Συγκεκριμένα, τους τελευταίους μήνες, αρχικά στο λιμάνι του Πειραιά και στη συνέχεια σε όλα τα λιμάνια της χώρας, καταργήθηκε η ανοχή σε αποκλίσεις ως 2% στο μέγιστο μικτό βάρος των οχημάτων που ατύπως εφαρμοζόταν. Το αποτέλεσμα είναι να επιβάλλονται πρόστιμα στους αυτοκινητιστές, σε πολλές περιπτώσεις για αποκλίσεις λίγων κιλών σε φορτία 40 τόνων.
Οι αποκλίσεις αυτές προκύπτουν και για τεχνικούς λόγους, διαφοροποιήσεις μεταξύ ζυγαριών, νερά της βροχής, πετρέλαιο κλπ. Όσο κι αν το ζήτημα είναι απλό, χρειάζεται παρ\’ όλα αυτά νομοθετική ρύθμιση, γιατί νόμος ορίζει και τη σήμερα εφαρμοζόμενη πρακτική.
Ο Μ.Βολουδάκης πρότεινε να ενταχθεί σχετική διάταξη στο συζητούμενο νομοσχέδιο το οποίο ρυθμίζει συναφή θέματα , και θα εισαχθεί για ψήφιση στην Ολομέλεια τη μεθεπόμενη εβδομάδα. (Σημειώνεται ότι θα πρέπει σε αυτό να συναινέσει και ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας που έχει συναρμοδιότητα, καθώς το βάρος ελέγχει το Λιμενικό, που επιβάλλει και τα σχετικά πρόστιμα).