Όπως αναφέρουν στην επιστολή τους, οι πρόσφατες αποφάσεις του Υπ.Παιδείας διαμορφώνουν νέες δυσμενείς συνθήκες, καθώς η κατάργηση της παράλληλης διδασκαλίας της 2ης ξένης γλώσσας στα δημοτικά και η επιβολή μιας γλώσσας που δεν αποτελεί επιλογή του ίδιου του μαθητή, υπονομεύει το ίδιο το νόημα της εκπαιδευτικής διαδικασίας και καταρρακώνει την προσωπικότητα του μαθητή, ο οποίος θα εξαναγκάζεται είτε στην αλλαγή σχολείου είτε στην εκμάθηση μιας γλώσσας αδιάφορης για τον ίδιο.
Επιπλέον, η πολυαναμενόμενη σύνδεση της ξενόγλωσσης διδασκαλίας στο σχολείο με το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας απεμπολείται εντελώς, γεγονός που θα αποβεί επιζήμιο για όλους τους εμπλεκόμενους (μαθητές-γονείς-καθηγητές).
Ωστόσο, πέρα από τις παραπάνω επιπτώσεις στους μαθητές, οι συγκεκριμένες αποφάσεις εγείρουν και νέα ζητήματα στο πολύπαθο Δημόσιο Σχολείο καθώς προμηνύουν περαιτέρω ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, καταστρατήγηση ωραρίου, κατάργηση οργανικών θέσεων με το πρόσχημα της παύσης διδασκαλίας συγκεκριμένων αντικειμένων.
Έτσι, οι καθηγητές Γαλλικής και Γερμανικής γλώσσας ζητούν να μην χαρακτηριστεί το Σχολείο Γαλλόφωνο ή Γερμανόφωνο, αλλά να παραμείνει όπως είναι, με παράλληλη διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας.