Στην κατάργηση των Τμημάτων Ένταξης στην Α’ βάθμια και Β’ βάθμια εκπαίδευση και στις αρνητικές επιπτώσεις που θα έχει για την ειδική αγωγή και την στήριξη των μαθητών με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες, αναφέρεται ο αν. Γραμματέας ΠΕ της ΝΔ και Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης με κοινοβουλευτική του παρέμβαση, προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Νίκο Φίλη.  

Στην ερώτηση επισημαίνεται «Η υπ’ αριθ. 185/6/10-02-2016 τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή με τίτλο «Θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης» προκαλεί έντονες αντιδράσεις και εύλογα ερωτήματα για τις προθέσεις και την παντελή απουσία σχεδιασμού της κυβέρνησης. Σύμφωνα με την τροπολογία, ο εκπαιδευτικός του ΤΕ υποστηρίζει τους μαθητές εντός τους περιβάλλοντος της τάξης τους, ενώ η υποστήριξη σε ιδιαίτερο χώρο υλοποιείται εφόσον το επιβάλλουν οι ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών. Ουσιαστικά, με την τροπολογία αυτή καταργούνται τα τμήματα ένταξης, καταργείται ο διαχωρισμός των γενικών και των ειδικών σχολείων και αρχίζει το ξήλωμα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.

Δυστυχώς, η Κυβέρνηση για άλλη μια φορά, δίχως δημόσιο διάλογο και διαβούλευση και δίχως σχεδιασμό και προγραμματισμό, προσπαθεί να αλλάξει την ειδική αγωγή υποβαθμίζοντας τη σημαντική δουλειά που γίνεται στα τμήματα ένταξης. Αντί να ενισχύσει το θεσμό του τμήματος ένταξης και να περιορίσει τις ελλείψεις και τις αδυναμίες, καταργεί την επιστημονική, παιδαγωγική και εξατομικευμένη παρέμβαση που αυτά προσφέρουν σε μαθητές με ιδιαίτερες μαθησιακές ανάγκες και που λειτουργούν επικουρικά στην τάξη. Η λειτουργία και η αυτονομία του χώρου, με λίγα παιδιά, για κάποιες ώρες το καθένα ανάλογα με τις ανάγκες του αποτελεί δικαίωμα και ανάγκη του μαθητή με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και υποχρέωση της πολιτείας».

Επίσης, τονίζεται ότι «Η Κυβέρνηση χωρίς προγραμματισμό και πλαίσιο, χωρίς διάλογο και διαβούλευση, καταργεί δοκιμασμένες στο χρόνο δομές και εκπαιδευτικές πρακτικές εισάγοντας πολιτικές που έχουν απορριφθεί, ως απαρχαιωμένες και αναποτελεσματικές από την εκπαιδευτική κοινότητα. Η προχειρότητα, η ανευθυνότητα και η «απίθανη αφέλεια» με την οποία η Κυβέρνηση αντιμετωπίζει τον τόσο ευαίσθητο χώρο της παιδείας δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στους μαθητές που χρειάζονται περισσότερο στήριξη: τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες».

Τέλος, με την κοινοβουλευτική παρέμβαση τίθενται τα εξής ερωτήματα «1. Για ποιο λόγο το Υπουργείο καταργεί τα Τμήματα Ένταξης; Πως σχεδιάζει να στηρίξει τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών; 2. Ποιος ο στρατηγικός σχεδιασμός του Υπουργείου σας για την πραγμάτωση της υποχρέωσης της πολιτείας να προσφέρει υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης στους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες;».