Ολοκληρώθηκε το πρώτο και πιο δύσκολο στάδιο της χαρτογράφησης του βυθού μεταξύ Ελλάδας και Κύπρου με ενδιάμεση την Κρήτη, για την όδευση του υποθαλάσσιου ηλεκτρικού καλωδίου «Euroasia Interconnector», που θα επιλύσει το μεγάλο πρόβλημα της ενεργειακής απομόνωσης της Κύπρου.

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Ο Φιλελεύθερος», το ειδικό ερευνητικό σκάφος «Odin Finder», για ένα ακριβώς μήνα, ερεύνησε, χαρτογράφησε και έδωσε στοιχεία για την ακριβή όδευση του καλωδίου από το Βασιλικό της Λεμεσού μέχρι και την Κρήτη και από εκεί την Πελοπόννησο και την Στερεά Ελλάδα σε περιοχή κοντά στον Πειραιά.

Αυτές τις μέρες, το «Odin Finder», πραγματοποιεί λεπτομερείς χαρτογραφήσεις σε μια από τις πιο «δύσκολες» περιοχές της όδευσής του στο τμήμα μεταξύ Κύπρου και Ισραήλ. Συγκεκριμένα ερευνά τη ζώνη νότια του Βασιλικού -σε απόσταση 20 έως και 40 χιλιομέτρων από τις ακτές, όπου καταγράφονται μεγάλες βυθομετρικές διαφορές αλλά και αναζητείται το σημείο που το καλώδιο θα περάσει από το «κυπριακό τόξο».

Η διάρκεια των ερευνών του «Odin Finder» για καθορισμό της όδευσης του «Euroasian Interconnector» μεταξύ Κύπρου και Ισραήλ, αναμένεται να ολοκληρωθεί σε ένα μήνα - γεγονός που δείχνει ότι το χρονοδιάγραμμα για την υλοποίηση του εξαιρετικά σημαντικού έργου, προχωρεί με ακριβή τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων.

Ταυτόχρονα προχωρά και η απαραίτητή περιβαλλοντική μελέτη όπως και η λεπτομερής τεχνική μελέτη, με έμφαση στα στάδια του καλωδίου που περνούν από πολύ μεγάλα βάθη -μεγαλύτερα των 2.000 σε ορισμένες περιοχές- όπου πρέπει να καθοριστούν και οι τεχνικές πόντισης.
Το ίδιο το καλώδιο, έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στις συνθήκες αυτές. Το καλώδιο υπολογίζεται ότι θα έχει μήκος 1.518 χλμ., εκ των οποίων 329 χλμ. στο τμήμα μεταξύ Κύπρου και Ισραήλ όπου γίνονται τώρα οι έρευνες.