Τραγικό δυστύχημα συνέβη στο Βόλο, λίγο πριν από τις 8 σήμερα το πρωί, στη διάβαση του ΟΣΕ, στο ύψος των Μελισσατίκων, όταν αμαξοστοιχία που είχε κατεύθυνση προς Λάρισα, παρέσυρε Ι.Χ. αυτοκίνητο, που κατευθυνόταν από Αλιβέρι προς Ν. Ιωνία.

Νεκρός είναι ο 70χρονος οδηγός του ΙΧ. Σύμφωνα με την τροχαία, οι μπάρες ήταν κατεβασμένες και τα ηχοφωτεινά σε λειτουργία, όταν το αυτοκίνητο επιχείρησε να κάνει μανούβρα, για να περάσει τη διάβαση.

Οι ρομά του οικισμού Αλιβερίου, πάντως, καταγγέλλουν ότι συχνά πυκνά οι μπάρες κατεβαίνουν, χωρίς να περνά τρένο και δεν λειτουργούν σωστά και κρούουν κώδωνα κινδύνου για τα δεκάδες παιδιά που περνούν καθημερινά από το σημείο, για να πάνε στο 10o δημοτικό σχολείο και το 8o νηπιαγωγείο της περιοχής, που βρίσκεται, μετά τη διάβαση, στον οικισμό Αλιβερίου.

Η αμαξοστοιχία, που οδηγούσε ένας 52χρονος μηχανοδηγός του ΟΣΕ, είχε κατεύθυνση προς τη Λάρισα. Μετά το δυστύχημα, αφού πήγε στην περιοχή η τροχαία και συνελήφθη, στα πλαίσια της αυτόφωρης διαδικασίας, αντικαταστάθηκε ο μηχανοδηγός και συνέχισε το δρομολόγιό της προς τη Λάρισα.

Στο σημείο του δυστυχήματος βρέθηκε ο Γιάννης Αντωνιάδης, μηχανικός και υπεύθυνος γραμμής και κτιρίων του ΟΣΕ Βόλου, ο οποίος τόνισε ότι το τρένο ξεκίνησε από το Βόλο και πήγαινε προς Λάρισα και, όταν έφτασε στη χιλιομετρική θέση 57,715, στη διάβαση Μελισσατίκων, όπου υπάρχει ισόπεδη διάβαση με αυτόματα συστήματα (ηχοφωτεινά και μπάρες), Ι.Χ. αυτοκίνητο που κατευθυνόταν από Μελισσάτικα προς Βόλο, παραβίασε την προτεραιότητα και παρασύρθηκε από την αμαξοστοιχία, με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ο οδηγός.

«Οι μπάρες δεν είχαν καμία βλάβη και τα ηχοφωτεινά συστήματα λειτουργούν κανονικά. Οι μπάρες πέφτουν λίγα λεπτά πριν περάσει το τρένο και οι οδηγοί αυτοκινήτων οφείλουν να περιμένουν 3 και 4 λεπτά, για να περάσει το τρένο», ανέφερε ο κ. Αντωνιάδης.

Οι μπάρες, μετά το δυστύχημα, παρέμεναν κατεβασμένες και επί τόπου πήγε η τροχαία, για να ρυθμίσει την κυκλοφορία και ο κ. Αντωνιάδης τόνισε ότι έπαθαν εμπλοκή από το ατύχημα.

Ερωτηθείς για τα συχνά ατυχήματα στις σιδηροδρομικές διαβάσεις, ο κ. Αντωνιάδης τόνισε ότι το αυτόματο αυτό σύστημα που υπάρχει στη διάβαση, είναι το πιο ασφαλές μέσο που χρησιμοποιείται στη Δυτική Ευρώπη και στην Αμερική.

«Αερογέφυρες και ανισόπεδες διαβάσεις είναι πιο ασφαλή βέβαια, αλλά είναι τεράστια τα κόστη, οπότε χρειάζεται να υπάρχει κυκλοφοριακή αγωγή εκ μέρους των οδηγών, γιατί ξέρουμε ότι το τρένο έχει προτεραιότητα και είναι δύσκολο να σταματήσει. Όταν περνούν χωρίς έλεγχο και με κατεβασμένες τις μπάρες, έχουμε αυτά τα δυσάρεστα», ήταν η δήλωσή του.

Πηγή: magnesianews.gr