Τη διάθεσή τους να επενδύσουν στην ανάπτυξη υδατοδρομίων και υδροπλάνων στην Ελλάδα, «εφόσον υπάρξουν οι κατάλληλες συνθήκες στη χώρα», μετέφεραν νωρίτερα στον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ κ. Πιτσιόρλα,  υψηλόβαθμα στελέχη κινεζικών Funds, τα οποία επισκέπτονται από χθες τη χώρα μας, αναζητώντας επενδυτικές ευκαιρίες στους τομείς των αερομεταφορών και του τουρισμού.

Στη συνάντηση συμμετείχαν, μεταξύ άλλων, οι εκπρόσωποι των κινεζικών κρατικών εταιρειών κολοσσών στις μεταφορές, Seawings Aircraft (Jiangsu), Wuxi Industrial Development Group, Wuxi Communications Industry Group, Aviador Holdings, ο κ. Conrado Dornier,  Founder & CEO της κατασκευάστριας εταιρείας υδροπλάνων Dornier Seawings, ο κ. Φώτη Χατζηανδρώνης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Chatziandronis Aerospace & Touristic Seaplanes & Seaports και τα υψηλόβαθμα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ κ. Άγγελος Βλάχος και Αθανάσιος Λιάγκος.

Μέσα στο 2016 η αδειοδότηση αρκετών υδατοδρομίων

Σύμφωνα με τον κ. Πιτσιόρλα μέσα στο 2016 θα έχει προχωρήσει η αδειοδότηση αρκετών υδατοδρομίων ανά την Ελλάδα, ενώ απεύθυνε κάλεσμα στους κινέζους, να επενδύσουν στους τομείς που τους ενδιαφέρουν, σε συνεργασία και με έλληνες επιχειρηματίες. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Πιτσιόρλας «η Ελλάδα είναι μια χώρα που θα έπρεπε να είχε εδώ και πολλά χρόνια δρομολογημένα υδροπλάνα». Σύμφωνα πάντως με το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ κ. Άγγελο Βλάχο, αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, βρίσκονται σε διαδικασία αδειοδότησης πάνω από 50 υδατοδρόμια.

Από την πλευρά του ο κ. Χατζηανδρώνης, με πρωτοβουλία του οποίου ήρθαν οι κινέζοι υψηλόβαθμοι  αξιωματούχοι στη χώρα μας, αναφέρθηκε στις προοπτικές που ανοίγονται στους τομείς των αερομεταφορών και του τουρισμού, από τη δημιουργία υδατοδρομίων και τη δρομολόγηση υδροπλάνων στην περιφέρεια αλλά και στα μεγάλα αστικά κέντρα, όπως είναι η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη. Επίσης, τόνισε τη σημαντική συνεισφορά του ΤΑΙΠΕΔ στην προσπάθεια να δημιουργηθούν οι κατάλληλες υποδομές, αλλά και να δοθούν οι απαραίτητες αδειοδοτήσεις. «Εάν η χώρα μας μπορούσε να αδειοδοτήσει γύρω στα 50 με 80 υδατοδρόμια στην νησιωτική, αλλά και την ηπειρωτική χώρα, τότε θα μπορούσαν να δρομολογηθούν μέχρι και 35 υδροπλάνα, μέσα στα επόμενα χρόνια, προκειμένου να καλύψουν τη σχετική ζήτηση, βοηθώντας το τουριστικό προϊόν της χώρας, δίνοντας έσοδα στο κράτος και επιπλέον θέσεις απασχόλησης στους πολίτες και τις τοπικές κοινωνίες», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηανδρώνης.
 
Αισιόδοξος ως προς τη δρομολόγηση υδροπλάνων μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα στη χώρα μας, εμφανίστηκε και ο κ. Conrado Dornier, επισημαίνοντας πως η κατάσταση, σε σχέση με παλαιότερα έχει αλλάξει, γεγονός που επιτρέπει να δει κανείς το συγκεκριμένο εγχείρημα με μια πιο θετική οπτική. «Στην Ελλάδα επικρατούν ιδανικές συνθήκες ως προς τη δραστηριοποίηση των υδροπλάνων. Τα εν λόγω αεροσκάφη θα μπορούσαν να συνεισφέρουν  στην περαιτέρω ανάπτυξη του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, προσφέροντας λύσεις και ενώνοντας προορισμούς που δεν συνδέονται μεταξύ τους, είτε στην νησιωτική είτε στην ηπειρωτική χώρα» επεσήμανε ο CEO της Dornier Seawings.
 
Εκ μέρους των κινέζων αξιωματούχων, μίλησε ο κ. Λιου σημειώνοντας ότι η δρομολόγηση υδροπλάνων στην Ελλάδα θα μπορούσε να δώσει μια επιπλέον ώθηση στον ελληνικό τουρισμό, στις μεταφορές, αλλά και στην εκτέλεση ειδικών αποστολών, όπως έρευνας και διάσωσης, νοσοκομειακές πτήσεις, έλεγχο συνόρων κτλ. Παράλληλα, κάλεσε τόσο τον κ. Πιτσιόρλα, όσο και τα υπόλοιπα υψηλόβαθμα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ να επισκεφθούν την Κίνα, προκειμένου να αναζητήσουν από κοινού λύσεις. Να επισημάνουμε πως τα συγκεκριμένα Funds, ανήκουν στο κινεζικό δημόσιο και δραστηριοποιούνται γενικά στον τομέα των οδικών μεταφορών, της βιομηχανίας και των logistics, ενώ τα τελευταία 2 χρόνια μπήκαν και στον τομέα των αερομεταφορών.
 
Η κινεζική αντιπροσωπεία συναντήθηκε επίσης διαδοχικά και με τους υπουργούς Ναυτιλίας κ. Θεόδωρο Δρίτσα, Τουρισμού κ. Έλενα Κουντουρά και Ανάπτυξης κ. Γιώργο Σταθάκη, στο πλαίσιο των οποίων ενημερώθηκαν για το νομικό πλαίσιο που προωθεί η κυβέρνηση, αλλά και για την πορεία των αδειδοτήσεων των υδατοδρομίων. Προς αυτή την κατεύθυνση, όπως ανέφερε ο κ. Σταθάκης, το υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού πρόκειται να εντάξει στον νέο αναπτυξιακό νόμο, ο οποίος θα κατατεθεί μέσα στον επόμενο μήνα στη Βουλή, μία σειρά από βελτιωτικές διατάξεις με στόχο να ξεπεραστούν γραφειοκρατικά εμπόδια και να καταστεί πιο ευέλικτο το νομικό πλαίσιο. Σύμφωνα με τον κ. Χατζηανδρώνη η συγκεκριμένη εξέλιξη ανοίγει το δρόμο και δημιουργεί θετικές προσδοκίες, ως προς την γρήγορη δρομολόγηση υδροπλάνων στην ελληνική αγορά.
 
Να σημειώσουμε πως μέσα στις προθέσεις της κυβέρνησης, όπως τουλάχιστον προέκυψε από τις παραπάνω συναντήσεις, είναι εντός των επόμενων μηνών να έχει ολοκληρωθεί η αδειοδότηση των υδατοδρομίων Παξών (είναι ζήτημα ημερών), Πατρών, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς και Λευκάδας, με στόχο τη δημιουργία του πρώτου δικτύου υδατοδρομίου στην Ελλάδα.