«Ο δυναμισμός του θαλάσσιου τουρισμού δεν μπορεί να καμφθεί, όσο ο Έλληνας θα βρίσκει διεξόδους να κάνει τα όνειρά του πραγματικότητα». Μέσα σε καιρούς μουντούς οικονομικά υπάρχουν άνθρωποι που είναι αισιόδοξοι για το μέλλον, βλέποντας και την φωτεινή πλευρά του φεγγαριού.

Πολύχρωμες πινελιές βάζει μέσω της συνέντευξής του στο «Πρώτο ΘΕΜΑ» ο οικονομολόγος Στάθης Μαρμάνης, οικονομολόγος, ιδρυτής της εταιρείας Entaman Yachtfin Experts. Σε συνεργασία με την Credicom Consumer Finance, μέλος της Credit Agricole Consumer Finance, έχει εισάγει στην αγορά ένα νέο προϊόν για τη Χρηματοδότηση Μικρών Σκαφών, το οποίο ήδη γνωρίζει μεγάλη απήχηση στο κοινό.

Δεν παραλείπει όμως να τονίσει το αντιαναπτυξιακό πλαίσιο το οποίο έχει δημιουργηθεί γύρω από τον κλάδο των σκαφών αναψυχής και του θαλάσσιου τουρισμού.

- Κύριε Μαρμάνη, εν μέσω οικονομικής κρίσης, ποια είναι η εικόνα που παρουσιάζει ο κλάδος των σκαφών αναψυχής;

Δυστυχώς, ο κλάδος των σκαφών έχει πληγεί ανεπανόρθωτα τον τελευταίο καιρό. Από τη στιγμή που τα σκάφη αναψυχής εν γένει μπήκαν –άδικα κατά τη γνώμη μου- στο στόχαστρο και ο κλάδος κατηγορήθηκε ασύστολα για τα δεινά που περνάει η χώρα, η αγορά δέχτηκε τρομερές πιέσεις. Η σκληρή φορολογική πολιτική με την αύξηση του Φ.Π.Α. στο 23%, ο φόρος πολυτελείας και τα τεκμήρια συρρίκνωσαν τους αριθμούς και μετατόπισαν το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού σε μικρότερα σκάφη, 5 έως 12 μέτρων.

- Και όσον αφορά στον τομέα της χρηματοδότησης, πώς βλέπετε τα πράγματα;

Οι ελληνικές τράπεζες, λόγω της οικονομικής κρίσης και των οξυμμένων προβλημάτων ρευστότητας που αντιμετωπίζουν, έχουν ουσιαστικά αποσυρθεί από την συγκεκριμένο προϊόν. Η συντριπτική πλειοψηφία έχει περιορίσει τη χρηματοδότηση σκαφών αναψυχής ενώ πολλές έχουν πάψει εντελώς να ασχολούνται με το αντικείμενο.

- Ποια είναι η πρόταση που έχετε καταθέσει στην αγορά;

Σε αυτή τη δύσκολη εποχή, η Τράπεζα Credicom Consumer Finance -μέλος της Credit Agricole Consumer Finance, που κατέχει ηγετική θέση στην Ευρώπη, και υποστηρίζεται από την οικονομική ευρωστία του Ομίλου Credit Agricole- σε συνεργασία με την εταιρεία μας Entaman Yachtfin Experts (εταιρεία της οποίας τα έμπειρα στελέχη δραστηριοποιούνται στον χώρο του Yacht Financing πάνω από 20 χρόνια) παρέχει χρηματοδοτήσεις σταθερού επιτοκίου για αγορά σκάφους αναψυχής με ανώτερο ποσό χρηματοδότησης 100.000 ευρώ και διάρκεια έως 6 χρόνια. Η χρηματοδότηση αφορά καινούργια σκάφη (χρηματοδότηση έως 70% της αξίας αγοράς) και μεταχειρισμένα έως 3 ετών (χρηματοδότηση έως 50% της εκτιμώμενης αξίας). Η χρηματοδότηση καλύπτει όλους τους τύπους των σκαφών όπως ιστιοπλοϊκά, μηχανοκίνητα, φουσκωτά και πολυεστερικά καθώς και jet-ski. Μόνη εμπράγματη εξασφάλιση είναι η παρακράτηση κυριότητας του χρηματοδοτούμενου σκάφους.

- Ποια είναι η ανταπόκριση που έχετε ;

Παρά την δύσκολη οικονομική συγκυρία, η ανταπόκριση της αγοράς από την πρώτη στιγμή που διατέθηκε το προϊόν ήταν πολύ ενθαρρυντική.

Οι πελάτες μας επιβεβαιώνουν καθημερινά, με την προτίμηση τους στο προϊόν χρηματοδότησης μικρών σκαφών αναψυχής της Credicom Consumer Finance, ότι οι προσφερόμενες χρηματοδοτικές λύσεις ανταποκρίνονται πλήρως στις απαιτήσεις τους.

- Ποια είναι τα πλεονεκτήματα;

Τα πλεονεκτήματα του προϊόντος είναι το προνομιακό επιτόκιο –το πιο ανταγωνιστικό της αγοράς-, η σύντομη και ταχύτατη διαδικασία έγκρισης αιτημάτων και εκταμίευσης καθώς και το υψηλό επίπεδο υπηρεσιών και άρτιο after sale service από το εξειδικευμένο Τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών της Credicom. Η τεχνογνωσία μας, όπως προκύπτει από την εικοσαετή εμπειρία μας, σε συνδυασμό με την οικονομική ευρωστία της Credicom Consumer Finance εξασφαλίζουν στον πελάτη την ιδανική λύση χρηματοδότησης.

- Πώς θα μπορέσει η Ελλάδα να εκμεταλλευθεί τον κλάδο των σκαφών;

Πολλά μπορούν να ειπωθούν πάνω σε αυτό το θέμα. Ωστόσο, εγώ θα ήθελα να αναφερθώ κυρίως στον τρόπο που αντιμετωπίζουμε τον κλάδο των σκαφών. Κατά τη γνώμη μου, σε μία χώρα με ιστορική ναυτιλία και αγάπη για τη θάλασσα δεν πρέπει να δαιμονοποιείται ο κλάδος αλλά να δοθούν κίνητρα για περαιτέρω ανάπτυξη του.

Τι γίνεται με την χρηματοδότηση των μεγάλων σκαφών;

Όπως προαναφέραμε, οι χρηματοδοτήσεις μεγάλων σκαφών είναι ουσιαστικά ανύπαρκτες και αυτό κυρίως για δύο λόγους.

Πρώτον, οι μεν ελληνικές τράπεζες, λόγω έλλειψης ρευστότητας, έχουν σχεδόν αποσυρθεί από την συγκεκριμένη αγορά. Παράλληλα, και οι ξένες τράπεζες που είχαν χορηγήσει δάνεια στο παρελθόν σε Έλληνες, τώρα λόγω της οικονομικής κρίσης της χώρας μας, είναι πολύ διστακτικές απέναντι και σε εύρωστους οικονομικά πελάτες. Και τούτο διότι λαμβάνουν πολύ σοβαρά υπόψη τους αυτό που λέμε “country risk “.

Δεύτερον, το υπάρχον φορολογικό καθεστώς δεν ευνοεί την αγορά των μεγάλων σκαφών και γι’ αυτό τον λόγο η αγορά έχει στραφεί προς τα μικρότερα σκάφη.

αναδημοσίευση από Πρώτο Θέμα