Στην απουσία εργασιών συντήρησης (ανανέωση διαγράμμισης, συντήρηση οδοστρώματος, κλπ) του ΒΟΑΚ, καθώς και στα ζητήματα ασφάλειας των πολιτών και των μεταφορών που ανακύπτουν, αναφέρεται ο αν. Γραμματέας Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ και Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης με κοινοβουλευτική του παρέμβαση προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστο Σπίρτζη.  

Στην ερώτηση αναφέρεται «Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, αν και ανήκει στους κύριους αυτοκινητόδρομους της χώρας μας (Υ.Α. κατάταξης εθνικού οδικού δικτύου ΔΜΕΟ/ε/οικ./827/1995, εξακολουθεί, δυστυχώς, να παραμένει ένας «δρόμος-φάντασμα», αφού το μεγαλύτερος μέρος του είναι ακόμη υπό σχεδιασμό, καθώς και να είναι ιδιαίτερα επικίνδυνος για τους οδηγούς. Η άμεση ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ αποτελεί επιτακτική ανάγκη, αλλά ακόμη πιο επιτακτική ανάγκη είναι η κατάλληλη συντήρηση του υφιστάμενου οδικού δικτύου με κύριο γνώμονα την ασφάλεια των πολιτών και των μεταφορών στην Κρήτη».

Επίσης, επισημαίνεται ότι «Η ανύπαρκτη συντήρηση του ΒΟΑΚ, όπου η διαγράμμιση έχει σχεδόν ξεθωριάσει από το πέρασμα του χρόνου και οι εργασίες συντήρησης και επιδιόρθωσης του οδοστρώματος (λακούβες, κλπ) είναι αφανείς, καθιστά άκρως επικίνδυνη την οδήγηση ιδιαίτερα κατά την χειμερινή περίοδο. Αποτέλεσμα αυτών είναι ότι οι οδηγοί με δυσκολία διακρίνουν τη διαχωριστική λωρίδα ή την άκρη του δρόμου αυξάνοντας δραματικά τις πιθανότητες ύπαρξης τροχαίων ατυχημάτων και καθιστώντας την οδήγηση άκρως επικίνδυνη». 

Στην ερώτηση τονίζεται ότι «Είναι τραγικό, ένας από τους κύριους αυτοκινητόδρομους της επικράτειας που σηκώνουν μεγάλο μέρος της τουριστικής κίνησης της χώρας, καθώς και σημαντικό όγκο μεταφορών, ιδίως λαχανικών, να είναι σε κατάσταση απαράδεκτη και επικίνδυνη για την ασφάλεια κυρίως των πολιτών, αλλά και των μεταφορών. Ο ΒΟΑΚ πρέπει να είναι ο άξονας των προτεραιοτήτων μας με γνώμονα την αύξηση της οικονομικής ανάπτυξης, των επενδύσεων, της παραγωγικότητας και της κοινωνικής ευημερίας, καθώς και της ασφάλειας και της δραστικής μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων».

Τέλος, ο κ. Αυγενάκης θέτει τα εξής ερωτήματα «1. Για ποιο λόγο δεν έχουν γίνει οι απαραίτητες εργασίες συντήρησης (ανανέωση διαγράμμισης, συντήρηση οδοστρώματος, κλπ) στο ΒΟΑΚ; Ποιος ο προγραμματισμός του Υπουργείου για την άμεση διενέργεια εργασιών συντήρησης και την αποφυγή - μείωση τροχαίων ατυχημάτων; 2. Σε ποια φάση βρίσκονται τα έργα του ΒΟΑΚ που είναι σήμερα σε εξέλιξη, ποια κινδυνεύουν να σταματήσουν και ποιες πρωτοβουλίες θα αναλάβετε για την συνέχισή τους; και 3. Ποιες είναι οι ενέργειες της Κυβέρνησης για την όσο το δυνατόν ταχύτερη ολοκλήρωσή του ΒΟΑΚ ώστε αφενός να συνδράμει στην περαιτέρω ανάπτυξη του νησιού και αφετέρου να δημιουργήσει ένα ασφαλές οδικό δίκτυο μειώνοντας το βαρύ φόρο τιμής που πληρώνουμε από τα εκατοντάδες τροχαία ατυχήματα που γίνονται κάθε χρόνο;».