Aνακοίνωση του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου:

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου σε συνεργασία με την Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης, για το θέμα του ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ, αποφάσισε:

Την ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ του εμπορικού κόσμου τη πόλης μας και όλης της Κρήτης, στις απεργιακές κινητοποιήσεις της Πέμπτης 4 Φεβρουαρίου 2016, με ΚΑΘΟΛΙΚΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ, ενάντια στην εφαρμογή του προτεινόμενου ασφαλιστικού σχεδίου της Κυβέρνησης.

Απορρίπτουμε πλήρως το προσχέδιο του νέου ασφαλιστικού και καταθέτουμε συγκεκριμένες θέσεις και προτάσεις.

Εκφράζουμε  ξεκάθαρα την αντίδρασή μας και την διαφωνία μας στις αυθαίρετες και κοινωνικά άδικες προτάσεις της Κυβέρνησης, οι οποίες θα επιφέρουν τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που αποσκοπούν.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ένα ασφαλιστικό σύστημα βιώσιμο, δίκαιο και ανταποδοτικό, που θα πρέπει να στηρίζεται σε μια οικονομία που ανθεί και αναπτύσσεται.

Εκπροσωπώντας έναν κλάδο  εξαντλημένο που έχει πληγεί βάναυσα από την οικονομική κρίση, εκφράζουμε  ξεκάθαρα την αντίδρασή μας και την διαφωνία μας στις αυθαίρετες και κοινωνικά άδικες προτάσεις της Κυβέρνησης, οι οποίες θα επιφέρουν τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που αποσκοπούν.

Το υπό ψήφιση νομοσχέδιο εξοντώνει τη ραχοκοκαλιά της κοινωνίας, πλήττοντας  ευθέως την επιχειρηματικότητα, την απασχόληση, την προσπάθεια για ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας και επιδεινώνοντας  ακόμα περισσότερο τον φαύλο κύκλο που ανοίγει.

ΑΠΟΡΡΙΠΤΟΥΜΕ ΠΛΗΡΩΣ ΤΟ ΠΡΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΓΙΑΤΙ:

* Οι προτεινόμενες εισφορές αποτελούν νέο (ασφαλιστικό) φόρο. Είναι μια έμμεση φορολόγηση που καταργεί κάθε έννοια δίκαιης ανταποδοτικότητας και δρα αντιαναπτυξιακά.

* Το προτεινόμενο σχέδιο, δεν έχει στοιχεία μιας σοβαρής μεταρρυθμιστικής προσπάθειας που θα απαντά εν συνόλω και μακροπρόθεσμα στα προβλήματα του ασφαλιστικού.

* Έχει προκύψει χωρίς διάλογο και συναίνεση και τελικά χωρίς την κατάλληλη επεξεργασία που θα έθετε στέρεες βάσεις για μια ουσιαστική μεταρρύθμιση με στόχο και όραμα.

* Αποτελεί αντικίνητρο τρεχουσών και μελλοντικών επενδύσεων και σπρώχνει την υγιή επιχειρηματικότητα να αναζητήσει εξοχώριες έδρες επιχειρηματικών δραστηριοτήτων.

* Καθιστά παντελώς επισφαλή την ήδη κλονισμένη εισπραξιμότητα του ασφαλιστικού μας φορέα και ενθαρρύνει την παραοικονομία και τη  μαύρη εργασία.

* Αντιλαμβανόμαστε τη λογική της αύξησης των εργοδοτικών εισφορών εφόσον είναι αναγκαία για την βιωσιμότητα του ασφαλιστικού μας φορέα (του Ο.Α.Ε.Ε.), όμως πιστεύουμε ότι έτσι όπως μεθοδεύεται,  μεσοπρόθεσμα θα έχει αντίθετα αποτελέσματα.

* Απορρίπτουμε τις πρόνοιες νομικών διεκδικήσεων και αναγκαστικών μέτρων που επαναφέρει και εμμένουμε ότι δεν είναι αποδεκτό να υπάρχουν διώξεις εάν οι οφειλές δημιουργήθηκαν αποδειγμένα  εντός της οικονομικής κρίσης.

* Θεωρούμε απαράδεκτο τον αυθαίρετο υπολογισμό του ανώτατου ορίου ασφαλιστικών εισφορών που θα πολλαπλασιάσει τις ασφαλιστικές υποχρεώσεις ορισμένων ασφαλισμένων χωρίς να έχει κάποιο όφελος για τον ίδιο.

* Απορρίπτουμε τη μείωση του ποσού συμψηφισμού οφειλών κατά το στάδιο συνταξιοδότησης σε ποσό 20.000 ευρώ  και προτείνουμε την παγιοποίηση του στο ποσό των 50.000 ευρώ.

ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ

* Στην ενοποίηση των ασφαλιστικών ταμείων μονάχα αν αποδεδειγμένα θα έχει όφελος και δεν θα υπονομεύσει το πλεονέκτημα της περιουσίας του ταμείου μας.

* Στην καθιέρωσης βασικής σύνταξης

* Στην πρόνοια κατώτατης εισφοράς με βάση τις πραγματικές φοροδοτικές δυνατότητες του ασφαλισμένου λαμβανομένων υπ όψιν των πραγματικών οικονομικών δεδομένων της επιχείρησης του και των ειδικότερων οικογενειακών του αναγκών.

* Τα 15 έτη ασφάλισης συμφωνούμε να γίνουν 20 ως μέτρο προστασίας του ασφαλιστικού

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ:

* Μόνιμη λύση για το ασφαλιστικό θα δοθεί μόνο μέσω άμεσων μέτρων ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας και συνακόλουθης μείωσης της ανεργίας.

* Τα ποσά που έως τώρα έχουν καταβληθεί από τους ασφαλισμένους για ασφαλιστικές εισφορές μπορούν να αποτελέσουν κεφάλαιο συνταξιοδότησης για όσους αδυνατούν να καταβάλλουν τρέχουσες εισφορές. Οριστική διαγραφή ασφαλιστικών χρεών όσων βγαίνουν στην σύνταξη.

* Ένα μεικτό τρόπο υπολογισμού των εισφορών, που να λαμβάνει υπόψη τόσο τα χρόνια ασφάλισης (όπως ισχύει σήμερα), όσο και το πραγματικό (και όχι τεκμαρτό) και «μετά φόρον» εισόδημα. Τα ποσά πρέπει να μην υπερβαίνουν τις ανώτατες κλίμακες των τωρινών εισφορών εκτός κι αν υπάρχει ανταποδοτικότητα στις συντάξεις και ιδίως αποδοχή από τον ασφαλισμένο.

* Προαιρετική απαλλαγή για τα τρία πρώτα χρόνια της δραστηριότητας των νέων επαγγελματιών από την καταβολή εισφορών, τουλάχιστον για τον κλάδο σύνταξης

* Ζητάμε την βέλτιστη αξιοποίηση της περιουσίας των ασφαλιστικών ταμείων και την αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης γιατί τα αποθεματικά των ταμείων που λεηλατήθηκαν αποτελούσαν περιουσία των ασφαλισμένων και όχι του κράτους. Τα χρήματα αυτά με τον ένα ή τον άλλο τρόπο πρέπει να επιστραφούν για να αποκατασταθεί το έλλειμμα που σήμερα χρησιμοποιείται ως αφορμή για την περεταίρω μείωση των συντάξεων.

* Συνεξέταση παλαιών και νέων συντάξεων με εφαρμογή κοινών κανόνων που θα αμβλύνουν τις διαφορές σε παλιές και νέες συντάξεις και θα μειώσει την άδικη μεταχείριση των νέων λαμβάνοντας υπόψη την ανταποδοτικότητα.

* Διάκριση πρόνοιας-ασφάλισης και τα δύο επίπεδα στην κρατική σύνταξη

* Εμμένουμε στο σύνολο των προτάσεων που έχουμε υποβάλει και αφορούν την ελάφρυνση των ασφαλισμένων και την υιοθέτηση χαμηλόποσων και  μακροπρόθεσμων ρυθμίσεων χωρίς χρονικούς περιορισμούς."