Έρευνες έχουν δείξει ότι η αγαπημένη συνήθεια για πολλούς ανθρώπους, το ψήσιμο στα κάρβουνα μπορεί να προκαλέσει σημαντικές επιπτώσεις στην υγεία μας. Ειδικά όταν πρόκειται για ψήσιμο πρωτεΐνούχων τροφών, όπως το κρέας, σε υψηλή θερμοκρασία. Ο λόγος είναι η δημιουργία των ετεροκυκλικών αμινών που κατηγορούνται για την πρόκληση καρκίνουν στο στομάχι, το συκώτι, το στόμα, το έντερο, το δέρμα και το μαστό.

Για να μειώσετε την δημιουργία και την παρουσία των ετεροκυκλικών αμινών στο πιάτο σας

• αποφύγετε να ξεροψήνετε το κρέας σας

• μειώστε τη θερμοκρασία και το χρόνο ψησίματος

• μαρινάρετε το κρέας σας με ελαιόλαδο σε συνδυασμό με χόρτα και λαχανικά πλούσια σε αντιοξειδωτικά, όπως το κρεμμύδι, το σκόρδο, η κουρκούμη, το δενδρολίβανο, το θυμάρι, και η ρίγανη

• αποφύγετε τα μεγάλα κομμάτια κρέατος, γιατί χρειάζονται περισσότερο χρόνο ψησίματος και έτσι εκτίθεντε περισσότερο στις ετεροκυκλικές αμίνες.

• χρησιμοποιείστε ξύλα αντί για κάρβουνα

• θα πρέπει να γυρίζετε συχνά πλευρά το κρέας σας όταν ψήνεται.

Γεωργία Σπ. Πετράκη
Διαιτολόγος- Διατροφολόγος
Βιογραφικό σημείωμα