H αναβάθμιση των πολιτικών και οικονομικών σχέσεων της Ελλάδας με το Ιράν, είναι ο στόχος των επαφών του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα, στην Τεχεράνη, σήμερα και αύριο. 

Ο Έλληνας πρωθυπουργός είναι ο πρώτος ξένος ηγέτης που επισκέπτεται το Ιράν μετά την συμφωνία για την άρση του διεθνούς εμπάργκο και υπό αυτή την έννοια η επίσκεψη συγκεντρώνει το ενδιαφέρον της διεθνούς κοινότητας, αλλά έχει και ιδιαίτερη προβολή και της ιρανικής κυβέρνησης. 

Ο κ. Τσίπρας που έφτασε στην Τεχεράνη το απόγευμα του Σαββάτου συνοδευόμενος από πολλούς υπουργούς (Ενέργειας Σκουρλέτης, Ανάπτυξης Σταθάκης, Εξωτερικών Κοτζιάς και Μάρδας) και άλλους κυβερνητικούς παράγοντες, όπως ο γγ του ΥΠΕΞ Γιώργος Τσίπρας, θα γίνει δεκτός από τον ανώτατο θρησκευτικό ηγέτη Αγιατολάχ Αλί Χαμενεί και τον πρόεδρο Χασάν Ρουχανί.

Αναμένεται να υπογράψει ή να δρομολογήσει σημαντικές συμφωνίες που θα αναθερμάνουν τις διμερείς εμπορικές σχέσεις. Στο τραπέζι συμφωνίες στον ενεργειακό, φαρμακευτικό, τεχνολογικό και κατασκευαστικό τομέα, ενώ ενισχύονται και συνολικά οι διπλωματικές σχέσεις. 

Ποιες ελληνικές επιχειρήσεις ψάχνουν επιχειρηματικά deals στο Ιράν

Επιχειρηματικές ευκαιρίες κάθε είδους θα αναζητήσουν στο Ιράν 70 περίπου ανώτατα στελέχη ελληνικών επιχειρήσεων που συνοδεύουν τον Αλέξη Τσίπρα στο ταξίδι του στην Τεχεράνη.

Η άρση των δυτικών κυρώσεων και το άνοιγμα μιας αγοράς 80 εκατ. κατοίκων, με παλαιές υποδομές, ελλιπείς τηλεπικοινωνίες και ελλείψεις σε βασικά αγαθά, δεν θα μπορούσε να αφήσει «ασυγκίνητο» το ελληνικό επιχειρείν.

Τον «χορό» άνοιξαν ήδη τα Ελληνικά Πετρέλαια με τη συμφωνία με την ιρανική ΝΙΟC για την εισαγωγή αργού πετρελαίου, με το οποίο θα καλύπτουν περίπου το 30%-35% των συνολικών προμηθειών τους. Βασική παράμετρος της συμφωνίας, που, σύμφωνα με πληροφορίες, υπογράφεται επίσημα τη Δευτέρα, είναι η διευθέτηση του χρέους προς τη NIOC, ύψους περίπου 650 εκατ. ευρώ, από την προ-εμπάργκο εποχή.

Την ίδια στιγμή, ο διεθνής κολοσσός του ενεργειακού εμπορίου Vitol έχει ήδη ναυλώσει τρία πλοία για τη μεταφορά αργού πετρελαίου από το Ιράν, μεταξύ των οποίων και ένα σκάφος ελληνικής πλοιοκτησίας.

Η Μaersk Line εξετάζει σχέδια για να επαναλάβει τις υπηρεσίες στο Ιράν, ενώ η γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία CMA CGM υπέγραψε προσύμφωνο με την ιρανική ναυτιλιακή IRISL (Ιslamic Republic of Iran Shipping Lines) για την από κοινού χρήση σκαφών, καθώς και τη συνεργασία στους λιμενικούς τερματικούς σταθμούς.

Ο κλάδος της ενέργειας ή της ναυτιλίας, που επωφελούνται άμεσα, δεν είναι οι μόνοι που μπορούν να κερδίσουν από τις επενδύσεις στο Ιράν.

Στο «παιχνίδι» μπαίνουν κάθε λογής εταιρείες, κατασκευαστικές, αεροπορικές, φαρμακευτικές, τουριστικές, τεχνολογικές ακόμα και εταιρείες τροφίμων.

Ήδη στον χώρο του φαρμάκου, εταιρείες όπως η DEMO, η ELPEN και η ΒΙΑΝΕΞ έχουν κλείσει συμφωνίες για εξαγωγή φαρμάκων, με συμπαραγωγή των σκευασμάτων, σε μια αγορά περίπου 2 δισ. δολαρίων.

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook