H εικόνα ανά αγορά, όπως προκύπτει τόσο από κορυφαίους tour operators, όσο και από μεγάλους ξενοδόχους, έχει ως εξής: Γερμανία και Αγγλία κινούνται ιδιαίτερα θετικά, όσον αφορά τις κρατήσεις προς Ελλάδα.

Η Αγγλία συνεχίζει ξακάθαρα θετικά, μετά από μια καλή χρονιά, όπως ήταν το 2015.
Η Γερμανία, παρότι εμφάνισε αύξηση και το 2015 προς Ελλάδα, αυτή ήταν κατώτερη των προσδοκιών.

Αυτή τη στιγμή η Ελλάδα «πουλάει» πολύ στη Γερμανία και μάλιστα υπάρχουν μεγάλοι ελληνικοί προορισμοί, που εμφανίζουν υψηλά διψήφια ποσοστά αύξησης.

Εάν φέτος επαληθευτούν οι προβλέψεις και οι τάσεις, οι Γερμανοί τουρίστες θα κάνουν την ευχάριστη έκπληξη για την Ελλάδα.
Έντονα αρνητικά κινείται η ολλανδική αγορά, με πρωτοφανή μείωση για την Ελλάδα, ενώ με ανεπαίσθητες αλλαγές κινείται η βελγική αγορά, η οποία ωστόσο εμφανίζει πολύ μεγάλες διακυμάνσεις ανά προορισμό. Υπάρχουν προορισμοί που μπορεί να έχουν αύξηση από το Βέλγιο 5% και προορισμοί που έχουν μείωση 8%, κ.ο.κ..

Για την Γαλλία ακόμη είναι πολύ νωρίς και υπάρχει ένα κύμα αναβλητικότητας, προφανώς και λόγω των τρομοκρατικών επιθέσεων, ενώ ξεκάθαρα θετικά για μια ακόμη χρονιά, κινείται η Αυστρία.

Θετικά, χωρίς ιδιαίτερες εξάρσεις κινούνται οι αγορές της Σκανδιναβίας, ενώ συγκρατημένα θετικά κινείται η Πολωνία.
Η Ρωσία συνεχίζει να μην πηγαίνει καλά και όλα θα κριθούν από την ικανότητα των ελληνικών προξενικών αρχών να εκδίδουν θεωρήσεις Visa.

Συνολικά οι προκρατήσεις σήμερα προς Ελλάδα, εμφανίζουν μια αύξηση της τάξης του 5-6%.

Οι προορισμοί

Μεταξύ των ελληνικών προορισμών αυτή που έχει ξεκάθαρα θετικό πρόσημο είναι η Κρήτη.

Στους άλλους προορισμούς η εικόνα είναι μικτή: κάποιοι εμφανίζουν μικρές αυξήσεις, αλλά υπάρχουν και προορισμοί με μεγάλες μειώσεις.
Θετικά κινούνται τα Ιόνια νησιά και η Χαλκιδική.

Οι προορισμοί που έχουν πληγεί ιδιαίτερα, είναι αυτοί του ανατολικού Αιγαίου, λόγω μεταναστευτικού και αύξησης του Φ.Π.Α..
Και σίγουρα στους προορισμούς αυτούς θα υπάρξει πρόβλημα, αν δε αλλάξει η εικόνα και δεν βοηθηθούν με προβολή, κ.λπ..

Ξεκάθαρη εικόνα θα έχουμε στις αρχές Μάρτη στην έκθεση ΙΤΒ στο Βερολίνο και αμέσως μετά στην ΜΙΤΤ στη Μόσχα, ενώ κομβικό χρονικό σημείο θα είναι τα τέλη Φεβρουαρίου, καθώς τότε θα «κλειδώσουν» οι αεροπορικές θέσεις

Πηγή: money-tourism.gr