Οταν μιλάμε για High profile άτομα συνήθως αναφερόμαστε σε  ανθρώπους που έχουν διαπρέψει με ήθος και με δημιουργηκότητα  στον επαγγελματικό τους τομέα . Δεν θα μπορούσα να μην φιλοξενήσω εν τούτοις την πολυ αγαπημένη μου Μίνα Παπαθεοδώρου Βαλυράκη , μία γυναίκα με εξαιρετικό γούστο και ταλέντο, απόφοιτη με έπαινο της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και μεταπτυχιούχου διδακτορικού στην Ιστορία της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο της Φλωρεντίας.

Τα έργα της φιλοξενούνται παγκοσμίως σε διάφορα μουσεία εκ των οποίων National Museum of Women in the Arts στην Washington, στο ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ της ΛΩΖΑΝΗΣ, στο ΜΟΥΣΕΙΟ της ΒΑΡΚΕΛΩΝΗΣ, στο κτίριο του ΟΗΕ στη Νέα Υόρκη, στο Μουσείο AUTOMOBILI LAMBORGHINI στην Ιταλία, στο Μουσείο JEAN TODT-FERRARI, σε πολλές ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό καθώς και στις εταιρείες FIAT, FERRARI, LAMBORGINI, MERCEDES κ.ά.

Κυρία Παπαθεοδώρου – Βαλυράκη είναι τιμή μου να συνομιλώ μαζί σας, καθώς και για την χρόνια φιλία μας. Μας κάνετε περήφανους σαν Ελληνες και πραγματικά η συμβολή σας στην τέχνη, μας διαφημίζει σαν έθνος, ειδικά τις δύσκολες μέρες αυτές που διανύουμε σαν Χώρα. 

Είστε πασίγνωστη για τους πίνακες της F1. και όντας κι εγώ η ίδια λάτρης του εν λόγω αγωνίσματος και της ταχύτατας, θα ήθελα να σας ρωτήσω: 

– Τι σας ενέπνευσε να ζωγραφίσετε αγωνιστικά αυτοκίνητα; 

Από   τα   μέσα   της   δεκαετίας   του   `80   δραπέτευα   κάθε   Μάιο,   με   τον αρχιτέκτονα   αδερφό   μου   Θανάση,   στο   θορυβώδες   Μόντε   Κάρλο αφήνοντας   την   αιώνια   ηρεμία   της   Φλωρεντίας,   όπου   έμενα   για   τις μεταπτυχιακές   μου   σπουδές. Τα “υπερηχητικά”   αυτοκίνητα,   τα μεγάλα κυβικά, η μυρωδιά της βενζίνης και η αδρεναλίνη που δονούσε από άκρη σε άκρη στο Πριγκιπάτο ήταν το ερέθισμά μου. Η ταχύτητα μου κέντριζε τη φαντασία και η έμπνευσή μου μετουσιώθηκε σε ένα ορμητικό εικαστικό χείμαρρο που από τη στιγμή που ξεκίνησα ήταν δύσκολο να σταματήσει.

–   Προσφάτως   κυκλοφόρησε   μία   σειρά   από   μεταξωτά   μαντίλια απεικονίζοντας   τους   πίνακες   ζωγραφικής   σας.   Πού   και   πώς μπορεί κάποιος να τα προμηθευτεί; 

Η πρόταση για τον σχεδιασμό των silk scarves Mina P.V.+TDS προέκυψε το 2014   όπου   κατά   την   διάρκεια   του   Festival   FICTS   του Μιλάνου,   η βραβευμένη σκηνοθέτης Yuriko Gamo Romer με το βραβείο  «GUIRLANDED”   HONEUR»   του   φεστιβάλ   για   το   Xlm   “Be   strong,   Be   Gentle,   Be Beautiful”, γνωρίζοντας τη δουλειά μου, είχε την ιδέα να εφαρμοστούν τα σχέδια της θεματολογίας Formula1 σε μετάξι για τη δημιουργία σε Art and Fashion   από τον producer  Jim  Hazen Πρόεδρο  της  ASTON MARTIN CLUB, North  America,  και της εταιρείας TDS (The Drivers Society ). Τα μαντήλια  και τα  ποσέτ δημιουργήθηκαν και  τυπώθηκαν στο  Como εκεί οπού τυπώνονται τα μετάξια των μεγάλων οίκων μόδας της Γαλλίας και της Ιταλίας,  όπως του Hermès, του Gucci και Pucci και είναι μοναδικά ως προς   την   ποιότητα   του   μεταξιού   και   το   εξαίρετο   τύπωμα.   Είναι ουσιαστικά   έργα   τέχνης   τα   οποία   ο   Hazen   ήθελε   να   προτείνει   την εφαρμογή τους σε επίπεδο Art and  Fashion. Στην Ελλάδα λανσαρίστηκαν τον   Νοέμβριο   και   μπορούν   να   τα   βρίσκουν   στην   Artion Gallery   στη Βουκουρεστιου   στην  Κηφισιά   και   Θεσσαλονίκη,   στο   Ελληνικό   ΜουσείοΑυτοκινήτου (Ιουλιανού 33-35 & Γ’ Σεπτεμβρίου 74-78, Αθήνα, Τηλ.  2108816187), στη DIELPIS FORMULA (τηλ. 210 65 15 345) και στο Κολωνάκι στην boutique της Λουκίας.

–  Ποιο   είναι το   αγαπημένο  σας  αυτοκίνητο  και  μέχρι   ποιο  όριο ταχύτητας έχετε οδηγήσει;

Αγαπημένα   αυτοκίνητα   είναι   αυτά   του   μεγάλου   κυβισμού,   με ενδιαφέρουσα αισθητική  και σχεδιασμό με  προϋπόθεση την ασφάλεια. Η αγάπη αυτή προέκυψε από την εποχή της διαμονής μου στην Ιταλία, όπου ήμουνα αναγκασμένη να κάνω πολλά χιλιόμετρα. Επίσης για το λόγο ότι είμαι   λάτρης   της   ταχύτητας,   ήθελα να   περιχαρακώσω   την   τάση της ελευθερίας που με διέπει.

– Αγαπημένος προορισμός; 

Αγαπημένοι   μου   προορισμοί   είναι   η   Φλωρεντία,   το   Μιλάνο   και   η   Νέα Υόρκη.

– Κάτι που θα θέλατε να πραγματοποιήσετε άμεσα;

Την επικείμενη έκθεση μου εκτός συνόρων το 2016.

–   Νιώθετε   ότι   η   τέχνη   εκτιμάται   όπως   πρέπει   τον   21ο αιώνα;

Ναι   θεωρώ   ότι   εκτιμάται.   Και   αυτό   γιατί   βλέπουμε   στους   οίκους δημοπρασιών πόσο τα έργα με το πραγματικό ειδικό βάρος διαχρονικά όχι μόνο   διατηρούν   το   prestige   τους   αλλά   οι   πωλήσεις   εκτοξεύονται   σε μυθικές τιμές.

– Ζωγράφους που θαυμάζετε; 

Θα ξεκινήσω από την Αναγέννηση και από τον Πιέρο ντέλλα Φραντσέσκα (Piero della Francesca) και τον Αντρέα ντελ Σάρτο (Andrea del Sarto) που είναι   ο   εμπνευστής   μου   για   την   σειρά   των   έργων   Μυστικός   Δείπνος, καθώς και όλους  τους  μεγάλους δασκάλους της περιόδου αυτής. Όσον αφορά την σύγχρονη εποχή μας ο Πάμπλο Πικάσο είναι βαθιά ριζωμένος στην συνείδηση μου. Οι άγριοι Γερμανοί εξπρεσιονιστές του ‘80 Άνσελμ Κίφερ  (Anselm   Kiefer),  οι   Αμερικάνοι   του   ‘50,   Τζάκσον   Πόλοκ   (Jackson Pollock),   του   ‘60   Φράνκ Στέλλα   (Frank   Stella),   Ρόι   Λίχτενσταϊν,   Άντι Γουόρχολ (Andy Warhol) και ο δάσκαλος μου Γιάννης Μώραλης αποτελούν σταθμό στην εικαστική μου πορεία.

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook