Ο «χειμώνας» στην τουριστική αγορά της Ρωσίας (η οποία μέχρι και πέρσι τον Ιούλιο, πριν δηλαδή οι πτωχεύσεις tour operators και γραφείων λάβουν τη μορφή ντόμινο, ήταν για τους Έλληνες ξενοδόχους η μεγαλύτερη ανερχόμενη δύναμη τουριστών), προβλέπεται βαρύς και μακρύς.

Όπως επισημαίνουν στο Capital.gr φορείς από το χώρο των ξενοδοχείων, η πτώση στους δημοφιλείς για τους Ρώσους προορισμούς, μεταξύ των οποίων η Κρήτη, η Ρόδος και η Χαλκιδική, ξεκινά από 30% και αγγίζει έως και το 60% ανά τουριστικές περιοχές.

Οι τελευταίες προβλέψεις, μετά και τις συναντήσεις των Ελλήνων ξενοδόχων με tour operators στο πλαίσιο της έκθεσης, κάνουν λόγο πως ο αριθμός των Ρώσων τουριστών φέτος δεν θα ξεπεράσει τις 900 χιλ. όταν πέρσι οι αφίξεις άγγιξαν το 1,2 εκατ. (αν και οι αρχικές προσδοκίες- μετά την έκρηξη αφίξεων το 2013- έκαναν λόγο για 1.4 εκατ. επισκέπτες). Τα έσοδα αντίστοιχα εκτιμάται ότι θα είναι μειωμένα κατά 300 εκατ. ευρώ.

Το κλίμα στη ρωσική πρωτεύουσα είναι μοιρασμένο: Από τη μία εκφράζεται η πεποίθηση ότι δεν θα σημειωθεί μείωση των Ρώσων τουριστών υψηλού εισοδηματικού επιπέδου που προγραμματίζουν να επισκεφτούν την Ελλάδα, γεγονός που αποτιμάται θετικά για τη διατήρηση των τουριστικών εισπράξεων, καθώς η κρίση επηρεάζει περισσότερο τους τουρίστες με χαμηλό budget.

Αντιστοίχως, η ευνοϊκότερη ισοτιμία του ρουβλίου σε σχέση με το ευρώ (1 ευρώ προς 65 ρούβλια από 1:85 το Δεκέμβριο) αφήνει περιθώρια αισιοδοξίας. Εντούτοις η μετατόπιση της σεζόν, δεδομένου πως ο μεγαλύτερος όγκος των πτήσεων προς Ελλάδα θα ξεκινήσει τον Ιούνιο αντί τον Απρίλιο, σημαίνει στην ουσία πως χάνουμε δύο σχεδόν μήνες ρωσικών αφίξεων και εσόδων.

Παρόλα αυτά η Ελλάδα εξακολουθεί να βρίσκεται μεταξύ των πλέον δημοφιλών προορισμών για τους Ρώσους και σύμφωνα με έρευνες βρίσκεται στη δεύτερη θέση μετά την Τουρκία, ενώ στην τρίτη θέση πλασάρεται αυτή τη χρονιά η Αίγυπτος, που με προσφορές και διευκολύνσεις στη βίζα προσπαθεί να κερδίσει περισσότερα μερίδια. Η ισοτιμία και σε αυτή την περίπτωση αλλάζει τα δεδομένα: Η υποχώρηση του ευρώ έναντι του δολαρίου κάνει πιο προσιτά τα ταξίδια σε χώρες της Ευρωζώνης.

Η στρατηγική των ξενοδόχων με βάση τα παραπάνω κινείται πλέον σε δύο άξονες: πρώτον να πείσουν τους ρωσικούς tour operators ότι η πολιτική διαπραγμάτευση της χώρας με τους εταίρους δεν αφορά σε καμία περίπτωση τον τουρισμό και ταυτόχρονα να προβάλλουν το value for money των ξενοδοχειακών υπηρεσιών. Το μόνο σίγουρο είναι, όπως τονίζουν, πως οι προσπάθειες για μετριασμό των απωλειών θα είναι συνεχείς και επίμονες, με στόχευση και προς τις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής.

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook