώμα, περισσότερο εξοπλισμό … και ακόμη περισσότερη διασκέδαση στην πόλη! Μόνο το μήκος του αυτοκινήτου παραμένει αναλλοίωτο στα 2,69 μέτρα», δηλώνει το «αφεντικό» των Smart, Annette Winkler.

«Παρά τις αυξημένες απαιτήσεις όσον αφορά στην ασφάλεια, έχουμε καταφέρει να διατηρήσουμε το μοναδικό μήκος του Smart Fortwo μόλις στα 2,69 μέτρα», προσθέτει ο Markus Riedel, επικεφαλής aνάπτυξης στη Smart. «Μοιράζεται την αρχιτεκτονική του με το νέο Forfour. Έχουμε προσαρμόσει και τα δύο αυτοκίνητα στις ανάγκες της σύγχρονης κυκλοφορίας στην πόλη, με τον κύκλο στροφής του Fortwo στα μόλις 6,95 μ.,που θέτει ένα νέο σημείο αναφοράς».

Πολλά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, όπως οι προβολείς, οι γρίλιες για την ψύξη του αέρα στο μπροστινό μέρος και ο χαρακτηριστικός κλωβός ασφαλείας tridion είναι ταυτόσημα. Επιπλέον, και τα δύο οχήματα έχουν τους κινητήρες τοποθετημένους πίσω, πράγμα που τα καθιστά ιδιαίτερα ευέλικτα στην αστική κυκλοφορία.

\"\"

Εξαιρετική ευελιξία και ιδανική χρήση του χώρου – περισσότερη διασκέδαση στην πόλη

Τα νέα μοντέλα της Smart διαθέτουν ό,τι χρειάζεται για να κάνουν «κομψές» μανούβρες σε οποιοδήποτε χώρο στάθμευσης, όπως και σε κάθε γωνία. Όσον αφορά τον κύκλο στροφής, το νέο Smart Fortwo θέτει ένα νέο ορόσημο: 6,95 m (από κράσπεδο σε κράσπεδο) και 7,30 m (από τοίχο σε τοίχο), κάνοντας τον χειρισμό οποιασδήποτε στροφής εξαιρετικά απλό. Το ίδιο και το νέο Smart Forfour: από τοίχο σε τοίχο: 8,65 m (από κράσπεδο σε κράσπεδο) και 8,95 m Τα Smart Fortwo και Forfour κάνουν εξαιρετική χρήση του διαθέσιμου χώρου.

Οι μηχανικοί της Smart έχουν αναπτύξει το δείκτη χώρου του σώματος (BSI) για να περιγράψουν πόσο αποτελεσματικά χρησιμοποιούνται οι χώροι. Ο δείκτης αυτός περιγράφει την αναλογία του εσωτερικού ως προς το εξωτερικό μήκος, όπου το εσωτερικό μήκος μετράται από το πεντάλ γκαζιού (στην αρχική του θέση) και καταλήγει στο πίσω άκρο με μία οριζόντια γραμμή, ως ένα απλό μέσο σύγκρισης ανάμεσα στα δύο οχήματα. μεταξύ διαφόρων οχημάτων. Και τα δύο νέα μοντέλα της Smart επιτυγχάνουν υψηλές επιδόσεις σε αυτό το κριτήριο: 75% (Smart Fortwo) και 77% (Smart Forfour).

\"\"

Πραγματική Ασφάλεια Ζωής – Χαρακτηριστικά ασφαλείας

Προηγμένα συστήματα υποβοήθησης τα οποία διατίθονταν για μεγαλύτερες κατηγορίες οχημάτων ενισχύουν ακόμα περισσότερο την ασφάλεια και την άνεση. Τα συστήματα αυτά περιλαμβάνουν το Crosswind Assist, σύστημα υποβοήθησης κατά των πλευρικών ανέμων (βασικός εξοπλισμός), το σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα (προαιρετικός εξοπλισμός) και το σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας (προαιρετικός εξοπλισμός).

Το αμάξωμα της νέας σειράς και ο κλωβός ασφαλείας tridion έχουν εξελιχθεί ακόμα περισσότερο, έτσι ώστε να πληρούν τις πιο αυστηρές απαιτήσεις ασφαλείας των crash tests και στο νέο Smart Forfour. Για το νέο Smart χρησιμοποιούνται υψηλές αναλογίες χάλυβα υπερ-υψηλής και μέγιστης, multiphase αντοχής, κυρίως στη βάση και τα πλευρικά τοιχώματα.

Για να διασφαλιστεί το υψηλό επίπεδο παραμόρφωσης και ικανότητας απορρόφησης ενέργειας σε μετωπικές συγκρούσεις, η νέα γενιά Smart έχει εφοδιαστεί με όσο το δυνατό μεγαλύτερες ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης, ενώ έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στην εξασφάλιση της αποτελεσματικής ροής των δυνάμεων που προκύπτουν.

Οι μηχανικοί της Mercedes-Benz που είναι υπεύθυνοι για την ασφάλεια συνεργάστηκαν με τη Renault σε όλα τα στάδια της διαδικασίας ανάπτυξης και ήταν σε θέση να συνεισφέρουν με την απαράμιλλη τεχνογνωσία τους.

Τα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού είναι εφοδιασμένα με ζώνες ασφαλείας τριών σημείων με περιοριστή δύναμης και εντατήρα στο βασικό εξοπλισμό. Τα πίσω καθίσματα του Smart Forfour έχουν το καθένα από μια ζώνη ασφαλείας τριών σημείων με πυροτεχνικό εντατήρα και περιοριστή. Στο βασικό εξοπλισμό ανήκει και η ένδειξη για τις κατειλημμένες πίσω ζώνες στο ταμπλό οργάνων.

Το σύστημα στερέωσης ISOFIX με χαρακτηριστικά TopTether στο κάθισμα του συνοδηγού στο Fortwo και στα πίσω καθίσματα στο Forfour, ανήκει στο βασικό εξοπλισμό. Τα προσκέφαλα για τον οδηγό και το συνοδηγό είναι ενσωματωμένα στις πλάτες των καθισμάτων.

Τα Smart διατίθενται με αερόσακο οδηγού, συνοδηγού και γονάτων στο βασικό εξοπλισμό.

\"\"

Κινητήρες

Νέοι 3κύλινδροι κινητήρες & κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι το σύστημα κίνησης των νέων Smart. Δύο μοναδικοί 3κύλινδροι είναι διαθέσιμοι: οατμοσφαιρικός κινητήρας παράγει 52 kW/71 hp από κυβισμό 999 cc. Η ροπή του κινητήρα από τις 1000 rpm (μέγιστο: 91 Nm στις 2850 rpm) επιτρέπει την οικονομική οδήγηση σε υψηλές ταχύτητες, ακόμα και στην αστική κυκλοφορία. Στην κορυφή της γκάμας είναι ο κινητήρας turbo, ισχύος 66 kW/90 hp. Ο κινητήρας των 898 cc έχει μέγιστη ροπή 135 Nm στις 2500 rpm. Ο εντελώς νέος υπερσυμπιεστής περιλαμβάνει ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα καυσαερίων (wastegate), το οποίο επιτρέπει την αύξηση της δυναμικής του κινητήρα σε συνδυασμό με τη σημαντική μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Ακόμα ένα χαρακτηριστικό που υποστηρίζει την οικονομία, είναι το αυτόματο σύστημα start/stop.

Σύντομα θα προστεθεί στην γκάμα και ο βασικός βενζινοκινητήρας ισχύος 45 kW/60 hp.

Oι δύο εκδόσεις μετάδοσης κίνησης είναι επίσης νέες για τα Smart: οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε ένα 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και το 6τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη twinamic (διαθέσιμο το 2015).

\"\"

Τρεις γραμμές εξοπλισμού: passion, prime και proxy αναβαθμίζουν τα Smart και τα διαφοροποιούν μεταξύ τους, ιδιαίτερα στο εσωτερικό.

Επίσης είναι διαθέσιμη και η έκδοση edition για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Στο βασικό πακέτο εξοπλισμού άνεσης περιλαμβάνεται σύστημα διεύθυνσης Direct-Steer, πακέτο Cool & Audio, πίνακας οργάνων με έγχρωμη οθόνη TFT, κεντρική κονσόλα με συρτάρι και διπλή ποτηροθήκη, φως ανάγνωσης για το συνοδηγό, καθρέφτης στο αλεξήλιο του οδηγού και του συνοδηγού, θήκη για γυαλιά στην πλευρά του οδηγού, χειρολαβή στήριξης στην πλευρά του συνοδηγού, φωτισμός χώρου αποσκευών και εσωτερικές λαβές ανοίγματος θυρών με ματ επένδυση σε εμφάνιση χρωμίου.

Τα συστήματα πολυμέσων πληρούν τα υψηλότερα στάνταρ, με την πλήρη ενσωμάτωση Smartphones, την πλοήγηση σε πραγματικό χρόνο και τη διαισθητική λειτουργία με οθόνη αφής (touchscreen). Για πρώτη φορά, το Smart προσφέρει το ηχοσύστημα JBL, το οποία παράγει έναν εντυπωσιακά «γεμάτο» ήχο.

Το Smart cross connect είναι μια επαναστατική νέα εφαρμογή που διατίθεται δωρεάν στους πελάτες της Smart για το Smart Fortwo και το Smart Forfour. To Smart cross connect προσφέρει ακόμα περισσότερες δυνατότητες κατά τη διάρκεια της κίνησης αλλά και εκτός του αυτοκινήτου. Για παράδειγμα, το Smart parking είναι μία από τις λειτουργίες που τώρα προσφέρουν σχεδιασμό ακόμα πιο φιλικό προς το χρήση ενώ διαθέτει νέες λειτουργίες.

Το νέο Smart Forfour αναγνωρίζεται εύκολα ως νέο μέλος της οικογένειας Smart που μοιράζεται πολλά χαρακτηριστικά με το Smart Fortwo. Φυσικά, η μεγαλύτερη διαφορά ανάμεσα στα δύο μοντέλα βρίσκεται στο προφίλ τους.

Η πλευρική όψη του Smart Forfour έχει τα ίδια στοιχεία με το Fortwo, αλλά ο κλωβός ασφαλείας tridion είναι μεγαλύτερος, ενώ έχει και μία ακόμα πόρτα.

Το Smart Forfour έχει ουσιαστικά τα ίδια στοιχεία όπως το Smart Fortwo. Ωστόσο, η πίσω πέμπτη πόρτα ανοίγει προς τα επάνω σε ένα τμήμα, για να προσφέρει βολικό τρόπο φόρτωσης του χώρου αποσκευών.

Η νέα, πλούσια γκάμα εξωτερικών χρωμάτων και οι περίπου 40 επιλογές συνδυασμών μεταξύ των bodypanels και του κλωβού ασφαλείας tridion ενισχύουν την αισιόδοξη εικόνα της μάρκας.

Το ταμπλό οργάνων και η ημικυκλική διάταξή του για τους δείκτες ταχύτητας και τα προειδοποιητικά σήματα έχουν πολλά κοινά με την προηγούμενη γενιά Smart αλλά έχουν νέο look. Οι εντυπωσιακοί σφαιρικοί αεραγωγοί είναι εύκολοι στη χρήση και διασκεδαστικοί. Η κεντρικά τοποθετημένη μονάδα χειρισμού του κλιματισμού έχει μία ασυνήθιστη εμφάνιση: η επιθυμητή θερμοκρασία μπορεί να ρυθμιστεί σε μία κλίμακα στη μέση με τη βοήθεια ενός συρόμενου μεγεθυντικού φακού!

Το τιμόνι τριών ακτίνων πολλαπλών λειτουργιών διατίθεται προαιρετικά και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για το χειρισμό του ραδιοφώνου ή της πλοήγησης που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό. Το σύστημα infotainment σε μοντέρνο σχεδιασμό φαίνεται σαν να αιωρείται μπροστά από το ταμπλό. Με αυτόν τον τρόπο, το εσωτερικό του αυτοκινήτου αντανακλά τις αξίες της νέας, ενεργητικής και δικτυωμένης γενιάς!

\"\"

newsbeast.gr

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook