Η γερμανική εταιρεία Hochtief που διαθέτει το 40% του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών φέρεται να εξετάζει την αποχώρησή της από την Ελλάδα και τη πώληση του ποσοστού της στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», τορπιλίζοντας έτσι τα σχέδια της κυβέρνησης για επέκταση της σύμβασης παραχώρησης.
 

Δημοσιεύματα φέρουν την γερμανική εταιρεία και θυγατρική από το 2010 του ισπανικού ομίλου ACS, να έχει απευθυνθεί σε τραπεζικούς συμβούλους προκειμένου να προετοιμάσουν δημόσια προσφορά για το σύνολο των συμμετοχών που διαθέτει στα αεροδρόμια των Τιράνων, της Βουδαπέστης, του Σίδνεϊ, του Αμβούργου, του Ντίσελντορφ και στο «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Σημειώνεται πως ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών αποτελεί τη πλέον κερδοφόρο δραστηριότητα της Hochtief σε αυτό τον τομέα.

Υπενθυμίζεται ότι από τα τέλη Μαρτίου οι BNP Paribas και η Εθνική Τράπεζα έχουν οριστεί ως χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι του Δημοσίου για την παράταση της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, ενώ ως νομικός σύμβουλος λειτουργεί η Δικηγορική Εταιρεία Μπερνίτσα.

Οι σύμβουλοι ξεκίνησαν να αποτιμούν το όφελος που θα έχει το Δημόσιο από τη χρονική επέκταση της σύμβασης παραχώρησης με την Hochtief. Σύμφωνα με υπολογισμούς, η ανανέωση της σύμβασης θα απέφερε στο Δημόσιο το ποσό των 300 εκατ. ευρώ, με το υπουργείο Οικονομικών να διατίθεται αρχικώς για επέκταση της σύμβασης παραχώρησης για 20 χρόνια.

Ωστόσο, η αποχώρηση της Hochtief παγώνει τα παραπάνω σχέδια της κυβέρνησης. Σε κάθε περίπτωση ενδεχόμενη αποεπένδυση της Hochtief ανοίγει το δρόμο στην γερμανική Fraport να αποκτήσει πλειοψηφικό πακέτο στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, καθώς ήδη έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για την απόκτηση του ποσοστού που διαθέτει το Ελληνικό Δημόσιο.

Υπενθυμίζεται πως η εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου των Σπάτων αποτελείται σε ποσοστό 55% από το Ελληνικό Δημόσιο, 40% από τη Hochtief και 5% από την οικογένεια Κοπελούζου και έχει το δικαίωμα εκμετάλλευσης του αεροδρομίου ως τον Ιούνιο του 2026.

in.gr