Πατάει... γκάζι το μετρό της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να ανακτήσει το χαμένο έδαφος από τις καθυστερήσεις που έχουν προκύψει λόγω των αρχαιολογικών ερευνών και των απαλλοτριώσεων, με συνέπεια σήμερα η βασική γραμμή των 9,6 χλμ. να είναι κατασκευασμένη μόλις στο 36% και η ολοκλήρωσή της να τοποθετείται πλέον στο τέλος του 2015 αρχές 2016. Ενδεικτικό της προσπάθειας επιτάχυνσης των ρυθμών είναι το γεγονός ότι χθες άρχισαν οι εργασίες κατασκευής του τερματικού σταθμού, στο ύψος του Σιδηροδρομικού Σταθμού, την επόμενη εβδομάδα ξεκινούν ανάλογες εργασίες στο σταθμό της Ανάληψης και παράλληλα φθάνει ο μετροπόντικας στη Φλέμινγκ, ενώ αρχές Σεπτεμβρίου θα δημοπρατηθεί και η δεύτερη φάση της επέκτασης του έργου στην Καλαμαριά. «Είμαστε στο στάδιο των εγκρίσεων των περιβαλλοντικών όρων και αρχές φθινοπώρου ο διαγωνισμός θα βγει στον αέρα», ανέφερε ο διευθυντής έργων του Μετρό της Θεσσαλονίκης κ. Γιώργος Κωνσταντινίδης, για να διευκρινίσει πως η επέκταση στην Καλαμαριά είναι έργο 430 εκατ. ευρώ, συνολικού μήκους 4,8 χλμ., με πέντε σταθμούς επιβίβασης.


Με δηλώσεις του στο πλαίσιο των εργασιών θεμελίωσης του τερματικού σταθμού του μετρό στο Σιδηροδρομικό Σταθμό της πόλης, το διοικητικό στέλεχος της «Μετρό Θεσσαλονίκης» εξήγησε ότι οι εργασίες στο σταθμό Ανάληψη θα αρχίσουν στα μέσα Αυγούστου, αφού, ήδη, αντιμετωπίστηκαν τα προβλήματα με τις εδαφικές συνθήκες και η περιοχή θα μείνει κλειστεί για περίπου δέκα μήνες.

Ως προς το σταθμό του μετρό στη Μίκρα, τονίστηκε ότι επιδίωξη της εταιρείας είναι να υπάρξει ένα αμαξοστάσιο που θα εξυπηρετεί το δίκτυο του μετρό στην περιοχή, καθώς για το μέγεθος του έργου, ένα δεύτερο αμαξοστάσιο, όπως είχε σχεδιαστεί αρχικώς, σημαίνει επιπλέον κόστος κατασκευής και επιβάρυνση στο κόστος λειτουργίας.

Στη διαδικασία απαλλοτριώσεων, που επηρεάζουν το χρονοδιάγραμμα των εργασιών κατασκευής της βασικής γραμμής, η οποία «με τα μέχρι τώρα δεδομένα ολοκληρώνεται το 2015-2016», εστίασε ο Μιχαήλ Σίμας, διευθυντής της κοινοπραξίας που κατασκευάζει το έργο.

imerisia