Η πρώτη πάροδος Κισάμου, ένας δρόμος λίγων μέτρων, εδώ και χρόνια αποτελούσε την “σοφότερη” επιλογή των οδηγών που ήθελαν να κινηθούν γρηγορότερα στο κέντρο των Χανίων, αποφεύγοντας το μποτιλιάρισμα στις οδούς Κισάμου και Κυδωνίας.  Ωστόσο, πριν από περίπου ένα χρόνο, ιδιώτης έκλεισε το δρόμο τοποθετώντας μια πρόχειρη κατασκευή από συρματόπλεγμα, καθώς σύμφωνα με το σχέδιο πόλεως ο δρόμος αυτός δεν ήταν δρόμος αλλά ιδιωτικό οικόπεδο. 

Η πάροδος αυτή ένωνε την Κισάμου με την Κωνσταντινουπόλεως και την οδό Πολέντα που οδηγεί στην Μάρκου Μπότσαρη, όμως το σχέδιο πόλης δεν προβλέπει την ύπαρξη δρόμου στο συγκεκριμένο σημείο αλλά  λίγα μέτρα πιο δίπλα, στο ξενοδοχείο “Ακάλι”. Το κλείσιμο του δρόμου από τον πολίτη είναι καθόλα νόμιμο όμως πώς γίνεται ένας δρόμος έτσι απλά να ‘εξαφανίζεται;”

 

 

Ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία

Πρόκειται, όπως δήλωσε στο Flashnews.gr ο αρμόδιος αντιδήμαρχος κ. Γιώργος Φραγγεδάκης, για ένα από τα παράλογα που προκύπτουν από αλλαγές στο σχέδιο πόλης ενώ η διάνοιξη δρόμου στο σημείο που προβλέπεται είναι μια ιστορία που κρατά από το 1974.

“Το σχέδιο πόλης προβλέπει ότι η συγκεκριμένη πάροδος… δεν υπάρχει και υπάρχει ο δρόμος στο Ακάλι, με αποτέλεσμα ο ιδιώτης να κάνει προσκύρωση πριν αρκετά χρόνια. Ο δρόμος από το Ακάλι δεν ανοίχτηκε ποτέ αν και δυο φορές, από το 1974 και το 1985, είχε ξεκινήσει η διαδικασία και είχαν οριστεί οι τιμές μονάδας για απαλλοτριώσεις. Δυστυχώς στο συγκεκριμένο σημείο δεν είχαν γίνει οι απαλλοτροιώσεις στο Ακάλι με αποτέλεσμα ο “καταργούμενος” δρόμος να καταργηθεί.  Είναι παράδοξο να βλέπεις ένα δρόμο που δεν είναι δρόμος, καθώς δεν έχει εφαρμοστεί το σχέδιο πόλης” 

Υπάρχουν και σε άλλα σημεία “δρόμοι που δεν είναι δρόμοι”

Όπως σημείωσε στο Flashnews.gr ο κ. Φραγγεδάκης, υπάρχουν και άλλα σημεία στα Χανιά  στα οποία δρόμοι και σοκάκια έχουν “καταργηθεί”, όπως στη Νέα Χώρα, στα Παχιανά κα. Για να εφαρμοστεί ένα σχέδιο πόλης πρέπει να πληρωθούν μεγάλα χρηματικά ποσά για απαλλοτροιώσες με αποτέλεσμα οι διαδικασίες αυτές να μην ολοκληρώνονται.

Η πολεοδομία ερευνά το οικονομικό κόστος για να γίνει απαλλοτρίωση στο ξενοδοχείο “Ακάλι” ωστόσο το πιθανότερο ενδεχόμενο είναι, μιας και τα χρήματα που απαιτούνται είναι πολλά αφού στην περιοχή υπάρχουν πολλά κτίσματα, να γίνει τροποποίηση του σχεδίου πόλεως.Είναι μια πιο μακροπρόθεσμη λύση όμως είναι πιο οικονομική” σημειώνει ο κ Φραγγεδάκης προσθέτοντας ότι και αυτή παρουσιάζει μειονεκτήματα καθώς για την σύνταξη σχετικής μελέτης απαιτείται διαθέσιμο προσωπικό.

Υπάρχει επίσης και το ενδεχόμενο να γίνει διακανονισμός μεταξύ του δήμου και του ιδιώτη και με την καταβολή ενοικίου ο δρόμος να δοθεί και πάλι σε κυκλοφορία, όμως σύμφωνα με πληροφορίες, κάτι τέτοιο δεν έχει τελεσφορήσει.

Πάντως, όπως καταλάβαμε, όποια λύση και αν συζητείται προς το παρόν, συνοδεύεται με πολλά “αλλά” γεγονός που προδίδει ότι η 1η πάροδος Κισάμου θα συνεχίσει για πολύ καιρό ακόμα να παραμένει κλειστή.

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook