Αποκαλυπτικά, για τον τουρισμό στην Δυτική Κρήτη, είναι τα αποτελέσματα μεγάλης έρευνας - μελέτης, η οποία παρουσιάστηκε το απόγευμα της Τρίτης, στο Μεγάλο Αρσενάλι των Χανίων.

Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο Αεροδρόμιο Χανίων καθόλη την διάρκεια της φετινής τουριστικής περιόδου, βασίστηκε σε 4.000 ερωτηματολόγια και ατομικές συνεντεύξεις επισκεπτών, ενώ στην επεξεργασία των αποτελεσμάτων δόθηκε ιδιαίτερο βάρος στους Σκανδιναβούς, οι οποίοι αποτελούν και τους βασικούς επισκέπτες.

Η έρευνα και ανάλυση συντονίστηκε από το τμήμα Οικονομίας και Διοίκησης του ΜΑΙΧ, σε συνεργασία με το Εργαστήριο Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης, το Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κρήτης και την Ένωση Ξενοδόχων Χανίων.






Στόχοι της έρευνας είναι:
1. Η ουσιαστική και συστηματική καταγραφή, ανάλυση και σύγκριση των ποιοτικών χαρακτηριστικών των αλλοδαπών επισκεπτών στην Κρήτη
2. Διερεύνηση των τουριστικών δυνατοτήτων και προοπτικών στην τουριστική αγορά της Κρήτης
3. Η διαπίστωση του επιπέδου ικανοποίησης των τουριστών από τις προσφερόμενες υπηρεσίες σε μία ολοκληρωμένη και πολύπλευρη ανάλυση του τουριστικού προϊόντος
4. Εκτίμηση δαπανών διαμονής και διασποράς των εξόδων από διαφορετικά τμήματα αλλοδαπών τουριστών
5. Εξέταση ύπαρξης διαφορετικών τάσεων στο υπάρχoν τουριστικό προϊόν



Συνοπτικά τα βασικά συμπεράσματα είναι:

 Ομοιόμορφη κατανομή ηλικίας 16-65 ετών
 80% των επισκεπτών είναι απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
 51% δηλώνει υψηλό ετήσιο οικογενειακό εισόδημα πάνω από 45.000 ευρώ.
 62% είναι δημόσιοι/ιδιωτικοί υπάλληλοι
 66% θεωρεί τις τιμές κανονικές
 Οι κρατήσεις των ξενοδοχειακών καταλυμάτων έγιναν κατά 55% μέσω ταξιδιωτικού γραφείου και πράκτορα
 Ο μέσος όρος διάρκειας των διακοπών είναι 8-9 ημέρες
 62% διαμένει σε Πλατανιά και Αγία Μαρίνα
 68% προτιμάνε να διαμένουν σε ξενοδοχεία, το 25% σε ενοικιαζόμενα διαμερίσματα/δωμάτια/στούντιο
 76% προτιμάει να διαμένει σε 3 & 4 αστέρων ξενοδοχειακά καταλύματα
 “all inclusive package” επιλέγεται από το 31% των αλλοδαπών επισκεπτών

Οι περισσότεροι που επιλέγουν την Δυτ. Κρήτη ως προορισμό, αναφέρουν ότι έλαβαν τις πληροφορίες από:

 από το Διαδίκτυο / (YouTube / Travel Sites) (58,8%) - Συγγενείς / Φίλοι (44,5%) - Τουριστικοί Πράκτορες / Γραφείο (17,2%)
Αντίθετα δεν φαίνεται να παίζουν ρόλο (έως 10%)  Έντυπα – Τουριστικοί Οδηγοί (9,6%) - Μέσα μαζικής ενημέρωσης (TV, Εφημερίδες, Περιοδικά) (3,5%)

Δείτε τα αναλυτικά αποτελέσματα με μια ματιά



















Η ταυτότητα της έρευνας

• Η μελέτη πραγματοποιήθηκε με χρήση ερωτηματολογίων και προσωπικών συνεντεύξεων των επικεφαλής της έρευνας
• Τόπος Διεξαγωγής: Αεροδρόμιο Χανίων
• Μήνες Διεξαγωγής Ερωτηματολογίων και συνεντεύξεων: Μάιος – Νοέμβριος 2014
• Ομάδα- Στόχος: Επιβάτες τακτικών charter flights και Low Cost
• 4000 ερωτηματολόγια και προσωπικές συνεντεύξεις
• 25 διαφορετικές χώρες προέλευσης επιβατών
• Ερωτηματολόγιο μεταφρασμένο σε 7 γλώσσες
• Συμμετοχή 25 μεταπτυχιακών ερευνητών από χώρες Ε.Ε για τις ανάγκες της έρευνας

Δείτε ολόκληρη την παρουσίαση της έρευνας εδώ

Flashnews.gr