Τα τεστ ιχνηθέτησης καυσίμων, στο πλαίσιο της διαδικασίας που είχε εξαγγείλει η κυβέρνηση ένα χρόνο πριν, απέτυχαν και πλέον η κυβέρνηση σκοπεύει να επανέλθει αξιοποιώντας και την εμπειρία άλλων χωρών, ανέφερε στη Βουλή ο υφυπουργός Οικονομικών, Γιώργος Μαυραγάνης, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της ΔΗΜΑΡ, Δημήτρη Αναγνωστάκη, για την πάταξη του λαθρεμπορίου στα καύσιμα.

Αναπτύσσοντας την ερώτησή του, ο βουλευτής της ΔΗΜΑΡ υπενθύμισε πως ένα χρόνο πριν, η κυβέρνηση είχε εξαγγείλει σχετικά, σειρά πρωτοβουλιών όπως η εγκατάσταση συστήματος εισροών- εκροών στις εταιρείες εμπορίας καυσίμων και στα διυλιστήρια, η ιχνηθέτηση της διαδρομής των καυσίμων και οι έλεγχοι στις αποθήκες των Ενόπλων Δυνάμεων. «Σήμερα, το λαθρεμπόριο εξακολουθεί να είναι ανοικτή πληγή» διαπίστωσε ο βουλευτής.

Απαντώντας, ο υφυπουργός Οικονομικών υπενθύμισε πως το σύστημα ελέγχου εισροών-εκροών έχει εισαχθεί στα βενζινάδικα, ενώ στα διυλιστήρια αργεί, λόγω των ιδιαιτεροτήτων της τεχνολογίας αυτής που εγκαινιάστηκε στην πράξη τον Μάιο, αλλά χρειάζεται 24 μήνες για να αποδώσει, αν και το 40% της εργασίας γίνεται κατά το πρώτο έτος.

Σε ό,τι αφορά την ιχνηθέτηση των καυσίμων, ο κ. Μαυραγάνης ανέφερε πως το 2012 συστήθηκε ομάδα εργασίας για την σχεδίαση και υλοποίηση ολοκληρωμένου συστήματος ιχνηθέτησης και δρομολογήθηκαν όλες οι απαραίτητες ενέργειες. Στην πρόσκληση ενδιαφέροντος για τη μοριακή ιχνηθέτηση ωστόσο, ανταποκρίθηκαν μόνο δύο εταιρείες, οι οποίες κατέθεσαν δύο ιχνηθέτες τους οποίους «έσπασε» το Γενικό Χημείο του Κράτους.

«Τα δύο μόρια που ελέγχθηκαν, αποδείχθηκε πως δεν ήσαν κατάλληλα και δεν μπορούν να αποτελέσουν το κύριο μέσο για να προχωρήσουμε» ανέφερε ο υφυπουργός Οικονομικών. «Όμως, και στο σημείο αυτό, προσπαθούμε να επαναλάβουμε τη διαδικασία, αξιοποιώντας και την εμπειρία άλλων χωρών όπως η Ιρλανδία» συμπλήρωσε.

Η απάντηση του υφυπουργού Οικονομικών προκάλεσε την αντίδραση του βουλευτή της ΔΗΜΑΡ, ο οποίος αναρωτήθηκε «αν υπάρχει κάποιος που να αποδέχεται τους ισχυρισμούς της κυβέρνησης, ότι γραφειοκρατικά εμπόδια και ακυρώσεις μάς στερούν τη δυνατότητα να έχουμε έσοδα απ' την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων».

«Το ζήτημα δεν είναι, ότι η απάντησή σας δεν ικανοποιεί έναν βουλευτή της αντιπολίτευσης. Είμαι απόλυτα βέβαιος, πως όσοι μας ακούν θα αναρωτιούνται αν η κυβέρνηση δεν είχε τη δυνατότητα να κάνει το αυτονόητο: να δανειστεί τεχνογνωσία, να την εφαρμόσει και να έχει άμεσα αποτελέσματα» παρατήρησε ο κ. Αναγνωστάκης.

«Απέναντι στις δικές μου αναφορές άκουσα γενικότητες και προσχώρηση στην αντίληψη του μηδενισμού» ανταπάντησε ο Γιώργος Μαυραγάνης. «Εσείς με γενικότητες θέλετε να δείξετε πως η κυβέρνηση δεν ενδιαφέρεται. Εμείς προχωράμε με συγκεκριμένες ενέργειες. Όταν όμως σπάνε οι ιχνηθέτες, εσείς θέλετε να τους εφαρμόσουμε και μετά να μην καταπολεμάται η φοροδιαφυγή; Αυτό θέλετε;» συμπλήρωσε.

Σε ό,τι αφορά το λαθρεμπόριο καυσίμων των Ενόπλων Δυνάμεων, ο υφυπουργός Οικονομικών ανέφερε πως το ΣΔΟΕ εκπόνησε «έκτακτο επιχειρησιακό σχέδιο για τη διενέργεια ελέγχων και δειγματοληψιών σε στρατιωτικές μονάδες», τα αποτελέσματα του οποίου είναι πλέον στην αρμοδιότητα της Δικαιοσύνης και σύντομα θα ανακοινωθούν. Όσο για την εγκατάσταση ολοκληρωμένου συστήματος ηλεκτρονικού ελέγχου στα πλωτά μέσα, «έχει συσταθεί ομάδα εργασίας για τη σύνταξη προσχεδίου απόφασης.

Θα πρέπει να τονιστεί πως έχουν ήδη εγκατασταθεί συστήματα AIS (αυτόματης αναγνώρισης θέσης) και φέτος το καλοκαίρι συστήθηκε διαγραμματειακό όργανο ώστε να υπάρχει καλύτερος συντονισμός των υπηρεσιών, να έχουμε πιο γρήγορα αποτελέσματα στην καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καυσίμων και να ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα που απομένουν» κατέληξε ο κ. Μαυραγάνης.

in.gr, με πληροφορίες από ΑΠΕ