Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης» συνεχίζει τον επιτυχημένο θεσμό των Παιδαγωγικών συναντήσεων, διοργανώνοντας τον 14ο  κύκλο με  θέμα: « Μουσικές Συμπτώσεις της Παιδαγωγικής και της αναπτυξιακής ψυχολογίας». Επιμορφωτής ο Δρ. Δημήτρης Αντωνακάκης.

Στην ανακοίνωση του συλλόγου αναφέρεται:

Στο σεμινάριο αυτό θα μελετήσουμε την αναπτυξιακή και μαθησιακή διαδρομή από τη βρεφική έως την πρώτη σχολική ηλικία των παιδιών, με όχημα τη μουσική. Η επικοινωνιακή μουσικότητα της βρεφικής ηλικίας, τα ιδιοσυγκρασιακά παιχνιδοτράγουδα της πρώιμης νηπιακής ηλικίας, τα παραδοσιακά παιχνιδοτράγουδα της νηπιακής ηλικίας και οι μουσικοπαιδαγωγικές εφαρμογές της νηπιακής και πρώτης σχολικής ηλικίας, αποτελούν τα ορόσημα αυτής της διαδρομής. Είναι τα μέσα αλληλεπίδρασης με τον σημαντικότερο άλλο (μητέρα), με τους σημαντικούς άλλους (πατέρα και παππούδες – γιαγιάδες), μεταξύ των νηπίων αλλά και με τον παιδαγωγό - νηπιαγωγό – δάσκαλο. Οι στόχοι αυτών των αλληλεπιδράσεων μέσω της μουσικής είναι αναπτυξιακοί και μαθησιακοί. Πυρηνικά στοιχεία των παραπάνω είναι ο ρυθμός, η μελωδία, η αφήγηση και το παιχνίδι, τα οποία δομούν το μυστήριο της μουσικής των ανθρώπων για χιλιετίες. Πώς τα  σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα καταδεικνύουν τον ρυθμό και τη μίμηση ως τα κλειδιά της λύσης αυτού του μυστηρίου;

Οι σύγχρονες θεωρίες της αναπτυξιακής ψυχολογίας και οι νευροεπιστήμες προσπαθούν διεπιστημονικά να φωτίσουν την μυστηριώδη και έμφυτη χρήση της μουσικής στην ανάπτυξη των βρεφών και των νηπίων. Η θεωρία της διυποκειμενικότητας του Trevarthen, η θεωρία της επικοινωνιακής μουσικότητας των Trevarthen και Malloch, η θεωρία της συναισθηματικής συνήχησης του Stern και η θεωρία της πολλαπλής νοημοσύνης του Gardner προσπαθούν να ερμηνεύσουν το μουσικό παιχνίδι της ανάπτυξης των βρεφών και των νηπίων του ανθρώπου. Ακόμη, οι θεωρίες αυτές προσπαθούν να ερμηνεύσουν τους μηχανισμούς μάθησης των βρεφών και των νηπίων μέσω των μουσικών αλληλεπιδράσεων, ώστε να παραδώσουν στη μουσική παιδαγωγική μια συμπαγή διαπολιτισμική βάση για εκπαιδευτικούς σκοπούς.

Η δομή του σεμιναρίου μοιράζεται ισότιμα μεταξύ θεωρίας και πρακτικών εφαρμογών. Κάθε θεωρητική ενότητα ακολουθείται από τις ανάλογες μουσικοπαιδαγωγικές εφαρμογές και ανάλυση των αναπτυξιακών και εκπαιδευτικών στόχων.

 Οι συμμετέχοντες παρακαλούνται να φορούν ρούχα που επιτρέπουν την κίνηση και να κρατούν καλτσοπαντόφλες. Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί στο αμφιθέατρο και στο χώρο της FAMILY MUSICALITY, Ραυτοπούλου 4 στο Μασταμπά, 6 με 9 το βράδυ, την Τρίτη 19 Ιανουαρίου και την Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2016.  

Δήλωση συμμέτοχης για το σεμινάριο εδώ: http://is.gd/TbYYWN  και https://docs.google.com/forms/d/1G5k78TTi7KBoKzfJFKgBHI9EnJTqESMehjBkyfjWDWQ/viewform

Θα  τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Το  σεμινάριο  είναι  δωρεάν  για  όλους  τους  εκπαιδευτικούς και  θα δοθεί  βεβαίωση  συμμετοχής.