Συγκεκριμένες αναφορές στην πορεία των οδικών έργων που εκτελούνται στο νομό Ηρακλείου έκανε χθες η Μαρία Σκραφνάκη μιλώντας στο "Ράδιο 98,4". Συγκεκριμένα, για τα έργα στο τμήμα του ΒΟΑΚ Χερσόνησος-Μάλια, είπε ότι «δεν έχει τελειώσει το έργο πάνω από τα Μάλια, διότι φορτώνουν στον εργολάβο πολλές επιπλέον δουλειές και πράγματι ο εργολάβος έχει καιρό να πληρωθεί. Τώρα γίνεται ένας ανακεφαλαιωτικός πίνακας προκειμένου να ξεμπλοκάρουν τα θέματα και να πάρει τα χρήματά του. Πάντως μέχρι το τέλος του χρόνου θα το έχει ολοκληρώσει το έργο».

Υπάρχουν χρήματα γι' αυτό το έργο, αφού είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ, αλλά θα πρέπει να περάσουν κάποιες γραφειοκρατικές διαδικασίες που θα ολοκληρωθούν τις επόμενες μέρες. «Πιστεύω ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχει ολοκληρωθεί. Όμως γίνεται προσπάθεια και είμαστε σε φάση ένταξης για ένα νέο έργο στην παράκαμψη των Μαλίων, που θα περιλαμβάνει το παράπλευρο δίκτυο: έναν αγωγό για να μην πέφτουν τα νερά στα Μάλια και έχουμε πλημμύρες. Επιπλέον θα περιλαμβάνει κάποιον κόμβο για να κατεβαίνουν οι Μαλιώτες στον τόπο τους και τις οριστικές μελέτες του ανίσοπεδου κόμβου των Μαλίων και της παράκαμψης των Μαλίων».

Ανισόπεδος Μοχού

Για τον ανισόπεδο κόμβο του Μοχού η κ. Σκραφνάκη είπε ότι «έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες και είμαστε στη φάση της μελέτης για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Αρκεί να σας πω ότι χρειαζόμαστε 8 υπουργικές υπογραφές. Πιστεύω πάντως ότι θα τελειώσουμε το Σεπτέμβριο για να ξεκινήσουν τα έργα. Ξέρετε, ο νόμος προβλέπει μία με δύο υπογραφές, όμως με απόφασή του το Συμβούλιο Επικρατείας είπε ότι χρειάζεται υπογραφή του κάθε υπουργού».

«Τα έργα που αυτήν τη στιγμή που είναι σε εξέλιξη στο ΒΟΑΚ είναι το έργο των Μαλίων, που θα ολοκληρωθεί ως το τέλος του χρόνου. Θα ενταχθεί ένα επιπλέον τμήμα κόστους 7 εκατομμυρίων σε αυτό το έργο, μέχρι το τέλος του Αυγούστου. Το Σεπτέμβριο θα ενταχθεί ο ανισόπεδος κόμβος στο Μοχό και η δημιουργία του δεύτερου κλάδου στο τμήμα Γούρνες-Χερσόνησος με νέα γέφυρα στον Αποσελέμη, κόστους 85 εκατομμυρίων ευρώ, που καταφέραμε να ενταχθούν στο πρόγραμμα του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ.

Αυτά είναι επιπλέον χρήματα για την Κρήτη μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ. Όλοι πρέπει να προσπαθήσουμε να ξεμπλοκάρουμε τα κονδύλια του ΕΣΠΑ, αφού δεν υπάρχουν χρήματα στο Ταμείο Δημόσιων Επενδύσεων όπως ανέφερε ο υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ. Τα χρήματα του ΕΣΠΑ είναι τα μοναδικά χρήματα που μπορούν να έρθουν απ' έξω, εκτός από τον τουρισμό και τη ναυτιλία. Αυτό πρέπει να κάνουμε όλοι, κι εγώ αυτό κάνω: προσπαθώ να φέρνω χρήματα στην Κρήτη, όπως τα 85 εκατομμύρια και 13 εκατομμύρια για το έργο της Βιάννου. Αυτά τα έργα θα τονώσουν την τοπική οικονομία, αφού τα υλικά θα αγοραστούν από εδώ και θα δουλέψουν άνθρωποι. Το πρώτο μέλημά μας είναι να απορροφήσουμε το ΕΣΠΑ επειδή έχουμε απορροφήσει μόνο τα 5 δισ. από τα 20».

Η ΔΙΑΝΟΙΞΗ ΤΟΥ ΤΟΥΝΕΛ

Για το δρόμο Ηράκλειο-Μεσαρά

Ακολούθως η κ. Σκραφνάκη αναφέρθηκε στον οδικό άξονα Ηράκλειο-Μεσαρά. «Στον άξονα Ηράκλειο-Μεσαρά», είπε, «τελειώνει η διάνοιξη του τούνελ στην Αγία Βαρβάρα και θα περάσουν κάποιες συμπληρωματικές συμβάσεις για να ολοκληρωθεί το τούνελ και να γίνει η επένδυσή του από μπετόν. Το έργο αυτό δουλεύτηκε με πολύ δύσκολές συνθήκες, επειδή το τούνελ σκάφτηκε από κάτω προς τα πάνω και υπήρχαν πολλά νερά και άλλα προβλήματα. Στο τούνελ θέλουμε έγκριση χρημάτων για να ολοκληρωθεί. Αυτήν τη στιγμή δουλεύουν λιγότερα συνεργεία.

Στο έργο αυτό έχουμε το πρόβλημα της κήρυξης απαλλοτρίωσης για την παράκαμψη του Πανασού και τις εγκρίσεις για την απαλλοτρίωση. Ακόμα, πρέπει να γίνουν εγκρίσεις για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις στον κόμβο που θα γίνει μεταξύ Γέργερης και Απομαρμά και στον κόμβο στον Πανασό, που αρχικά δεν προβλεπόταν να γίνει.

Βεβαίως θέλει συνεχείς απαλλοτριώσεις στην περιοχή λόγω των κατολισθήσεων και των κακών εδαφών που υπάρχουν».