Η Air France KLM σκέπτεται να ζητεί από τους επιβάτες της να καθαρίζουν οι ίδιοι τα καθίσματα των αεροσκαφών και να μαζεύουν μόνοι τους τα σκουπίδια προτού εγκαταλείψουν την καμπίνα έπειτα από μια πτήση! Σκοπός της γαλλικής αεροπορικής εταιρείας είναι να μειώσει το λειτουργικό κόστος της, ώστε να μπορεί να ανταγωνιστεί τις ευρωπαϊκές εταιρείες χαμηλού κόστους και κυρίως τις κορυφαίες του κλάδου, τη βρετανική easyJet Plc και την ιρλανδική Ryanair Holdings Plc.

Η σκέψη να ζητούν από τους επιβάτες τους να καθαρίζουν μόνοι τους τα αεροσκάφη γεννήθηκε στους επιτελείς της Air France επειδή οι ιπτάμενες αεροσυνοδοί και οι φροντιστές αρνήθηκαν να αναλάβουν αυτοί τον καθαρισμό.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Air France KLM Πιερ-Ανρί Κουρζόν θέλει να διακόψει τη συνεργασία της εταιρείας με τα συνεργεία που αναλαμβάνουν τον καθαρισμό των αεροσκαφών στα αεροδρόμια, προκειμένου να εξοικονομήσει χρήματα και να αυξήσει τις ώρες πτήσης των αεροσκαφών.

Η μεγαλύτερη σε επιβατική κίνηση αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους της Ευρώπης, Raynair, δεν δείχνει πάντως να ανησυχεί για τα σχέδια του Κουρζόν. «Η ιδέα του δεν έχει καμιά ελπίδα εφαρμογής... Κανείς εθνικός αερομεταφορέας δεν πρόκειται να καταφέρει να ανταγωνιστεί τις εταιρείες χαμηλού κόστους», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair Μάικλ Ο' Λίρι.

Είναι αλήθεια ότι η Air France, αν και είναι μακράν η μεγαλύτερη σε αεροπορική κίνηση εταιρεία της Ευρώπης, υπολείπεται του ανταγωνισμού και των εθνικών αερομεταφορέων σε ό,τι αφορά τις φθηνές πτήσεις, καθώς δεν λειτουργεί κάποια θυγατρική χαμηλού κόστους.

Η British Airways έχει την θυγατρική Go Fly που ιδρύθηκε το 1998, η Deutsche Lufthansa δημιούργησε την GermanWings και η Iberia διαθέτει τη Vueling.

tovima