Τις προμελέτες για την κατασκευή της υποθαλάσσιας οδικής διασύνδεσης νότιας και βόρειας πλευράς, κάτω από την είσοδο του κεντρικού λιμανιού στον Πειραιά, και της υποθαλάσσιας διασύνδεσης πεζών μεταξύ των περιοχών Λέοντος και Ηετιώνιας Ακτής, αναμένεται να παρουσιάσει τη Δευτέρα στη συνεδρίαση του ΔΣ του ΟΛΠ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Γ.Ανωμερίτης, προκειμένου τα έργα να ενταχθούν στο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα του Οργανισμού. Επίσης, εντός των ημερών κατατίθεται στον ΟΛΠ και η μελέτη για τις νέες προβλήτες των κρουαζιερόπλοιων.

Το πρώτο έργο είναι η υποθαλάσσια σήραγγα αυτοκινήτων κάτω από την «μπούκα» του κεντρικού λιμανιού, με είσοδο από την περιοχή Λέοντος και έξοδο στον κόμβο Λιπασμάτων – Ακτή Βασιλειάδη. Έτσι θα επιτευχθεί η διασύνδεση του εθνικού οδικού δικτύου και της Αττικής Οδού με τον Πειραιά, την Πειραϊκή και τις νέες προβλήτες για τα κρουαζιερόπλοια.

Το δεύτερο έργο αφορά στην υποθαλάσσια σήραγγα πεζών στο πιο στενό κομμάτι του λιμανιού, όπου θα διασυνδέονται από τη μια πλευρά το υπό κατασκευή Συνεδριακό και Εκθεσιακό Κέντρο στην περιοχή Λέοντος-Παλάτι και η υπό διαμόρφωση Πολιτιστική Ακτή Πειραιά στην Ηετιώνια Ακτή.

Με τον τρόπο αυτό θα μπορούν οι πολίτες να μετακινούνται από την μια περιοχή στην άλλη και θα αποφεύγεται η κίνηση στους δρόμους γύρω από το λιμάνι. Παράλληλα, και στις δυο πλευρές κατασκευάζονται νέοι μεγάλοι χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό που έχει γίνει, η κατασκευή της σήραγγας των αυτοκινήτων αναμένεται να διαρκέσει τρία χρόνια και το κόστος ανέρχεται στα 90 εκατ. ευρώ.

Η σήραγγα των πεζών αναμένεται να κατασκευαστεί σε 24 μήνες, το κόστος της υπολογίζεται στα 10 εκατ. ευρώ και εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμη στις αρχές του 2014, ώστε να συμπέσει με την έναρξη λειτουργίας του Συνεδριακού - Εκθεσιακού Κέντρου και τμημάτων της Πολιτιστικής Ακτής, με αφορμή και τα Ποσειδώνια 2014.

Νέες προβλήτες

Ο ΟΛΠ προχωρεί, επίσης, στην επέκταση του λιμανιού σε δύο πλευρές. Ειδικότερα αναμένεται να κατασκευαστεί μία νέα προβλήτα στη νότια πλευρά, προκειμένου να εξυπηρετούνται ταυτόχρονα έξι κρουαζιερόπλοια μεγάλου μεγέθους και νέας τεχνολογίας, αλλά και μία προβλήτα στην απέναντι βόρεια πλευρά για να «δένουν» τέσσερα πλοία της ακτοπλοΐας.

Σε δεύτερη φάση, πίσω από τις θέσεις των πλοίων της ακτοπλοΐας προβλέπεται να κατασκευαστεί μαρίνα για σκάφη αναψυχής και μεγάλα γιοτ.

Τα έργα -τα οποία αναμένεται να διαρκέσουν περίπου τρία χρόνια εφόσον υπάρξει έγκαιρη και σταθερή χρηματοδότηση- θα γίνουν στη θαλάσσια περιοχή όπου το βάθος της θάλασσας είναι στα 60 μέτρα και περιλαμβάνουν εκτός από τη «διπλή» επέκταση και δύο κυματοθραύστες.

Οι επεκτάσεις ωστόσο προκαλούν και προβλήματα. Στη θάλασσα περιορίζεται σημαντικά ο «ζωτικός χώρος» για την ασφαλή και απρόσκοπτη κίνηση εμπορικών πλοίων, κρουαζιερόπλοιων και της ακτοπλοΐας, καθώς μειώνεται σημαντικά η απόσταση μεταξύ του λιμανιού και της Ψυττάλειας.

Ο συγκεκριμένος δίαυλος χρησιμοποιείται σήμερα και για τα πλοία που «δένουν» στο λιμάνι του Πειραιά, αλλά και για μεγάλα πλοία που μεταφέρουν κοντέινερ και κατευθύνονται στην προβλήτα στο Νέο Ικόνιο στις εγκαταστάσεις της Cosco.

Το ζήτημα προκύπτει από τη στιγμή που τα πλοία με τα κοντέινερ -βάσει των συμφωνιών που έχουν γίνει- έχουν απόλυτη προτεραιότητα στην «είσοδο» έναντι των πλοίων της ακτοπλοΐας.

protothema.gr