Στάθμευση περιφερειακά, επέκταση της ελεγχόμενης στάθμευσης και αλλαγές σε δρόμους

Ένα νέο εργαλείο κυκλοφοριακών ρυθμίσεων έχουν στα χέρια τους τα στελέχη της τεχνικής υπηρεσίας του δήμου Ρεθύμνου, οι οποίοι ήδη από τον Φεβρουάριο επεξεργάζονται τα στοιχεία που έχει καταθέσει ο μελετητής, κ. Τάσος Τίλης και ο συνεργάτης του, κ. Κωνσταντίνος Πετράκης, με τη μορφή μίας επικαιροποιημένης κυκλοφοριακής μελέτης, αναλυτικά στοιχεία της οποίας παρουσιάζει σήμερα η Κρητική Επιθεώρηση και το GOODnet.gr

Ήδη, μάλιστα στην Τεχνική Υπηρεσία έχει δημιουργηθεί ένα γραφείο κυκλοφοριακών θεμάτων, που ασχολείται με ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα της πόλης του Ρεθύμνου και όπως τόνισε στην πρωινή ενημερωτική εκπομπή του Team FM «Πρώτη Γραμμή» ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, Νίκος Κονταξάκης, η δημοτική αρχή επεξεργάζεται τα στοιχεία με στόχο να τα εφαρμόζει σταδιακά, ανάλογα με τις επικρατούσες συνθήκες, στη λογική της βιώσιμης κινητικότητας που εδώ και μερικά χρόνια έχει μπει για τα καλά στη ζωή των ρεθυμνιωτών.

Βασικό συμπέρασμα της μελέτης των συγκοινωνιολόγων είναι ότι «το οδικό δίκτυο του Δήμου όπως έχει προκύψει από την κυκλοφοριακή μελέτη του 1996 και τις επιμέρους παρεμβάσεις που έχουν γίνει από τότε εξακολουθεί να λειτουργεί ικανοποιητικά. Η αύξηση του κυκλοφοριακού φόρτου από το 1996 έως σήμερα έχει όμως συνέπεια τη μείωση της ικανότητας του δικτύου να αντιμετωπίζει συμβάντα όπως η παράνομη στάθμευση και η τροφοδοσία επιχειρήσεων. Η συχνότητα των φαινομένων αυτών τα καθιστά βέβαια κάθε άλλο παρά έκτακτα αφού παρατηρούνται κάθε μέρα και κυρίως την περίοδο αιχμής».

Επομένως, οι κύριες κατευθύνσεις που θεωρείται ότι πρέπει να λάβει η πολιτική του Δήμου σε θέματα κυκλοφορίας και μεταφορών είναι οι ακόλουθες:

• Περισσότερη έμφαση σε θέματα διαχειριστικά – οργανωτικά και ως απαραίτητη προϋπόθεση γι’ αυτό θεωρείται ότι είναι η σύσταση ενός αρχικού πυρήνα γραφείου κυκλοφοριακής τεχνικής.

• Συγκράτηση όσο το δυνατόν περισσοτέρων οχημάτων (ΕΙΧ) εκτός του κεντρικού οδικού δικτύου με την παροχή φθηνού και αξιόπιστου εναλλακτικού τρόπου μετακίνησης με την ίδρυση και λειτουργία συστήματος μετεπιβίβασης.

Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η τροποποίηση, επέκταση και αναβάθμιση του σημερινού συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης.

• Επέκταση των πλεονεκτημάτων στην καθημερινή διαβίωση που προσφέρει η πολιτική της βιώσιμης κινητικότητας, σε περιοχές του Δήμου όπου, για διάφορους λόγους, δεν έχουν προχωρήσει ανάλογες παρεμβάσεις.

Μονοδρομήσεις και αντιδρομήσεις

Στη μελέτη προτείνονται μία σειρά από αλλαγές σε δρόμους, που θεωρείται ότι θα βοηθήσουν στην καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας. Μεταξύ αυτών προτείνονται:

1. Η μονοδρόμηση της παραλιακής από κόμβο της οδού Παπανδρέου έως κόμβο με Ελευθερίας (ο δρόμος που οδηγεί στην περιοχή Κόρακα Καμάρα). Αυτή μπορεί να συνδυαστεί με την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου που σχεδιάζεται να υλοποιηθεί.

2. Η διαχείριση των προβλημάτων στην περιοχή του 3ου δημοτικού σχολείου με:

• Αποκλεισμό της κυκλοφορίας στο τμήμα της Ηλιακάκη μεταξύ Γαβριήλ Ηγουμένου και Σ. Βλαστού (με φυσικό τρόπο – πεζοδρόμιο).

• Αντιστροφή της κατεύθυνσης της οδού 44ου Συντάγματος από Γαβριήλ Ηγουμένου

• έως Σ. Βλαστού.

• Αντιστροφή της κατεύθυνσης της Σ. Βλαστού από 44ου Συντάγματος έως Ηλιακάκη.

• Αντιστροφή της κατεύθυνσης της Δημακοπούλου από Ηλιακάκη έως Ψυλλάκη.

• Αντιστροφή της κατεύθυνσης της Ψυλλάκη από Δημακοπούλου προς Πρεβελάκη.

• Αμφιδρόμηση του τμήματος της Βλαστού από 44ου Συντάγματος έως Μ. Αλεξάνδρου. Η πρόσβαση στην περιοχή της Νομαρχίας από Ανατολικά θα γίνεται μέσω της διαδρομής Ηγουμένου Γαβριήλ – 44ου Συντάγματος και αντιστρόφως είτε μέσω του κόμβου Σταμαθιουδάκη – Κεφαλογιάννη είτε μέσω τη διαδρομής Βλαστού – Ηλιακάκη – Δημακοπούλου.

• Η πρόσβαση από Δυτικά στη Δημακοπούλου – Γερακάρη θα γίνεται είτε μέσω του κόμβου Σταμαθιουδάκη – Κεφαλογιάννη και στη συνέχεια Βλαστού – Ηλιακάκη –Δημακοπούλου, είτε ακολουθώντας την ΠΕΟ – Μοάτσου κ.λπ .

3. Νέος Κόμβος Λ. Σταμαθιουδάκη – Ε. Κεφαλογιάννη.

Ο κόμβος αυτός αποτελεί ήδη ένα κρίσιμο σημείο του δικτύου. Στα πλαίσια μελέτης που έχει ήδη ολοκληρωθεί, έχει προταθεί η διάνοιξη νέας σύνδεσης της Ε. Κεφαλογιάννη με την Λ. Σταμαθιουδάκη στο ύψος της οδού Σφακίων. Η σημερινή σύνδεση θα πεζοδρομηθεί. Η νέα αυτή σύνδεση που θα πρέπει να είναι σηματοδοτούμενη βρίσκεται σε απόσταση περίπου 110 μέτρων από τον σημερινό σηματοδοτούμενο κόμβο Κριάρη – Λ. Σταμαθιουδάκη.

Προτάσεις για την ελεγχόμενη στάθμευση

Το μοντέλο της στάθμευσης στις παρυφές της πόλης και της χρήσης της αστικής συγκοινωνίας από τους πολίτες προτείνουν οι συγκοινωνιολόγοι. Παράλληλα, ο μελετητής, Τάσος Τίλης προτείνει επέκταση της ελεγχόμενης στάθμευσης και προς τα δυτικά της πόλης, στους δρόμους γύρω από τα δικαστήρια και τη Σοχώρα, ενώ «στέλνει» το ΚΤΕΛ στο οικόπεδο απέναντι από το στρατόπεδο.

Ο μελετητής δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στις θέσεις βραχυχρόνιας στάθμευσης, αλλά και στο μέτρο της ελεγχόμενης.

Στις θέσεις βραχυχρόνιας στάθμευσης θεωρείται ότι πρέπει να περιληφθεί το σύνολο του διαδρόμου της οδού Μοάτσου (από Δημητρακάκη έως Πορτάλιου), καθώς επίσης ορισμένες κάθετες οδοί όπως οι Δημητρακάκη ( Μοάτσου– Γιάνναρη), το τμήμα της Κουμουνδούρου μέχρι Ηλιακάκη, η Δασκαλάκη και η Χατζηδάκη. Το σύνολο των ελεγχόμενων θέσεων θεωρείται ότι μπορεί να επεκταθεί κατά 500 θέσεις περίπου χωρίς ιδιαίτερες επιπτώσεις στο σύστημα αστυνόμευσης με τις προϋποθέσεις που προαναφέρθηκαν. Η επέκταση προτείνεται να γίνει προς την περιοχή συγκέντρωσης διοικητικών δραστηριοτήτων περί την Νομαρχία και τα δικαστήρια.

Ταυτόχρονα προτείνεται η επανεξέταση ορισμένων πτυχών της μέχρι τώρα πολιτικής του Δήμου στην χορήγηση αδειών ελεύθερης στάθμευσης. Πιο συγκεκριμένα θεωρείται ότι πρέπει να επανεξεταστεί η πολιτική χορήγησης αδειών άνω του ενός οχήματος για περιοχές κατοικίας που βρίσκονται εκτός της παλιάς πόλης.

Η λειτουργία του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης όπως προτείνεται θα έχει σαν συνέπεια τη μείωση των διαθέσιμων θέσεων για μακροχρόνια στάθμευση και ιδίως την ελεύθερη μακροχρόνια στάθμευση. Για την αντιμετώπιση των αναγκών χρηστών αυτής της κατηγορίας προτείνεται η δημιουργία και λειτουργία σταθμών μετεπιβίβασης

Χώροι μετεπιβίβασης

Η πόλη του Ρεθύμνου θα πρέπει να εξυπηρετηθεί από τρεις σταθμούς μετεπιβίβασης:

• Δυτικά - Στην είσοδο από Χανιά

• Ανατολικά – Σε σημείο με εύκολη πρόσβαση στην Π.Ε.Ο. και

• Νότια – στον άξονα προς Σπήλι.

Προς το παρόν έχουν εντοπιστεί δύο κατάλληλοι χώροι Δυτικά – απέναντι από το στρατόπεδο στον κόμβο Πανεπιστημίου και Ανατολικά στην περιοχή του κόμβου Μυσσιρίων. Υπάρχει και ένας χώρος στον άξονα προς Σπήλι, αλλά δεν θεωρείται κατάλληλος.

Τις επόμενες ημέρες η ασφαλτόστρωση στη Γερακάρη

Κατανοεί την αγανάκτηση των κατοίκων και των καταστηματαρχών των οδών Γερακάρη και Δημακοπούλου ο αντιδήμαρχος, Νίκος Κονταξάκης, ο οποίος μιλώντας στον Team FM τόνισε πως ο εργολάβος έχει διαβεβαιώσει ότι τις επόμενες ημέρες θα γίνει η ασφαλτόστρωση του τμήματος από το ύψος της Βάρδα Καλλέργη ως τους 4 Μάρτυρες, ενώ θα ακολουθήσει η ολοκλήρωση των έργων στην οδό Δημακοπούλου και τους δύο κάθετους δρόμους. Παραδέχθηκε, ακόμα ότι παρατηρούνται καθυστερήσεις και στην πλατεία Ιερολοχιτών, όπου ωστόσο έχει κατασκευαστεί το τμήμα, που θα υποδεχθεί τον υποσταθμό της ΔΕΗ και μπορεί η ανάπλαση να συνεχιστεί, ανεξάρτητα από τις εργασίες της ΔΕΗ.

Για την οδό Μελισσινού

Με αφορμή τις διαμαρτυρίες των κατοίκων και των επιχειρηματιών της οδού Μελισσινού ότι η περιοχή έχει παραμεληθεί από τη δημοτική αρχή, ο κ. Κονταξάκης σημείωσε ότι είναι στον μεσοπρόθεσμο σχεδιασμό του δήμου να κάνει μελέτη ανάπλασης. Ωστόσο, αυτή ακόμα είναι σε φάση σκέψης, όμως ο κ. Κονταξάκης υποστήριξε πως η Μελισσινού είναι ένας δρόμος βασικός, που πρέπει να αντιμετωπιστεί ανάλογα.

«Η Μελισσινού πράγματι έχει μείνει πίσω, γιατί έτσι ολοκληρώνεται το παζλ που έχει να κάνει με την παλιά πόλη, ως μία διέξοδο που είναι στα βόρεια της παλιάς πόλης. Βέβαια, ο δρόμος αυτός, με βάση την κυκλοφοριακή μελέτη, προβλέπεται να είναι ήπιας κυκλοφορίας. Ωστόσο, λόγω του ότι έχει δύο πάρκινγκ, τα οποία εξυπηρετούν πολύ το κυκλοφοριακό της πόλης, θα είναι ανοιχτός για διαμπερή κυκλοφορία. Στη μελέτη της ανάπλασης θα προσπαθήσουμε να παντρέψουμε τα δύο αυτά στοιχεία – παλιά πόλη αλλά και βασική λειτουργία διαμπερούς κυκλοφορίας – για να έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα», είπε.

 

goodnet.gr