157,4 εκ ευρώ πληρώνουμε κάθε χρόνο για τις 26 παρακάτω άγονες γραμμές.

Ο αρμόδιος Υπουργός Χρ Σπίρτζης εύλογα είχε αναρωτηθεί έγκαιρα:
 
"Να δούμε ποιες γραμμές είναι άγονες (...) και ποιες είναι ρουσφέτι (...) στις αεροπορικές εταιρείες" και πολύ ορθά.

Οι άγονες αεροπορικές γραμμές για τις οποίες γίνεται λόγος είναι:

1. Αθήνα - Αστυπάλαια
2.Αθήνα - Ικαρία
3.Αθήνα - Λέρος
4.Αθήνα - Μήλος
5.Αθήνα - Κύθηρα
6.Αθήνα - Νάξος
7.Αθήνα - Πάρος
8.Αθήνα - Κάρπαθος
9. Αθήνα - Σητεία
10.Αθήνα - Σκιάθος
11.Αθήνα - Κάλυµνος
12.Αθήνα - Σκύρος
13. Αθήνα - Ζάκυνθος
14.Αθήνα - Σύρος
15. Θεσσαλονίκη - Σάµος
16. Θεσσαλονίκη - Χίος
17. Θεσσαλονίκη - Κέρκυρα
18. Θεσσαλονίκη - Καλαµάτα
19. Θεσσαλονίκη – Σκύρος
20. Αλεξανδρούπολη - Σητεία
21. Άκτιο - Σητεία
22. Κέρκυρα - Άκτιο - Κεφαλλονιά - Ζάκυνθος - Κύθηρα
23. Λήµνος - Μυτιλήνη - Χίος - Σάµος - Ρόδος
24. Ρόδος - Κάρπαθος - Κάσος - Σητεία
25. Ρόδος - Κως - Κάλυµνος - Λέρος - Αστυπάλαια
26. Ρόδος - Καστελόριζο 

Μάλιστα όσον αφορά τις γραμμές της Κρήτης (Σητεια Αθήνα - Ακτιο - Αλεξανδρούπολη) το κόστος φτάνει περίπου τα 800,00€ ευρώ ανά επιδοτούμενη θέση,συν το ποσό που πληρώνει ο επιβάτης.Το ποσό αυτό από μια έρευνα που κάναμε σήμερα είναι ισόποσο για μια πτήση Αθήνα Μαιάμι,και Αθήνα Μαυρίκιος.Είναι πολύ ακριβότερο από Αθήνα Νεα Υόρκη και Αθήνα Λονδίνο με Bussines Class.

Δεν θα την ακόμα υπερβολή,ούτε αστείο να σημειώσουμε πως με λιγότερα από το προαναφερόμενο προκλητικό ποσό,να σημειώσουμε πως η πτωχευμένη Ελληνική πολιτεία θα πλήρωνε λιγότερο ΤΑΧΙ να φέρει ένα επιβάτη από Σητεία στο Ηράκλειο και από το αεροδρόμιο Ν Καζαντζάκης  να τον προωθήσει Αθήνα ή Ακτιο ή Αλεξανδρούπολη.

Οπως αντίστοιχα θα μπορούσε να ναυλώνει μικρά αεροπλάνα και να τους μεταφέρει prive από Αθήνα σε κάθε προορισμό.

Να σημειωθεί ότι οι επιδιτήσεις που αντίστοιχα λάμβανε ο πάλαι ποτέ εθνικός μας αερομεταφορέας ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ δεν έφτασε ποτέ αυτά τα υψηλά κόστη.

Ομως παραμένει αναπάντητο το ερώτημα "γιατί ο κ. Σπίρτζης- από τον Ιανουάριο του 2015 που απέκτησε ως αρμοδιότητα τις υποδομές, τις μεταφορές και τα δίκτυα δεν μερίμνησε ώστε να πραγματοποιηθεί έγκαιρα η διαδικασία,και βάσει όσων προβλέπει η εθνική και κοινοτική νομοθεσία, η διαγωνιστική διαδικασία;

Η συνέπεια αυτού είναι σήμερα να κινδυνεύουν να μείνουν απομακρυσμένες περιοχές και νησιά, όπως η Σάμος, η Λέρος και η Ικαρία, καθώς σε μερικές εβδομάδες, στις 31 Μαρτίου,χωρίς αεροπορική σύνδεση μιας και λήγουν οι συμβάσεις εκμετάλλευσης των 26 άγονων δρομολογίων που ανέλαβαν τον Μάιο του 2012 τέσσερις αεροπορικές εταιρείες,όπως σημειώνει σε ερώτηση του ο Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ κ.Σεβαστάκης.

Ο αρμόδιος υπουργός  έχοντας επιδείξει κωλυσιεργία για την έγκαιρη προκήρυξη του διαγωνισμού για την ανανέωση των συμβάσεων, την 2/3/16 με απόφασή του ενέκρινε τη "διαδικασία διαπραγμάτευσης και την πρόσκληση υποβολής προσφορών για την ανάδειξη αναδόχου/ων για την εκμετάλλευση των 26 άγονων αεροπορικών γραμμών” για τέσσερις μήνες από 1 Απριλίου έως 30 Σεπτεμβρίου 2016.

Πίσω από την παραπάνω τυπική διατύπωση, υπάρχει ένα πρωτοφανές αλαλούμ, το οποίο παράγοντες των αερομεταφορών με μακρά εμπειρία στο χώρο δεν έχουν ξανασυναντήσει.
 
Οπως και να χει όμως το φετινό κόστος για τις άγονες δεν μπορεί να είναι πλέον τόσο υψηλό όσο κατά τα αποτελέσματα του τελευταίου διαγωνισμού μιας και μόνο ο παράγοντας του καυσίμου ελαφρύνει αφάνταστα το κόστος των αερομεταφορών και των αεροπορικών εταιριών.Αφήστε που η προσωπική μας θέση είναι ότι πολλές από αυτές πρέπει να πάψουν να υπάρχουν,εκτός κι αν υπάρχουν άλλοι λόγοι συντήρησης τους ( εθνικής σημασίας ...) 

Κωνσταντίνος Γ.Συλιγάρδος 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Σχετική συζήτηση θα πραγματοποιηθεί στην εκπομπή BUSINESS CLASS της τηλεόρασης CRETA την Παρασκευή 4/3/16 στις 22:00 με καλεσμένο του Κώστα Συλιγάρδου τον Γιώργο Μαυραντωνάκη,σύμβουλο διοίκησης αεροπορικών εταιριών.