Οι καθυστερήσεις με τις βίζες για Ελλάδα φαίνεται πως αξιοποιούνται από Ρώσους τουρ οπερέιτορ, προκειμένου να αποδώσουν σε αυτές την αλλαγή των σχεδίων τους και την ακύρωση πτήσεων

Παρά τις διαβεβαιώσεις που δόθηκαν από την κυβέρνηση πως οι ελληνικές αρχές θα εκδίδουν έγκαιρα βίζες σε όλους τους Ρώσους που θέλουν να έρθουν στην Ελλάδα για διακοπές, τα προβλήματα φαίνεται πως παραμένουν.

Οι καθυστερήσεις με τις βίζες για Ελλάδα φαίνεται πως αξιοποιούνται από Ρώσους τουρ οπερέιτορ, προκειμένου να αποδώσουν σε αυτές την αλλαγή των σχεδίων τους και την ακύρωση πτήσεων προς Ελλάδα. Ανεξάρτητα από τους λόγους για τους οποίους γίνεται αυτό, πάντως, το αποτέλεσμα είναι ότι Ρώσοι τουρ οπερέιτορ περικόπτουν προγράμματά τους σε δημοφιλείς ελληνικούς προορισμούς.

Ο τουρ οπερέιτορ Biblio Globus ακύρωσε πρόγραμμα πτήσεών του από το Αικατέρινμπουργκ προς την Κρήτη με την αεροπορική εταιρεία Rossiya. Στο ίδιο μήκος κύματος και ο τουρ οπερέιτορ Pegas, ο οποίος περιέκοψε σημαντικά το πρόγραμμά του προς το αεροδρόμιο Ηρακλείου από τρεις πόλεις της ρωσικής επαρχίας.

Όπως εξήγησε ρωσική πηγή και δημοσιεύει το euro2day , οι ακυρώσεις πτήσεων, ιδιαίτερα από επαρχιακές πόλεις, προκαλούν συνήθως ντόμινο ακυρώσεων καθώς στην ίδια πτήση δεσμεύουν θέσεις δύο, τρεις ή και περισσότεροι τουρ οπερέιτορ. Οπότε, εξηγούν, αν η πτήση ακυρωθεί από έναν ισχυρό τουρ οπερέιτορ, υποχρεώνονται κι εκείνοι να αλλάξουν τα σχέδιά τους και να αναζητήσουν άλλους προορισμούς.

Μόλις χθες βράδυ πληροφορίες έφεραν τους τουρ οπερέιτορ Pegas και Coral να έχουν ακυρώσει πρόγραμμά τους για τη Ρόδο από τις πόλεις Chelyabinsk, Murmansk και Novosibirsk.

Ρωσικά δημοσιεύματα το Σαββατοκύριακο έκαναν λόγο για 11 τουρίστες-πελάτες του τουρ οπερέιτορ Anex, οι οποίοι έχασαν την πτήση τους για Ρόδο επειδή καθυστέρησαν οι θεωρήσεις βίζας. Κάποιοι από αυτούς, μάλιστα, φέρονται να είχαν καταθέσει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά 3,5 βδομάδες πριν την προγραμματισμένη ημερομηνία ταξιδιού τους. Στελέχη Ρώσων τουρ οπερέιτορ  επισημαίνουν πως «δεν εξαφανίζει το πρόβλημα» το γεγονός πως οι πελάτες προωθούνται, συνήθως, στην Ελλάδα με επόμενες πτήσεις. Η ταλαιπωρία για τους ταξιδιώτες, λένε, και η κακή εικόνα που δημιουργείται για τα ταξιδιωτικά γραφεία παραμένει.