Στον "αέρα έχουν τιναχτεί", από την αρχή του έτους, οι εξετάσεις των υποψηφίων για την έκδοση νέων διπλωμάτων οδήγησης στα Χανιά εξαιτίας της αποχής των εργαζομενων στο Μηχανολογικό που διαμαρτύρονται για την μη καταβολή δεδουλευμένων τους.

Στα Χανιά πάνω από 500 υποψήφιοι ερασιτέχνες και επαγγελματίες οδηγοί περιμένουν με αγωνία να δοθεί μια λύση και να λήξει η απεργία των εξεταστών οι οποίοι παραμένουν απλήρωτοι εδώ και τρεις μήνες. Ενώ η κινητοποίηση γίνεται σε όλη την Ελλάδα, στα Χανιά η αποχή ξεκίνησε τμηματικά από την αρχή του έτους με συνέπεια για πάνω από ενάμιση μήνα συνολικά, να έχουν παγώσει οι εξετάσεις των υποψηφίων, κάτι που έχει δημιουργήσει ένα ντόμινο συνεπειών και σε άλλους κλάδους.

Όπως επεσήμανε στο Flashnews.gr ο πρόεδρος του ΚΕΘΕΥΟ Χανίων, Νεκτάριος Παπαθεοφάνου,  οι οικονομικές ζημίες από την αποχή είναι πολύ μεγάλες, τόσο για το ίδιο το κράτος όσο και για επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες. Για παράδειγμα η μη έκδοση επαγγελματικών διπλωμάτων οδήγησης, πλήττει οδηγούς σε τουριστικά επαγγέλματα, σε μεταφορές που απασχολούν επαγγελματίες οδηγούς και μάλιστα ένα βήμα πριν την έναρξη της τουριστικής σεζόν όπου οι προσλήψεις σε αυτούς τους τομείς, ειδικά στην Κρήτη, αυξάνει. Από την άλλη μεριά, όπως σημείωσε ο κ. Παπαθεοφάνου,  οι σχολές οδηγών, "έχουν γονατίσει" καθώς τα τρέχοντα έξοδο "τρέχουν" όμως από την αρχή του έτους στα Χανιά, οι εξετάσεις δεν πραγματοποιούνται, ενώ και το κράτος ζημιώνεται αφού δεν εισπράττει ΦΠΑ.

Η εμπλοκή της "Τρόικα" και η πίεση για λύση μέχρι τέλος της εβδομάδας 

Την περασμενη εβδομάδα το προεδρείο του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής, σε συνάντηση που είχε με τον αρμόδιο Υπουργό κ. Σπίρτζη, έλαβε την διαβεβαίωση ότι μέχρι το τέλος αυτής της εβδομάδας θα βρεθεί λύση προκειμένου να λήξει η κινητοποίηση των εξεταστών.

Η λύση που μελετάται, σύμφωνα με τον κ. Παπαθεοφάνου είναι είτε να γίνει η καταβολή των δεδουλευμένων στους εξεταστές είτε να αναγκαστούν να πραγματοποιούν τις εξετάσεις εντός του ωραρίου τους, δηλαδή τις πρωινές και όχι τις απογευματινές ώρες. 

Με την δεύτερη εκδοχή, δεν θα απαιτείται καταβολή επιδομάτων και υπερωριών, κάτι που όπως φαίνεται αποτελεί απαίτηση του τεχνικού κλιμακίου της Τρόικα. Με λίγα λόγια η τρόικα δεν εγκρίνει την πρακτική των υπερωριών και των επιδομάτων για εργασία πέραν του καθορισμένου ωραρίου με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί αυτή η "εμπλοκή" στους εξεταστές που παραμένουν απλήρωτοι. Μάλιστα η διεύθυνση του υπουργείου μεταφορών προσπάθησε δύο φορές να "περάσει" υπερωρίες των εργαζομένων, κάτι που προσέκρουσε σε αντιρρήσεις των τεχνικών κλιμακίων της τρόικα. 

Τις επόμενες ημέρες αναμένεται η απάντηση για την έγκριση ή μη της καταβολής του επιδόματος στους εργαζομένους, μετά και τις εξηγήσεις που δόθησαν από την διεύθυνση του υπουργείου ότι στην Ελλάδα υπάρχει ιδιαιτερότητα και οι εξετασεις συχνά γίνονται μετά το πέρας του ωραρίου, τις απογευματινές ώρες.

Μέχρι στιγμής το κράτος, όπως επισημαίνει ο κ. Παπαθεοφάνου, δίνει δίκιο σε ολες τις πλευρές, όμως θα πρέπει να διευθετήσει άμεσα το ζήτημα καθώς οι συνέπειες μέρα με την ημέρα γιγαντώνονται.