Με τροποποιήσεις κατατέθηκε την Πέμπτη στη Βουλή το σχέδιο νόμου για την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών Αττικής.

Στο κείμενο που κατατέθηκε, ο  επίμαχος όρος περί κατάργησης των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας αφαιρέθηκε και πλέον γίνεται λόγος για «αντικατάστασή» τους, ενώ προβλέπεται ότι από την υποχρεωτική μετάταξη εξαιρούνται όσοι θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα εντός του έτους.

Επιπλέον, διευκρινίζεται ότι η διαγραφή χρεών αφορά και στα χρέη του ΟΑΣΑ ενώ αφαιρέθηκε η πρόβλεψη για σύμπραξη του ΟΑΣΑ με Νομικά Πρόσωπα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

 Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ, έγινε δεκτό να μην ισχύουν τα αρχικά οργανογράμματα υποχρεωτικά για τρία χρόνια ενώ στο νομοσχέδιο διευκρινίζεται ότι μετά τους αιτούντες μετάταξη, θα ακολουθήσουν κατά προτεραιότητα οι ήδη αποσπασμένοι εκτός ομίλου ΟΑΣΑ.

Το υπουργείο έκανε επίσης δεκτή την πρόταση για μελέτη εντός ενός χρόνου, του μοντέλου λειτουργίας μιας εταιρείας καθώς μέχρι τώρα με το  νομοσχέδιο δημιουργούνται δύο φορείς για τις αστικές συγκοινωνίες, ένας για τις οδικές (τρόλεϊ, λεωφορεία) και ένας για τα σταθερής τροχιάς (τραμ, μετρό, ΗΣΑΠ) υπό την ομπρέλα του «μητροπολιτικού» ΟΑΣΑ. 

Για τον έλεγχο των οικονομικών στοιχείων του Οργανισμού, συστήνεται ειδική μονάδας η οποία θα διενεργεί ελέγχους ανά τρίμηνο  και σε περίπτωση που διαπιστωθεί απόκλιση πάνω από 10%, τότε θα λαμβάνονται επιπρόσθετα μέτρα. 

Τέλος,το νομοσχέδιο προβλέπει αύξηση της τιμής των εισιτηρίων, ανώτατο όριο της κρατικής επιδότησης του λειτουργικού κόστους του ομίλου στο 40% και μετάταξη περίπου 1.500 υπαλλήλων, από τους 11.850 εργαζόμενους που απασχολούνται σήμερα στις αστικές συγκοινωνίες.