Χαιρετισμό στην Ημερίδα, που οργάνωσε για τις Αερομεταφορές στην Ευρωπαϊκή Ένωση η Ευρωομάδα της Αριστεράς στις Βρυξέλλες στις 12 Ιανουαρίου και ιδίως στην πρωτοβουλία των Ελλήνων Ευρωβουλευτών Νίκου Χουντή και Σοφίας Σακοράφα, που έθεσαν το ζήτημα της παραχώρησης των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων της Ελλάδας στη γερμανική Fraport, απηύθυνε ο Ανεξάρτητος Ευρωβουλευτής Νότης Μαριάς.

Ο Ανεξάρτητος Ευρωβουλευτής αναφέρθηκε σε μία σειρά δράσεων, που ξεκίνησαν στην Ελλάδα με στόχο να ανατρέψουν την αποικιοκρατική –όπως τη χαρακτήρισε- σύμβαση παραχώρησης των 14 Περιφερειακών αεροδρομίων στη γερμανική Fraport και οι οποίες αποτελούν συνέχεια της «ομάδας πρωτοβουλίας ΑΝΤΙ-ΤΑΙΠΕΔ», που προσπαθεί να σταματήσει το ξεπούλημα της Δημόσιας Περιουσίας. 

Ο ίδιος, με την διττή του ιδιότητα (Ευρωβουλευτής και Καθηγητής Θεσμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο Πανεπιστήμιο Κρήτης) εξήγησε ότι η «άκρη του νήματος» για όσα συμβαίνουν βρίσκεται στην ίδια την πορεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. «Από τη στιγμή που στην Ευρωπαϊκή Ένωση έχουμε –είπε ο Νότης Μαριάς- κράτη τα οποία είναι δήθεν οφειλέτες (και λέω «δήθεν» διότι αμφισβητείται και η νομιμότητα του ίδιου του χρέους) αυτό μεταλλάσσει τη φύση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την ισορροπία μεταξύ των κρατών μελών της. Ταυτόχρονα δημιουργεί διαδικασίες αντιφάσεων στη λειτουργία των Οργάνων της Ε.Ε. όπως είναι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με συγκρούσεις συμφερόντων.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, εν προκειμένω, τι είναι; Είναι υποτίθεται ο θεματοφύλακας των Συνθηκών, που θα δει αν παραβιάζεται το Δίκαιο του Ανταγωνισμού και των Κρατικών Ενισχύσεων; Ή είναι ο εκπρόσωπος των δανειστών και μέλος της τρόικας, που επέβαλλε τη συμφωνία για το ξεπούλημα των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων;».

Μιλώντας για το μνημόνιο και τον τρόπο που παρεισέφρησε στις ζωές μας, ο Ανεξάρτητος Ευρωβουλευτής το χαρακτήρισε «θεσμικό υβρίδιο», μέσα απ’ το οποίο επιχειρείται πλήρης εξάρτηση της πολιτικής, κοινωνικής και οικονομικής ζωής των κρατών μελών της Ε.Ε. από ένα ισχυρό κέντρο χωρών, που εμφανίζονται ως «δανειστές» και ταυτόχρονα –αξιοποιώντας τις δομές της Ενωμένης Ευρώπης- κυριαρχούν, χειραγωγώντας την κατεύθυνση που θα έχει η κοινωνία, η οικονομία και η πολιτική. «Αυτό είναι το βασικό στοιχείο που πρέπει να ανατρέψουμε, είπε ο Νότης Μαριάς, γιατί πρόκειται για μία πορεία νεοαποικιακής συγκρότησης της ίδιας της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
Ειδικότερα, στην περίπτωση των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων ο Ανεξάρτητος Ευρωβουλευτής επισήμανε ότι υπάρχει ζήτημα Εθνικής Ασφάλειας, αφού παραχωρούνται αεροδρόμια στρατηγικής σημασίας όπως της Καβάλας, των Χανίων, του Ακτίου και των νησιών του Αιγαίου. Ταυτόχρονα υπάρχει και καραμπινάτη παραβίαση –όπως είπε- των κανόνων περί ελεύθερου ανταγωνισμού και των κανόνων περί κρατικών ενισχύσεων. 

Ο Νότης Μαριάς υπέβαλλε ήδη Γραπτή Ερώτηση για το θέμα στην Ευρωβουλή κι ο αρμόδιος Επίτροπος Μοσκοβισί «πέταξε τη μπάλα στην εξέδρα» και απάντησε ότι αν αποδειχθεί πως υπάρχει παραβίαση ανταγωνισμού ή κρατικής ενίσχυσης θα παρέμβει. «Ε λοιπόν -κατέληξε στην παρέμβασή του ο Νότης Μαριάς-  θα του το αποδείξουμε. Με Κοινοβουλευτικό Έλεγχο, με Ερωτήσεις, με παρεμβάσεις και με όλα τα νόμιμα μέσα».