Ολοκληρώθηκε ένα από τα μεγαλύτερα αναπτυξιακά έργα που έχουν ξεκινήσει τα τελευταία χρόνια στο Νομό Χανίων.

Πρόκειται για έργο της Περιφέρειας Κρήτης προυπολογισμού 12.900.000€, το οποίο αφορά στην δημιουργία νέου δρόμου από το χωρίο Λάκκοι του Δήμου Πλατανιά μέχρι και το Ξυλόσκαλο στον Ομαλό.

Το έργο ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2012 και αφορά στην διάνοιξη και την ασφαλτόστρωση του δρόμου μήκους 17 χιλιομέτρων, ενός οδικού άξονα που κάθε χρόνο και ειδικά την καλοκαιρινή περίοδο εξυπηρετεί μερικές εκατοντάδες χιλιάδες επισκεπτών που κινούνται προς το Φαράγγι της Σαμαριάς. 

Το έργο τελείωσε τον περασμένο Αύγουστο και έχει γίνει η προσωρινή παραλαβή του, όπου εκτός της διαπλάτυνση και την ασφαλτόστρωση, σε ορισμένα σημεία έγινε και καινούρια χάραξη, χωρίς όμως πολλά περιθώρια για να συντομεύσει η απόσταση, αφού περνάει από περιοχές Natura και αναγκαστικά ακολουθήθηκε η παλιά.  

Πολλά τα ερωτηματικά για την κατασκευή του

Ωστόσο, παρότι πρόκειται για ένα μεγάλο έργο, που όπως αναφέραμε εξυπηρετεί αρκετές χιλιάδες οδηγούς κάθε χρόνο, υπάρχουν κάποια σημεία, τα οποία ακόμα και με το απλό μάτι δημιουργούν πολλά ερωτηματικά και αφήνουν μία κακή εικόνα στους οδηγούς.

Ένα από αυτά είναι η ποιότητα της ασφάλτου. Σχεδόν σε όλο το μήκος του δρόμου το οδόστρωμα φαίνεται παλιό και φθαρμένο. 

Η εικόνα που λαμβάνει ο οδηγός είναι ότι πρόκειται για ένα δρόμο που έχει κατασκευαστεί πάρα πολλά χρόνια, ενώ όπως θα δείτε και στις φωτογραφίες παρακάτω σε άλλα σημεία του δρόμου η εικόνα της ασφάλτου είναι όπως έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στις μεγάλες οδικές αρτηρίες. 

Σε επικοινωνία που είχαμε με τον κ. Γιώργο Μπουντουράκη, τον επιβλέπων Μηχανικό της Δ/νσης Τεχνικών Έργων της Π.Ε. Χανίων, μας εξήγησε ότι οι προδιαγραφές της ασφάλτου είναι οι σωστές και αυτές που χρησιμοποιούνται σε όλους τους επαρχιακούς δρόμους. Ενώ η διαφορά που υπάρχει στα διάφορα σημεία οφείλεται στο γεγονός ότι μερικά σημεία είναι στρωμένα πρόσφατα.  

Στην πορεία μας προς τον Ομαλό κάναμε και μία άλλη σημαντική διαπίστωση: σε όλη την διαδρομή ο δρόμος είναι γεμάτος μπαλώματα

Υπάρχουν αρκετά σημεία, πάνω από 10 – 12 που το οδόστρωμα έχει κοπεί και έχει τοποθετηθεί καινούρια άσφαλτος. 

 

Σε αυτό το θέμα ο κ. Μπουντουράκης μας απάντησε ότι στην διάρκεια των έργων λόγω της βροχής (;) και για το γεγονός ότι τα ασφαλτικά μεταφέρθηκαν από μεγάλη απόσταση, διαπιστώθηκε μία αστοχία, η άσφαλτος έκανε σπασίματα και υποχρέωσαν τον ανάδοχο να τα ξαναφτιάξει. 

Η νομοθεσία δεν υποχρεώνει τον Ανάδοχο να φτιάξει το δρόμο από άκρη σε άκρη, αλλά μόνο στο σημείο που υπάρχει ζημιά, με αποτέλεσμα ο δρόμος να έχει συνεχείς παρεμβάσεις και δεν δίνει σίγουρα την αίσθηση ενός νέου δρόμου, ενός δρόμου που στοίχισε  τελικά 7.500.000€ αλλά η αξία του είναι για 13.000.000€. 

Ένα άλλο σημαντικό σημείο που εντοπίσαμε στην διαδρομή μας είναι η κλίση που έχουν οι απότομες στροφές. 

Σε μερικά σημεία δίνεται η αίσθηση στον οδηγό ότι δεν υπάρχει σωστή κλίση, ενώ σε κάποια άλλα σημεία είναι μάλλον και αρνητική, με αποτέλεσμα ειδικά τις ημέρες με παγωμένο οδόστρωμα (εκεί συμβαίνει συχνά) ίσως να υπάρχει κίνδυνος μεγάλης ολισθηρότητας. 

Οπως θα δείτε στην παρακάτω φωτογραφία, παρόλο που η ποιόητα της δεν είναι η καλύτερη, φαίνεται οτι στην έξοδο της στροφής απο αριστέρα η κλίση είναι προς τα έξω.

Σε αυτό το θέμα ο επιβλέπων Μηχανικός μας απάντησε ότι όλες οι στροφές έχουν γίνει σύμφωνα με τις προδιαγραφές της μελέτης και έχουν τοποθετηθεί και μπάρες στα επικίνδυνα σημεία. Βέβαια το αν οι κλίση στις στροφές είναι σωστές ή όχι τελικά θα το διαπιστώσουν οι οδηγοί στην διαδρομή προς τα εκεί.  

Τέλος την περασμένη Κυριακή 14/12 που κάναμε την διαδρομή, υπήρχαν σε μερικά σημεία κατολισθήσεις

Είναι γνωστό ότι στην περιοχή υπάρχει μόνιμο πρόβλημα από τις πέτρες και τις κατολισθήσεις και ειδικά τους χειμερινούς μήνες λόγω της βροχής, αλλά και το καλοκαίρι υπάρχουν προβλήματα από τα ζώα που σπρώχνουν πέτρες στο οδόστρωμα. 

Σύρμα στο βουνό δεν έχει μπει, παρά μόνο σε ένα μικρό κομμάτι της διαδρομής, ενώ έχουν γίνει και σε λίγα σημεία έργα αντιστήριξης. 

Η απάντηση σε αυτό είναι ότι δεν είχε γίνει κάποια γεωτεχνική μελέτη στην συνολική μελέτη του έργου καθότι δεν προβλεπόταν, η οποία να σημειωθεί ότι έγινε πριν από 11 χρόνια

Ωστόσο όμως, θα έπρεπε να βρεθεί ένας τρόπος ή να γίνει μία ξεχωριστή εργολαβία από την Περιφέρεια για να μπει σε όλο το μήκος προστατευτικό σύρμα, αφού πρόκειται για ένα μεγάλο έργο το οποίο θα πρέπει να γίνει σωστά εξ αρχής, αλλά και για να μην δαπανώνται συνεχώς πόροι για τον καθαρισμό του. 

Σε κάθε περίπτωση μέχρι τέλος του 2015 την ευθύνη για την συντήρηση του έργου την έχει ο Ανάδοχος, που στην περίπτωση μας είναι η εταιρία ΤΟΜΕΣ ΑΤΕ.  

Το έργο είναι χρηματοδοτούμενο κατά 80% από το ΕΣΠΑ και 20% απο Εθνικούς πόορυς.

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook