Η επιτυχημένη λειτουργία του Κέντρου Διά Βίου Μάθησης (ΚΔΒΜ) του Δήμου Πλατανιά επιλέχθηκε από τους διοργανωτές του 2ου Πανελλήνιου Επιστημονικού Συνεδρίου με κεντρικό «Τοπική Αυτοδιοίκηση, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση», του ΙΑΚΕ, ως μια από τις βέλτιστες πρακτικές σε επίπεδο χώρας που συνέβαλαν τα μέγιστα στην ενίσχυση της τοπικής ανάπτυξης και κοινωνικής συνοχής, αλλά και στην αναβάθμιση των προσόντων και δεξιοτήτων του ανθρώπινου κεφαλαίου σε τοπικό επίπεδο. 

Στο πλαίσιο αυτό, το Σάββατο 2 Απριλίου, ο Δήμαρχος Πλατανιά κ. Ιωάννης Μαλανδράκης, βρέθηκε στο Ηράκλειο προκειμένου να παρουσιάσει - στο πλαίσιο του ανωτέρω συνεδρίου – το έργο και τα αποτελέσματα του ΚΔΒΜ του Δήμου Πλατανιά - το οποίο όπως είχε ήδη σημειωθεί , «αποτελεί ένα από τα πλέον δραστήρια και δυναμικά σε επίπεδο χώρας –υλοποιώντας τα τρία τελευταία χρόνια πάνω από 80 εκπαιδευτικά προγράμματα με τον αριθμό των ωφελουμένων πολιτών που ολοκλήρωσαν επιτυχώς τουλάχιστον ένα πρόγραμμα να ξεπερνά τα 700 άτομα».

Παράλληλα ο Δήμαρχος Πλατανιά, στην παρουσίαση του αναφέρθηκε στο γενικότερο πλαίσιο λειτουργίας των ΚΔΒΜ εκφράζοντας παράλληλα την ανησυχία του για το μέλλον των προγραμμάτων δια βίου μάθησης καθώς όπως σημείωσε «η λειτουργία των ΚΔΒΜ διακόπηκε στις 29/2/2016, χωρίς έως σήμερα να υπάρχει επίσημη ενημέρωση για το τι μέλλει γενέσθαι, με συνέπεια να είναι ορατός ο κίνδυνος διακοπής, για απροσδιόριστο χρονικό διάστημα, της λειτουργίας αυτών με δεδομένη και την καθυστέρηση που έχει ήδη καταγραφεί στο σχεδιασμό της νέας φάσης ανάπτυξης των προγραμμάτων δια βίου μάθησης». Υποστήριξε δε πως «η συνέχιση της λειτουργίας των ΚΔΒΜ είναι απολύτως επιβεβλημένη, ιδιαίτερα στην παρούσα συγκυρία της πολύπλευρης, οικονομικής, πολιτικής και κοινωνικής κρίσης».

Τέλος, ο κ. Μαλανδράκης επισήμανε την ανάγκη να δρομολογηθούν άμεσα ενέργειες σε κεντρικό επίπεδο, για τη δημιουργία ενός νέου θεσμικού πλαισίου με μακροπρόθεσμη προοπτική, το οποίο να  διασφαλίζει την ευρύτερη δυνατή πρόσβαση και συμμετοχή των πολιτών στα εκπαιδευτικά προγράμματα, την ποσοτική ανάπτυξη και ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου και την επαρκή χρηματοδότηση των προγραμμάτων δια βίου μάθησης.