Η έρευνα του Autocheck καταγράφει το πόσο ευχαριστημένοι αισθάνονται οι καταναλωτές, από το αυτοκίνητο τους. Βλάβες, τιμές service, διαθεσιμότητα και τιμές ανταλλακτικών και κυρίως συμπεριφορές αντιπροσωπειών… μετά την απομάκρυνση εκ του ταμείου, είναι τα θέματα που επιβραβεύουν, ή κοκκινίζουν, αντίστοιχα οι καταναλωτές. 

Αυτό σκεφτείτε το λίγο, είναι και το σημαντικότερο για ένα αυτοκίνητο (και όχι μόνο). Ανταποκρίνεται στις προσδοκίες μας; Μας απογοήτευσε; Η μήπως είναι τόσο καλό, που αισθανόμαστε την ανάγκη να το επιβραβεύσουμε ή …να του γράψουμε και ποίημα; (έγινε και αυτό, από έναν αναγνώστη μας!). 

Να υπενθυμίσουμε, ότι η πρώτη φάση της έρευνας, δηλαδή οι 400 πρώτες αναφορές, ήταν ιδιαίτερα σημαντική φάση. Μετά την δημοσίευση της έρευνας, είχαμε εκατοντάδες σχόλια αναγνωστών που συμφωνούσαν, στην συντριπτική τους πλειοψηφία, με τα αποτελέσματα της έρευνας. 

Στη συνέχεια, η έρευνα μπήκε στην δεύτερη φάση, όπου οι καταναλωτές συμμετείχαν στην έρευνα, έχοντας δει πλέον τα αρχικά αποτελέσματα. Σε αυτή φάση οι αναγνώστες του AutoΤρίτη πρασίνισαν με μία, δύο ή τρεις μπαλίτσες (θετικά σχόλια) ή κοκκίνισαν με μία, δύο ή τρεις μπαλίτσες (αρνητικά σχόλια), τα αυτοκίνητα τους.

Μια μάρκα που εμφανίζεται 100% πράσινη, είναι επειδή είχε μόνο πράσινες «μπαλίτσες». Μία που εμφανίζεται κόκκινη στο 45% είναι γιατί μόνο το 45% από τις «μπαλίτσες» που συγκέντρωσε ήταν πράσινες, ενώ οι υπόλοιπες ήταν κόκκινες. Είχε δηλαδή περισσότερες κόκκινες.

Και πλέον μπαίνουμε στην τρίτη φάση του Autocheck με τα αποτελέσματα να είναι εντυπωσιακά:

- Σταθερά στην τελευταία θέση και στα κόκκινα βρίσκεται η BMW με ποσοστό 47%. 

- Την μεγαλύτερη πτώση (-19%) είχε η SEAT με αποτέλεσμα να αγγίξει και αυτή τα κόκκινα, έστω και οριακά, δηλαδή με ποσοστό 50%.

- Η Volkswagen βγήκε από τα κόκκινα και πήρε ποσοστό 51% χάρη στα νέα προγράμματα after sales που παρουσίασε το δεύτερο εξάμηνο του 2015.

- Η Honda έγινε «100άρα», μαζί με την Daihatsu. Θετικά σχόλια για τις τιμές και το after sales της εταιρείας, όμως, συνεχίζουν να μην υπάρχουν, κάτι που δείχνει ότι υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης στο συγκεκριμένο τομέα.

- Alfa Romeo και Mercedes είναι οι μόνες ευρωπαϊκές από τις 10 συνολικά εταιρείες που βρίσκονται στις πράσινες θέσεις. Κυριαρχούν οι ιαπωνικές και οι κορεατικές.

- Mitsubishi, Hyundai, Alfa Romeo, Mazda και Mercedes έπεσαν σε ποσοστό, όμως παραμένουν στις πράσινες θέσεις.

- Η Citroen είχε την μεγαλύτερη αύξηση (14%) και από το 68% της προηγούμενης φάσης ανέβηκε στο 82%. Αύξηση παρουσίασε και η Renault ανεβαίνοντας στο 83%.

Τέλος, σημειώστε πως κάποιες εταιρείες δεν εμφανίζονται στη τρίτη φάση της έρευνας καθώς οι αναφορές για αυτές ήταν λίγες.