ΒΟΑΚ και αεροδρόμιο βρέθηκαν στο επίκεντρο διαδοχικών συναντήσεων του Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, με τον Περιφερειάρχη Κρήτης κ. Σταύρο Αρναουτάκη, βουλευτές και φορείς του νησιού.

Ο κ. Σπίρτζης, επεσήμανε την σπουδαιότητα κατασκευής του Βόρειου Οδικού Άξονα, παραδεχόμενος ότι η κωλυσιεργία σε σχέση με το έργο αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί. 

"Για όλα αυτά τα χρόνια που γίνεται συζήτηση για το ΒΟΑΚ, ο ΒΟΑΚ είναι μόνο "τίτλος", δεν υπάρχουν ώριμες μελέτες, δε έχουμε σχέδιο για το πως θα υλοποιηθεί. Αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί! 

Ο Υπουργός Υποδομών ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει περίπτωση επιβολής διοδίων ενώ σύντομα το Υπουργείο θα είναι σε θέση να πει το πώς και ποιοί θα αναλάβουν το έργο κατασκευής του ΒΟΑΚ.

Ο Υπουργός στις δηλώσεις του στη Περιφέρεια αναφερόμενος στις συναντήσεις του για τον ΒΟΑΚ αλλά και στον σχεδιασμό της Κυβέρνησης είπε:

Έχουμε ένα συνολικό σχεδιασμό ως Κυβέρνηση για την εξεύρεση ανταποδοτικών για τους αυτοκινητόδρομους. Αυτό προβλέπει τη μη ιδιωτικοποίηση και την καλύτερη αξιοποίηση της «Εγνατίας» και των δημόσιων δρόμων. Αυτό που προέχει αυτή την στιγμή για τον ΒΟΑΚ είναι να υπάρχει ένας συνολικός σχεδιασμός και να γίνει ο δρόμος. Δεν μπορεί η Κρήτη να περιμένει αποσπασματικά και επιμέρους έργα μετά από δεκαετίες πότε θα γίνει ο ΒΟΑΚ. Συναντήσεις είχαμε χθες και σήμερα σε Λασίθι και Ηράκλειο και θα ακολουθήσουν ανάλογες σε Ρέθυμνο και Χανιά. Έχουμε πολύ στενή συνεργασία με τον Περιφερειάρχη, προκειμένου  το Υπουργείο και η Περιφέρεια από κοινού να αποφασίσουν πως θα γίνει ολοκληρωμένα το έργο του ΒΟΑΚ, να ενημερωθούν και οι πολίτες για το ποια τμήματα έχουν ανατεθεί εδώ και δεκαετίες οι μελέτες που δεν έχουν παραδοθεί και σε ποια τμήματα που είναι και η πλειοψηφία δεν υπάρχει τίποτα ούτε πρόταση. Πρέπει να υπάρχει σχεδιασμός για όλο το έργο, να καταλήξουμε στον τρόπο που θα χρηματοδοτηθεί το έργο και από πού, ποιες υπηρεσίες θα ασχοληθούν με το έργο για να ξέρουν όλοι ποια υπηρεσία και ποιος είναι υπεύθυνος για κάθε τι που κάνουμε.

Παράλληλα ο κ. Σπίρτζης αναφερόμενος στα αεροδρόμια Ηρακλείου και Καστελίου ανέφερε ότι «σχεδιασμός μας είναι να πάμε στον οριστικό διαγωνισμό του Καστελίου με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Σήμερα έγινε σύσκεψη με τον Αερολιμενάρχη Ηρακλείου, με τους εκπροσώπους των εργαζομένων και πολύ σύντομα θα κατέβει στη Κρήτη κλιμάκιο της ΥΠΑ για να εισηγηθεί τις βέλτιστες λύσεις που μπορούν να δοθούν για το αεροδρόμιο Ηρακλείου». 

Στ. Αρναουτάκης: Δικαίωση της Περιφέρειας

«Είναι μια δικαίωση της Περιφέρειας και αποδεικνύουμε ότι ο ΒΟΑΚ μπορεί να γίνει χωρίς διόδια. Δυστυχώς δικαιωνόμαστε για άλλη μια φορά ότι δεν υπάρχουν ώριμες μελέτες, πρέπει να δούμε τις ευθύνες όλων όπως επίσης να τεθεί ένα χρονοδιάγραμμα εκ μέρους του Υπουργείου πως ολοκληρώνονται αυτές οι μελέτες οι οποίες υπάρχουν, πως προετοιμάζονται οι νέες μελέτες και ποιο θα είναι το νέο κόστος» τόνισε χαρακτηριστικά στις δηλώσεις του ο Περιφερειάρχης Σταύρος Αρναουτάκης. Ο ίδιος επισήμανε ότι, μπορεί να γίνει αυτό το μεγάλο έργο από την στιγμή που υπάρχουν ολοκληρωμένες μελέτες και θα μπορεί να κατασκευαστεί με ρήτρα διαθεσιμότητας, εξηγώντας:

Με αυτό εννοούμε ότι, κάθε χρόνο το Κράτος θα πληρώνει σε ένα ανάδοχο του έργου ένα ποσό από το ΠΔΕ. Η Κρήτη δεν έχει μεγάλα έργα. Υπάρχει άριστη συνεργασία με τον κ. Σπίρτζη, και χθες και σήμερα για αρκετές ώρες που συνεργαστήκαμε, θα συναντηθούμε εκ νέου στην Αθήνα ενώ θα επισκεφθεί και πάλι την Κρήτη. Επίσης θα αποφασίσουμε για τον δρόμο προς Μεσσαρά, ο δρόμος Εξάντη-Πάνορμο και μια σειρά άλλων έργων, το οδικό Χαμέζι-Σητεία, σε όλο το νησί. 

Ο Περιφερειάρχης αναφερόμενος στα αεροδρόμια Καστελίου και Ηρακλείου είπε ότι αναμένονται στις 23 Φεβρουαρίου τα τεύχη δημοπράτησης ενώ υποστήριξε την άποψη ότι «μέχρι να βρεθεί ο ανάδοχος και να γίνει αυτό το μεγάλο αναπτυξιακό έργο, πρέπει στο αεροδρόμιο Ηρακλείου να υπάρξει λειτουργική, αισθητική αναβάθμιση»

 

Ο κ. Σπίρτζης συναντήθηκε και με τον Αερολιμενάρχη Ηρακλείου και συζητήθηκε η προοπτική αναβάθμισης του Αεροδρομίου Ν.Καζαντζάκης με ανοικτό το ενδεχόμενο ακόμη και επέκτασής του, προκειμένου να γίνει ακόμα πιο λειτουργικό για την καλύτερη εξυπηρέτηση των χιλιάδων επισκεπτών.