Η επίσκεψη του Υπουργού Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων κ. Χρήστου Σπίρτζη στο Λασίθι για τα εγκαίνια του Αεροδρομίου Σητείας ολοκληρώθηκε με συνάντηση με την Νομαρχιακή Επιτροπή Λασιθίου του ΣΥΡΙΖΑ. Στη συνάντηση παραβρέθηκαν οι Βουλευτές Σωκράτης Βαρδάκης (Ηρακλείου) και Μανόλης Θραψανιώτης (Λασιθίου).

Από τη Νομαρχιακή Επιτροπή τέθηκαν ζητήματα που αφορούν τις υποδομές στο νομό που σχετίζονται με τις αρμοδιότητες του υπουργείου: Θέμα πρώτης προτεραιότητας τέθηκε η ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ και ο ιδιαίτερος ρόλος που θα παίξει για το Λασίθι. 

Επίσης συζητήθηκε η προώθηση του Νότιου Άξονα,  η σημασία των φραγμάτων για τη γεωργική παραγωγή, τα έργα ύδρευσης και αποχέτευσης, οι αγωγοί από τον Αποσελέμη προς Κριτσά και Ελούντα, η ολοκλήρωση της τρίτης λιμνοδεξαμενής και του αρδευτικού δικτύου του Οροπεδίου, η αποπεράτωση των φυλακών Νεάπολης, η βοήθεια για την κατασκευή σχολείων, η ολοκλήρωση της διοικητικής ανασυγκρότησης  του ΟΑΚ ώστε να παίξει το ρόλο του κλπ. 

Ιδιαίτερη συζήτηση έγινε για σημεία του οδικού δικτύου που έχουν προβληματική κατασκευή, όπως η απουσία σύνδεσης του Αγίου Νικολάου με το Οροπέδιο Λασιθίου στην παράκαμψη των Μαλλίων, ο επικίνδυνος κόμβος της Κριτσάς, η απαραδεκτη κατάσταση του δρόμου δίπλα στο φράγμα Αποσελέμη που δεν έχει παραληφθεί και άλλα.

    Συζητήθηκαν επίσης έργα που έχουν προκαλέσει μεγάλη αντίθεση των τοπικών κοινωνιών καθώς οι μελέτες είτε είναι πολύ παλιές και δεν ανταποκρίνονται στις σύγχρονες συνθήκες είτε δεν έχουν λάβει υπόψη τις ανάγκες και την αναπτυξιακή προοπτική των περιοχών απ’ όπου διέρχονται. Ο Υπουργός συμφώνησε ότι είναι αναγκαία η εξαντλητική διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες μιας και τα έργα γίνονται ακριβώς προς όφελος των κατοίκων και πρέπει να αναζητούνται οι μεγαλύτερες δυνατές συναινέσεις. Σ’ αυτό το πλαίσιο, μετά το τέλος της συνεδρίασης, ο κ. Σπίρτζης είχε συνάντηση με την επιτροπή αγώνα του Καλού Χωριού που τον ενημέρωσε αναλυτικά τόσο για τα προβλήματα που δημιουργεί η συγκεκριμένη χάραξη όσο και για την εναλλακτική τους πρόταση. Συμφωνήθηκε να συζητηθεί η πρόταση με τον μελετητή του έργου και να αναζητηθεί μια λύση που να προστατεύει τον τόπο.

 Ο κ.  Σπίρτζης έκανε μια γενική ενημέρωση για τα επενδυτικά σχέδια και τις προθέσεις της Κυβέρνησης δεδομένου ότι τα νέα προγράμματα είναι σαφώς μικρότερα από τα προηγούμενα. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο προηγούμενο ΕΣΠΑ τα κονδύλια ήταν 21 δις €  ενώ στο τωρινό μόλις 4,5 δις € και στο μεγαλύτερο μέρος δεσμευμένο σε έργα από τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Ανέφερε τις πρωτοβουλίες για ενίσχυση των προγραμμάτων με διάφορους τρόπους ώστε να επιταχυνθεί η ανάπτυξη, να προωθηθούν επενδύσεις και να μειωθεί η ανεργία. Τόνισε ότι θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στα μικρά και μεσαία έργα στην περιφέρεια και γιατί βοηθούν περισσότερο στην μείωση της ανεργίας αλλά και γιατί έχουν καθοριστική συμβολή στην παραγωγική ανασυγκρότηση που έχει ανάγκη η χώρα. 

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στον σχεδιασμό για συνεργασίες  με Κράτη της Ανατολικής Μεσογείου για το θέμα των ενεργειακών αποθεμάτων.

Ιδιαίτερα για τον Βόρειο Οδικό Άξονα αναγνώρισε τη σημασία αλλά και την πολύ μεγάλη καθυστέρηση δεκαετιών και τόνισε ότι χρειάζεται ενιαίος σχεδιασμός ώστε να επιταχυνθεί το έργο, να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες και δυνατότητες και να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα χρηματοδότησης. Συμφώνησε απόλυτα με τη θέση της Ν.Ε. ότι δεν είναι λύση το αποτυχημένο μοντέλο των αυτοκινητοδρόμων της κυρίως Ελλάδας που προώθησαν σκανδαλωδώς οι προηγούμενες κυβερνήσεις, με τα πανάκριβα διόδια και την εκχώρηση των αυτοκινητοδρόμων στους κατασκευαστές.

Η συζήτηση ήταν ιδιαίτερα παραγωγική και κρίνουμε ότι αυτές οι συναντήσεις είναι σημαντικές γιατί βοηθούν στη σφαιρικότερη προσέγγιση των προβλημάτων και των λύσεων αλλά και γιατί μεταφέρονται άμεσα οι αγωνίες και οι ανάγκες της κοινωνίας