Σε 24ωρη κινητοποίηση από τις 5 π.μ. της Τετάρτης έως και 5 π.μ. της Πέμπτης προχωρούν οι οδηγοί ταξί σε όλη τη χώρα, με απόφαση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας (ΠΟΕΙΑΤΑ), εκφράζοντας την αντίθεσή της στην απελευθέρωση του επαγγέλματος.

Υπενθυμίζεται ότι ο Γ.Ραγκούσης είχε δηλώσει τη Δευτέρα ότι δεν θα υπογράψει το Προεδρικό Διάταγμα για την απελευθέρωση των ταξί που είχε συντάξει ο προκάτοχός του Δ.Ρέππας και το οποίο έθετε μια σειρά από προϋποθέσεις για το άνοιγμα του κλάδου.

Ο κ. Ραγκούσης εξήγησε ότι στο πλαίσιο του Ν. 3919/2011 «Αρχή της επαγγελματικής ελευθερίας, κατάργηση αδικαιολόγητων περιορισμών στην πρόσβαση και άσκηση επαγγελμάτων» η απελευθέρωση του ταξί ισχύει ήδη από τις 2 Ιουλίου και μέσα στην εβδομάδα το υπουργείο θα προσδιορίσει τους τρόπους με τους οποίους κάποιος θα απευθύνεται στην Περιφέρεια προκειμένου να αποκτά άδεια ταξί.

Στο πλαίσιο αυτό έδειξε εμμέσως προς την πλευρά των Περιφερειών αναφορικά με το ποιος θα καθορίζει τον αριθμό των ταξί που θα κυκλοφορούν σε κάθε περιοχή, ενώ προσέθεσε ότι ειδική μέριμνα θα υπάρξει για ορισμένες απομονωμένες ή με έντονη εποχικότητα περιοχές.

Ερώτηση προς τον κ. Γιάννη Ραγκούση, κατέθεσαν οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ Τόνια Αντωνίου και Νίκος Σαλαγιάννης με την οποία ζητούν να πληροφορηθούν «γιατί άλλαξε η κυβερνητική απόφαση για τα ταξί η οποία εξασφάλιζε και προσαρμογή στα ευρωπαϊκά δεδομένα και συναίνεση των κοινωνικών εταίρων».

Την Πέμπτη συγκαλείται τo Κλαδικό Συμβούλιο στα γραφεία της Ομοσπονδίας όπου θα εξεταστούν τα όσα συζητήθηκαν με τον υπουργό και θα παρθούν αποφάσεις για τους περαιτέρω χειρισμούς.

Για το θέμα των ταξί, η ΝΔ με δηλώσεις του εκπροσώπου της Γιάννη Μιχελάκη, χαρακτήρισε την κυβέρνηση «σκορποχώρι».

«Ο ένας γκρεμίζει όσα έχτιζε ο άλλος. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο υπουργός Υποδομών, Γ.Ραγκούσης, που ακυρώνει 'ετσιθελικά' και χωρίς καμία συνεννόηση με κανένα όσα συμφώνησε και προωθούσε, ως προς την απελευθέρωση των ταξί, ο προκάτοχός του Δ.Ρέππας» ανέφερε ο κ. Μιχελάκης.

Κατέληξε λέγοντας: «Ο κ. Ραγκούσης, ο οποίος -υποτίθεται- είχε και την ευθύνη συντονισμού του κυβερνητικού έργου, δεν ήξερε τι κάνει ο Ρέππας;

Χωρίς ταξί και η Κρήτη!

«Αυτά δεν συμβαίνουν ούτε σε τριτοκοσμικές χώρες. Έχουμε τους παράνομους και την υποκλοπή έργου, είναι δυνατόν να μας λέει ο υπουργός πως θα αφήσει τελείως ελεύθερο το επάγγελμα;» αναρωτήθηκε μιλώντας στο Flashnews.gr, ο πρόεδρος των ιδιοκτητών ταξί Χανίων κ.Ηλίας Καραπατάκης.

Όπως διευκρίνησε «μέχρι τώρα η ηγεσία του υπουργείου με τον κ.Ρέππα, με την ηγεσία της Ομοσπονδίας μας, είχαν βρεί μια φόρμουλα για ένα νέο Προεδρικό Διάταγμα και έναν νέο κανονισμό για την λειτουργία των ταξί που εν μέρει εμπόδιζε την έκδοση νέων αδειών. Βάση ενός μαθηματικού τύπου θα εκδίδοντο άδειες σε περιοχές όπου πράγματι χρειάζοντο νέα ταξί.

Όμως έρχεται τώρα ο νέος υπουργός και με μια δήλωση ακυρώνει όλες τις συζητήσεις, ακυρώνει τον ίδιο τον κ.Ρέππα λέγοντας πως αφήνει τελείως ελεύθερο το επάγγελμα.

Είναι ότι το χειρότερο μπορούσαμε να ακούσουμε την συγκεκριμένη περίοδο, που ήδη υπάρχει μείωση 60-70% της εργασίας.»

Σύμφωνα με τον κ.Καραπατάκη στην πόλη των Χανίων υπάρχουν περισσότερα ταξί από εκείνα που μπορούν να εργαστούν αποδοτικά, ενώ και στα όρια του νέου Δήμου Χανίων τα ταξί είναι περισσότερα από εκείνα που προβλέπει το Προεδρικό Διάταγμα που είχε ετοιμάσει ο κ.Ρέππας.

 

in.gr