Σας αποστέλλουμε το σημερινό χαιρετισμό του Υπευθύνου του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εμπορικής Ναυτιλίας της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιάννη Πλακιωτάκη:

«Κυρίες και κύριοι,

Χαίρομαι που βρίσκομαι σήμερα μαζί σας σε μια εκδήλωση αφιερωμένη στη ναυτιλία και στον τουρισμό.

Σε μια εκδήλωση συνυφασμένη με την ίδια την Ελλάδα. Με το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον μας. Γιατί η μικρή γεωγραφική Ελλάδα έχει μια ξεχωριστή παρουσία στο παγκόσμιο στερέωμα.

Αν μάλιστα αναλογιστούμε ότι η ναυτιλία και τουρισμός απαρτίζουν το 30% του ΑΕΠ, ενώ η κρουαζιέρα αποτελεί το 4% από το συνολικό 18% του Τουρισμού, εύκολα αντιλαμβανόμαστε τόσο τη σημασία, όσο και τις προοπτικές των δύο αυτών τομέων.

Παράλληλα, όμως, συνειδητοποιούμε και την αναγκαιότητα περαιτέρω ενίσχυσής τους.

Η πατρίδα μας περνά δύσκολες στιγμές, βρισκόμενη πραγματικά μέσα στη δίνη της οικονομικής κρίσης.

Για μια ακόμη φορά στην ιστορία της καλείται να περάσει μέσα από τις Συμπληγάδες. Να αντιμετωπίσει το δύσκολο σήμερα και να θεμελιώσει ένα καλύτερο αύριο.

Ωστόσο, για να γίνει αυτό, πρέπει να ακολουθήσουμε άμεσα μια σωστά δομημένη, ορθολογική και αποτελεσματική πολιτική. Μπορούμε –και πρέπει- να επενδύσουμε στα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα, στη ναυτιλία και στον τουρισμό.

Άλλωστε μόνο τυχαία δεν είναι η δέσμευση του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας κ. Αντώνη Σαμαρά να τοποθετηθεί η ναυτιλία στη θέση που της αρμόζει, δίπλα στον ίδιο τον Πρωθυπουργό.

Προς αυτή, λοιπόν, την κατεύθυνση, πολλά βήματα μπορούν να γίνουν. Από αυτά θα αναφέρω, όπως είναι λογικό, όσα σχετίζονται με τη σημερινή ενότητα

Ειδικότερα για το χώρο της κρουαζιέρας, σκοπεύουμε να προχωρήσουμε στην πλήρη άρση του καμποτάζ. Να άρουμε κάθε περιορισμό και έτσι να γίνουμε ανταγωνιστικοί. Να επιδιώξουμε να προσελκύσουμε σε ελληνικά λιμάνια περισσότερο home porting από ξένα κρουαζιερόπλοια.

Να δώσουμε έμφαση στις λιμενικές και τουριστικές υποδομές, καθώς και στην αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Να αυξήσουμε την αξιοπιστία μας.

Το 2010 τα συνολικά οικονομικά οφέλη της κρουαζιέρας στην Ευρώπη ισοδυναμούν με 35,2 δις Ευρώ και τα έσοδα από τις απ’ ευθείας δαπάνες των εταιρειών και επιβατών έφτασαν τα 14,5 δις Ευρώ, από τα οποία με σωστή πολιτική μπορούμε να διεκδικήσουμε ένα μεγάλύτερο μερίδιο.

Και δεν πρέπει να μείνουμε εδώ. Πολλές ακόμη πρωτοβουλίες μπορούν να αναληφθούν, όπως η αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας και η προσέλκυση επενδυτικού ενδιαφέροντος.

Μια δοκιμασμένη και αποτελεσματική συνταγή, όπως για παράδειγμα στην περίπτωση της Cosco, είναι η αξιοποίηση των λιμανιών με συμβάσεις παραχώρησης, αυτοχρηματοδοτούμενα προγράμματα και ΣΔΙΤ.

Παράλληλα πρέπει να δώσουμε έμφαση στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής σημαίας και στην αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό της ναυτικής και τουριστικής εκπαίδευσης, σε συνεργασία με τους άμεσα ενδιαφερόμενους φορείς.

Βούλησή μας είναι να οργανώσουμε και να εκμεταλλευτούμε όλα τα διαθέσιμα εργαλεία, εθνικά και ευρωπαϊκά, που θα συμβάλουν στην προσέλκυση νέων στη θάλασσα.

Μάλιστα έχουν πραγματοποιηθεί άρτια επιστημονικές έρευνες για τις σύγχρονες τάσεις στη ναυτική εκπαίδευση, οι οποίες πρέπει να αξιοποιηθούν για τη δημιουργία ενός «οδικού άξονα» αναφορικά με την προσέλκυση των νέων στη ναυτιλία μας.
Κυρίες και κύριοι,

Ισχυρή εμπορική ναυτιλία και ισχυρός τουρισμός συνεπάγονται οικονομική και στρατηγική ενίσχυση της Ελλάδας. Συνεπάγονται ισχυρή Ελλάδα.

Για αυτό -επαναλαμβάνω ότι- απαιτείται η άμεση ανάληψη συγκεκριμένων και αποτελεσματικών πρωτοβουλιών, ιδιαίτερα αυτή τη δύσκολη συγκυρία για τη χώρα και τους πολίτες της.

Παράλληλα είναι επωφελής η πραγματοποίηση μοναδικών εκδηλώσεων, όπως τα Ποσειδώνια που αποτελούν «σταθμό» στα ναυτιλιακά γεγονότα τόσο στην πατρίδα μας, όσο και παγκοσμίως.

Για αυτό και εύχομαι καλή επιτυχία και συνέχεια στις εργασίες του συνεδρίου. Είμαι βέβαιος ότι τα συμπεράσματα θα είναι εποικοδομητικά.

Σας ευχαριστώ…».