Στα σχολεία που παραμένουν κλειστά, καθώς και στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία στην λειτουργία τους από τις σημαντικές ελλείψεις εκπαιδευτικών, αναφέρεται ο Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης με κοινοβουλευτική του παρέμβαση προς τον Υπουργό Παιδείας κ. Νίκο Φίλη.  

Στην ερώτηση αναφέρεται «Πλησιάζουμε στη μέση σχεδόν της σχολικής χρονιάς και η πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση στη Χώρα μας εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν το, άνευ προηγουμένου, οξύτατο πρόβλημα των μεγάλων ελλείψεων εκπαιδευτικών στα σχολεία μας, τόσο στα δημοτικά όσο στα γυμνάσια και στα λύκεια. Ειδικότερα στο νομό Ηρακλείου εξακολουθούν να υπάρχουν τεράστια κενά με αποτέλεσμα πολλά σχολεία να υπολειτουργούν και να χάνονται πολύτιμες διδακτικές ώρες».

Επίσης, επισημαίνεται ότι «Το νηπιαγωγείο Καπαριανών στις Μοίρες του νομού Ηρακλείου είναι κλειστό και τα δεκαπέντε (15) νήπια βρίσκονται στα σπίτια τους δημιουργώντας σημαντικά προβλήματα τόσο στην  εξοικείωση των ίδιων των νηπίων με την εκπαιδευτική διαδικασία, όσο και στους εργαζόμενους γονείς που πρέπει να βρουν τρόπο φύλαξης των νηπίων που θα έπρεπε να βρίσκονται στο σχολείο τους.  Ανάλογο πρόβλημα αντιμετωπίζει και το 2ο Δημοτικό Σχολείο Τυμπακίου, αφού η απουσία εκπαιδευτικού έχει οδηγήσει στη σύμπτυξη τάξεων στα δύο τμήματα της Δ΄ τάξης προκειμένου καλυφθεί η απουσία του εκπαιδευτικού. Σημαντικά κενά υπάρχουν, επίσης, σε παράλληλες στηρίξεις σε σχολεία της Μεσαράς, τα οποία δυστυχώς δεν έχουν καλυφθεί μέχρι τώρα δημιουργώντας σημαντικά προβλήματα στην εκπαίδευση και ένταξη των μαθητών που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες και επιτείνοντας το άγχος και την αγωνία των γονιών που, ιδίως στην επαρχία, αδυνατούν να βρουν εναλλακτική λύση».

Στην ερώτηση τονίζεται ότι «Το Υπουργείο Παιδείας δεν μπορεί άλλο να εθελοτυφλεί μπροστά στα κρίσιμα προβλήματα που συσσωρεύονται στα σχολεία. Η παροχή παιδείας αποτελεί υποχρέωση της πολιτείας και όλα αυτά τα προβλήματα κάθε άλλο παρά διασφαλίζουν την ισότητα στην εκπαίδευση και την ισότιμη συμμετοχή όλων στη μάθηση και τη διεκδίκηση της αριστείας. Παράλληλα, δημιουργεί περαιτέρω προβλήματα στους γονείς, ιδίως σε αυτούς που τα παιδιά τους αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες». 

Εν συνεχεία, υπογραμμίζεται ότι «Η προβληματική αυτή κατάσταση χρήζει άμεσης και αποτελεσματικής αντιμετώπισης, ώστε να λειτουργήσουν όλα τα σχολεία του νομού και να καλυφθούν τα κενά στα σχολεία που υπολειτουργούν. Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας εξακολουθεί να ολιγωρεί, χωρίς να ενεργεί τα δέοντα για να αντιμετωπίσει τα τεράστια προβλήματα που η αβλεψία της έχει δημιουργήσει με αποτέλεσμα το πρωτοφανές αυτό αδιέξοδο. Σε αντίθεση με την μέχρι τώρα στάση της, οφείλει να αντιμετωπίσει την πραγματικότητα και να επιλύσει άμεσα το μείζον πρόβλημα με τρόπο αποτελεσματικό». 

Τέλος, ο κ. Αυγενάκης θέτει τα εξής ερωτήματα «1. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε για την άμεση κάλυψη των κενών σε εκπαιδευτικούς  στο Νηπιαγωγείο Καπαριανών και στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Τυμπακίου και για την στήριξη της αποτελεσματικής λειτουργίας τους; 2. Ποιες οι ενέργειες στις οποίες έχετε προβεί από την ημέρα ανάληψης των καθηκόντων σας για την αντιμετώπιση του προβλήματος των τεράστιων ελλείψεων εκπαιδευτικών στις παράλληλες στηρίξεις, καθώς και για την ουσιαστική ενσωμάτωση των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες; 3. Ποια συγκεκριμένα μέτρα πρόκειται να λάβει το Υπουργείο Παιδείας το ταχύτερο δυνατό για την αντιμετώπιση του προβλήματος των μεγάλων ελλείψεων εκπαιδευτικών στα σχολεία; 4. Πως δικαιολογείτε, ενώ φθάνουμε στο μέσο του σχολικού έτους, την ύπαρξη - ακόμη και σήμερα- κλειστών σχολείων;».