Σύσκεψη για τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει η ειδική αγωγή πραγματοποίησε την Τετάρτη 6 Απριλίου η Ένωση Συλλόγων Γονέων Μαθητών Ηρακλείου.

Στη σχετική ανακοίνωση αναφέρεται:

"Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 6 Απριλίου και ώρα 18:00 στην αίθουσα Παπανδρέου η σύσκεψη της Ένωσης με  Συλλόγους Γονέων στις μονάδες  Ειδικής Αγωγής του Δήμου Ηρακλείου,  στη βάση των πολλών και σοβαρών προβλημάτων που αντιμετωπίζει η Ειδική Αγωγή  και τα οποία αναμένεται να γιγαντωθούν με όσα προβλέπει το Πολυνομοσχέδιο, που πρόκειται η κυβέρνηση να φέρει προς ψήφιση στη Βουλή και αφορούν ζητήματα της Ειδικής Αγωγής  . 

Συζητήθηκε διεξοδικά το αντιλαϊκό – αντιδραστικό νομοθετικό  πλαίσιο των προηγούμενων νόμων (ν.3699/2008 και ν.4115/2013) που έρχεται να συμπληρώσει το νέο πολυνομοσχέδιο και το οποίο κινείται στην ίδια γραμμή της ΕΕ που εδώ και δεκαετίες προωθεί την «ένταξη» ή «συμπερίληψη» χωρίς όρους και προϋποθέσεις όλων των ΑμΕΑ στα γενικά σχολεία, με άλλοθι την αποϊδρυματοποίηση, στην ουσία όμως αποτελεί επιδίωξη για λιγότερο κρατικό κόστος στο όνομα του εξορθολογισμού του κόστους εκπαίδευσης, οδηγεί στην παραπέρα περιθωριοποίηση αυτών των παιδιών, την παράδοση της ειδικής εκπαίδευσης στο βωμό του κέρδους, στους νόμους της αγοράς και της ιδιωτικοποίησης.

Οι γονείς τόνισαν για άλλη μια φορά την εγκατάλειψη που νιώθουν από την πλευρά της πολιτείας, όταν λόγω υποχρηματοδότησης και αδιοριστίας, τα Ειδικά Σχολεία αιμορραγούν και στην πλειοψηφία τους μένουν κλειστά ως το Δεκέμβρη ή υπολειτουργούν και αναγκάζονται να κρατούν τα παιδιά στο σπίτι τους. Συνεχίζουν κάθε χρόνο να βιώνουν το δικό τους «Γολγοθά» με τις ελαστικές σχέσεις εργασίας, τον εμπαιγμό για τους διορισμούς, που είναι απαραίτητοι αλλά εδώ και 14(!) χρόνια δε γίνονται. Ταυτόχρονα το ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό ολοένα  μειώνεται ή δουλεύει με συμβάσεις 5/μηνων προγραμμάτων ΕΣΠΑ-ΟΑΕΔ, οδηγώντας τους γονείς σε απόγνωση. Ακόμη ότι αναγκάζονται να  πληρώνουν τα διπλάσια και τριπλάσια από κάθε άλλο γονιό για την εκπαίδευση, την αγωγή, την αποκατάσταση και την περίθαλψη των παιδιών τους, ενώ από την άλλη έχουν υποστεί τεράστια μείωση στα εισοδήματά τους τα τελευταία χρόνια.

Η πλειονότητα των ειδικών σχολείων και στο Δήμο Ηρακλείου στερούνται εξειδικευμένων κτιριακών υποδομών  και λειτουργούν σε επικίνδυνα και ακατάλληλα κτίρια. Είναι γεγονός ότι για αρκετά χρόνια τώρα  το ΕΠΑΛ Ειδικής Αγωγής συστεγάζεται στον ίδιο χώρο με το ΕΕΕΕΚ σε λυόμενες αίθουσες, ενώ δεν υπάρχει στεγασμένος χώρος ώστε τα παιδιά να προαυλίζονται. Το 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο  πρόκειται να φιλοξενηθεί στο κτίριο της Παλιάς Παιδαγωγικής Ακαδημίας, μαζί  με το 53ο και 54ο  Δημοτικό Σχολείο στο οποίο, παρόλο που έχουν καταβληθεί τεράστιες προσπάθειες από πλευράς εκπαιδευτικών, ώστε να γίνουν ανθρώπινες οι συνθήκες λειτουργίας των σχολικών μονάδων, σε καμία περίπτωση όμως δεν εξασφαλίζονται οι κτιριακές ανάγκες ενός Ειδικού Σχολείου.

Απέναντι στα συσσωρευμένα προβλήματα  στο χώρο της Ειδικής Αγωγής, στις πολιτικές που τα επιβάλλουν, αλλά και στην αγωνία των γονέων για το τι θα γίνει με το μέλλον των παιδιών τους, θα πρέπει να ορθώσουμε ανάστημα και να θέσουμε σε προτεραιότητα τις ανάγκες και τα δικαιώματα των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές και μαθησιακές ανάγκες. 

Εδώ και τώρα εκπαιδευτικοί, γονείς, αναπηρικό κίνημα, ειδικό επιστημονικό, βοηθητικό/εκπαιδευτικό προσωπικό να απαιτήσουμε:

Μονιμοποίηση εδώ και τώρα όλων των εργαζομένων (εκπαιδευτικού, ειδικού εκπαιδευτικού, βοηθητικού εκπαιδευτικού και τεχνικού προσωπικού) στην Ειδική Αγωγή, χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Μαζικές προσλήψεις μόνιμου ειδικευμένου προσωπικού.

Αποκλειστικά δημόσιο, δωρεάν και ασφαλές σύστημα μεταφοράς των μαθητών στα σχολεία τους, με ευθύνη του υπουργείου Παιδείας, που θα διαθέσει κατάλληλα διαμορφωμένα μέσα μετακίνησης, εξειδικευμένους οδηγούς και συνοδούς, με την αναγκαία χρηματοδότηση.

Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, αναβαθμισμένη Ειδική Αγωγή κι Εκπαίδευση.

Άμεση, γενναία χρηματοδότηση της Ειδικής Αγωγής κι Εκπαίδευσης από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Να απαγορευτεί η επιχειρηματική δράση στο χώρο της Ειδικής Αγωγής κι Εκπαίδευσης, της πρώιμης διάγνωσης και παρέμβασης και της αποκατάστασης των παιδιών με αναπηρίες.

Κάθε παιδί με Ειδικές Ανάγκες να φοιτά στη δομή της δημόσιας εκπαίδευσης που έχει ανάγκη (ειδικό σχολείο ή γενικό με την αναγκαία στήριξη)."