Tο Δίκτυο Δράσεων Πρόληψης και Αντιμετώπισης της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού (Παρατηρητήριο για τη Βία & τον Εκφοβισμό) της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης και η Περιφέρεια Κρήτης συνδιοργανώνουν το Σάββατο 5 και την Κυριακή 6 Μαρτίου 2016 Διημερίδα με θέμα «Σχολικός Εκφοβισμός: Επιστημονικές Προσεγγίσεις και Βιωματικές Εφαρμογές».

Η Διημερίδα θα πραγματοποιηθεί στο 2o Γενικό Λύκειο Ηρακλείου, με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα ενάντια στο Σχολικό Εκφοβισμό (6 Μαρτίου), με τη στήριξη του Σχολείου και του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων του 2ου Γενικού Λυκείου Ηρακλείου. 

Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, γονείς και μαθητές και έχει ως στόχο την ενημέρωση της εκπαιδευτικής κοινότητας και την ευαισθητοποίηση της κοινωνίας στο μείζον ζήτημα του σχολικού εκφοβισμού. Η προσέγγιση του θέματος από διακεκριμένους επιστήμονες καθώς και τα βιωματικά εργαστήρια που συνδέουν τη θεωρία με την πράξη, ιδιαίτερα χρήσιμα για τους εκπαιδευτικούς, αποτελούν τον βασικό άξονα της Διημερίδας. Επικεντρωμένη στην Πρόληψη και την Αντιμετώπιση του Σχολικού Εκφοβισμού, η Διημερίδα ανοίγει πλαίσιο διαλόγου στους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές και καλεί την κοινωνία και το σχολείο να συμπορευθούν και να συμπράξουν ώστε τα φαινόμενα της βίας και του εκφοβισμού να εκλείψουν από τα σχολεία μας. 

Στη Διημερίδα θα υλοποιηθεί Διάλογος «Για ένα δημοκρατικό και συμμετοχικό σχολείο» με τον Συνήγορο του Παιδιού και 40 μαθητές/τριες 10 Γυμνασίων και 10 Λυκείων της Π.Ε. Ηρακλείου. Στόχος του Διαλόγου είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες να ανταλλάξουν και να συνθέσουν απόψεις και προτάσεις τους για τη λειτουργία των σχολείων τους, έτσι ώστε τα δικαιώματα όλων των μελών της σχολικής κοινότητας να αναγνωρίζονται και να γίνονται σεβαστά, να εξασφαλίζεται η ενεργή συμμετοχή των μαθητών/τριών στη σχολική ζωή, και οι διαφορές ή συγκρούσεις να επιλύονται με ειρηνικό τρόπο. 

Στη Διημερίδα χαιρετισμό θα απευθύνουν ο Αντιπεριφερειάρχης Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Απασχόλησης κ. Σημαντηράκης, ο Περιφερειακός Δ/ντής Εκπ/σης Κρήτης κ. Τερζάκης, ο Δ/ντής Β/θμιας Εκπ/σης κ. Γιγουρτάκης και ο Δ/ντής Α/θμιας Εκπ/σης κ. Αποστολάκης.
Επισυνάπτονται το Πρόγραμμα και η Αφίσα της Διημερίδας.

Το πρόγραμμα της διημερίδας:

09.30-10.00: Προσέλευση
10.00-10.30: Χαιρετισμοί 
10.30-11.00:  Αναπτύσσοντας ειρηνικές σχέσεις στα σχολεία μας,  με  βάση τον
 αλληλοσεβασμό των δικαιωμάτων μας
  Γιώργος Μόσχος, Νομικός, Εγκληματολόγος, Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού 
11.00-11.30: “Η Αλίκη στο σχολείο των θαυμάτων”: απ΄ τον κίνδυνο θυματοποίησής της, στην προστασία της
Όλγα Θεμελή, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Εγκληματολογικής Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης
11.30-12.00: Χτίζοντας σχέσεις για ένα ασφαλές σχολείο: Στρατηγικές πρόληψης & αντιμετώπισης του εκφοβισμού
Μαρία Παναγιωτάκη, Ψυχολόγος-Κοινωνιολόγος, Υπεύθυνη ΣΣΝ Ν. Ηρακλείου, Συντονίστρια Δράσεων Πρόληψης-Αντιμετώπισης Σχ.Βίας & Εκφοβισμού της Π.Δ.Ε.Κρήτης
12.00-12.30: Η βία στα παιδιά στο σχολικό πλαίσιο
Γιώργος Νικολαΐδης, Ψυχίατρος, Διευθυντής Ψυχικής Υγείας & Κοινωνικής Πρόνοιας, Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού
12.30-13.00: Συζήτηση
13.00-14.00: Διάλειμμα – κέρασμα
Σημείωση: Οι δηλώσεις των Βιωματικών Εργαστηρίων θα γίνονται 09.30-13.30

Παράλληλη Δράση: Διάλογος με μαθητές 
«Για ένα δημοκρατικό και συμμετοχικό σχολείο» με το Συνήγορο του Παιδιού
και  με τη στήριξη του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων Ν.Ηρακλείου
 
14.30-15.00: Άφιξη / καταγραφή συμμετεχόντων & παραλαβή υλικού 
15.00-16.30: Γνωριμία & εισαγωγή στο θέμα (ολομέλεια) 
16.30-18.15: Δημιουργία κειμένου «Βασικές Αρχές Δημοκρατικής Λειτουργίας του σχολείου»  (συζήτηση σε 4 ομάδες) 
18.15-18.45: Διάλειμμα (και επεξεργασία των προτάσεων από τους συντονιστές) 
18.45-20.15: Συζήτηση σε ολομέλεια*: 
• σύνθεση των προτάσεων των ομάδων 
• υιοθέτηση τελικού κειμένου 
• συζήτηση για τον τρόπο προώθησης στα σχολεία 
* την ενότητα αυτή παρακολουθούν οι εκπαιδευτικοί 
20.15-20.30: Αξιολόγηση – κλείσιμο συνάντησης
Παράλληλα Βιωματικά Εργαστήρια 
Για Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 

15.00-17.00: 
1. «Και τώρα τι κάνω;»: Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην αποκάλυψη και τη διαχείριση  περιστατικών κακοποίησης των μαθητών του 
Όλγα Θεμελή, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Εγκληματολογικής Ψυχολογίας, Παν. Κρήτης (Συμμετοχές: 20)
2. Αυτοεκτίμηση: μια απάντηση στη βία (Συμμετοχές: 20)
Μαρία Αλατζόγλου Ψυχολόγος, Msc   Γ.Ν.Η. Βενιζέλειο
3. Εκφοβισμός: Διαχείριση συναισθημάτων και επικοινωνία στη σχολική κοινότητα
Ειρήνη Μαρκουλάκη, Ψυχολόγος, ΜSc, Το Χαμόγελο του Παιδιού 
(Συμμετοχές: 20)
 
17.00-17.30: Διάλειμμα
 
17.30-20.30: 
1. Σε ένα κόσμο παρατηρητών, επιλέγω τη δράση
Παντελέρη Ευεποίνα, Κοινωνική Κλινική Ψυχολόγος, Msc (Συμμετοχές: 18)
2. Σχέση εκπαιδευτικών και γονιών σε περιστατικά σχολικού εκφοβισμού: Χρήσιμες δεξιότητες, εμπόδια και δυσκολίες
Φωτεινή Παπαδάτου, Ψυχολόγος, MSc & Σοφία Μπαλαμούτσου, Ψυχολόγος—Ψυχοθεραπεύτρια, Σύνδεσμος Μελών Γυναικείων Σωματείων Ηρακλείου και Ν. Ηρακλείου – Συμβουλευτικό Κέντρο «Το Σπίτι της Γυναίκας» (Συμμετοχές: 20)
3. O εκφοβισμός   στα πλαίσια της εικονικής πραγματικότητας 
Χρυσάνθη Παχάκη, Ψυχολόγος & Κων/να Φραγκιαδάκη, Τελειόφοιτη Ψυχολογίας, Συνεργάτες του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων Ν. Ηρακλείου(Συμμετοχές: 25)
4. Η “αρχιτεκτονική” του φόβου στην σχολική κοινότητα
Ειρήνη Στρατάκη, Πολιτικός Επιστήμονας, MSc Πολιτική Επιστήμη και Κοινωνιολογία, Επιστημονικά Υπεύθυνη ΚΕΣΑΝ – Κέντρου Πρόληψης Ηρακλείου & Σοφία Περακάκη, Κοινωνική Λειτουργός, MEd Εκπαίδευση Ενηλίκων, Στέλεχος Πρόληψης ΚΕΣΑΝ – Κέντρου Πρόληψης Ηρακλείου (Συμμετοχές: 25)

Κ Υ Ρ Ι Α Κ Η  6  Μ Α Ρ Τ Ι Ο Υ  2 0 1 6

Παράλληλα Βιωματικά Εργαστήρια 
Για Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

10.00-13.00:
1. Ο κύκλος της βίας και ο αδύναμος—δυνατός μου εαυτός μέσα από ψυχοδραματικές διαδρομές 
Μαρία Παναγιωτάκη, Ψυχολόγος-Κοινωνιολόγος, Υπεύθυνη Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων Ν. Ηρακλείου, Συντονίστρια Δράσεων Πρόληψης-Αντιμετώπισης Σχ.Βίας & Εκφοβισμού της Π.Δ.Ε. Κρήτης (Συμμετοχές: 20)
2. Ενδοσχολική βία και εκφοβισμός: Βιωματικές παρεμβάσεις και τεχνικές πρόληψης και αντιμετώπισης 
Αγγελική Σπινθάκη, εμψυχώτρια, θεατροπαιδαγωγός (Συμμετοχές: 30)
3. Κατανοώντας τα αίτια και τις συνέπειες του εκφοβισμού μέσω διαδικτύου 
Μαρίνα Παδουβά-Μαρκουλάκη, τελειόφοιτη Ψυχολογίας Παν. Κρήτης, Συνεργάτης του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων Ν.Ηρακλείου (Συμμετοχές: 25)

 

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook