Ο μεταβολισμός έχει μια διπλή έννοια: είναι ο μηχανισμός με τον οποίο το σώμα μας «καίει» θερμίδες (παραγωηγή και απελευθέρωση ενέργειας), αλλά παράλληλα είναι κάτι που, όπως λέει και η ονομασία του, μεταβάλλεται συχνά. Οι παρακάτω ηλικιακές βαθμίδες δείχνουν τον δρόμο για τον τρόπο που θα συμπεριφερθούμε στο σώμα μας και τις διαφορές στην πρόσληψη της τροφής ανάλογα με τα χρόνιας μας και την δεκαετία που διανύουμε. Το μόνο σίγουρο είναι ότι σε όποια ηλικία και αν βρίσκεστε η σωστή διατροφή και η άσκηση είναι αυτά που χρειάζεται ο οργανισμός σας για να είναι χαρούμενος και παραγωγικός.

Στα 20s: Οι περισσότερες γυναίκες στην δεκαετία των 20s απολαμβάνουν την κατανάλωση οποιασδήποτε τροφής, σχεδόν χωρίς καμία ουσιαστική μεταβολή στο σώμα τους, αφού ούτως ή άλλως η κινητικότητα τους είναι σε υψηλά επίπεδα και το «κάψιμο» θερμίδων αποτελεί μια εύκολη διαδικασία. Επιπλέον, μέχρι την ηλικία των 25 τα κοκάλα αναπτύσσονται ακόμη, κάτι που βοηθά επιπλέον στην κατανάλωση θερμίδων. Ωστόσο αυτή είναι μια πραγματικότητα περιορισμένης διάρκειας, αφού οι ειδικοί λένε πως ο βασικός μεταβολισμός ο οποίος μας συνοδεύει μέχρι τα είκοσι χρόνια «πέφτει» 1%-2% ανά δεκαετία. Πολλές γυναίκες λίγο πριν αγγίξουν τα 30 συνειδητοποιούν ότι δεν χάνουν τόσο εύκολα βάρος. Σε αυτό συνεισφέρει κακώς το γεγονός πως πολλές έχουν δουλειές γραφείου που κρατάνε κολλημένο το σώμα σε μια θέση για πολλές ώρες.

Στα 30s: Το καθισιό κάνει τους μυς να ατροφούν και η φυσική διαδικασία καύσης των θερμίδων γίνεται και αυτή πιο αργή. Όταν οι μυς καταστρέφονται, την θέση τους έρχεται και παίρνει το λίπος, το οποίο δημιουργεί βάρος και δυσλειτουργία στον μεταβολισμό. Επιπλέον το σώμα σε αυτή την δεκαετία δεν παράγει τόση αυξητική ορμόνη όσο πριν, που επηρεάζει επίσης τις ενέργειες του μεταβολισμού. Ενδυναμωτικές ασκήσεις για το μυϊκό σύστημα θα βοηθήσουν πολύ το φυσικό «χτίσιμο» του. Ένα ακόμη ζήτημα είναι πως σε αυτή την δεκαετία μια εγκυμοσύνη μπορεί να αυξήσει τις αποθήκες λίπους, οι οποίες δύσκολα θα κλείσουν με το πέρας της. Κοινώς ο κύκλος της πάχυνσης μπορεί να μεγαλώσει και μαζί με αυτόν και η περιφέρεια μιας σιλουέτας. Σίγουρα οι γυναίκες κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης τρέφονται για δύο, αλλά και αυτό θέλει το μέτρο του, τις σωστές αναλογίες και μια διακριτική άσκηση, ανάλογα πάντα και με τις οδηγίες του γιατρού. Μια ανάσα ελπίδας για την καύση θερμίδων έρχεται μετά τον τοκετό, κατά την περίοδο της γαλουχίας, ισχυρίζονται οι ειδικοί.

Στα 40s: Μετά την ηλικία των σαράντα, οι ορμόνες κάνουν μια μεγάλη βουτιά και το ίδιο και ο μεταβολισμός. Αυτό σημαίνει πως η ποσότητα τροφής που προσλαμβάνεται θα πρέπει να είναι μικρότερη και η ποιότητα της αυξημένη. Εάν ένα σώμα σε αυτή την ηλικία γυμνάζεται, οι θερμίδες που πρέπει να καταναλώνει λιγότερο είναι 150 ανά ημέρα, αλλά αν όχι σίγουρα οι θερμίδες που θα πρέπει να στερηθεί μια γυναίκα θα είναι περισσότερες. Η γυμναστική κανονικά είναι αδιαπραγμάτευτη μετά τα 40, γιατί τότε ξεκινά η φυσική μείωση της μυϊκής μάζας (σαρκοπενία). Προκειμένου να καταπολεμηθεί αυτό και για να κρατηθεί ο μεταβολισμός στα φυσιολογικά του επίπεδα, χρειάζεται έντονη άσκηση για ενδυνάμωση των μυών, όπως ασκήσεις με βάρη. Συμπληρωματικά με την γυμναστική θα πρέπει να υπάρξει μια συμπλήρωση των αποθεμάτων σιδήρου, επιπλέον πρόσληψη πρωτεϊνών (100-120 γραμ. ανά ημέρα).

Πηγή: in.gr