Οριακή έγκριση απο την Επιτροπή Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Κρήτης της εισήγησης του Νίκου Καλογερή για τον δρόμο σύνδεσης του ΒΟΑΚ με το Αεροδρόμιο Χανίων

Εγκρίθηκε από την Επιτροπή Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Κρήτης η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου της σύνδεσης του αεροδρομίου «Δασκαλογιάννης» με το λιμάνι της Σούδας και τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ)».

Σύμφωνα με τη μελέτη, το έργο αφορά την οδική σύνδεση Αεροδρομίου – Σούδας – ΒΟΑΚ από σημείο 100 μέτρα δυτικά του κόμβου της Σούδας μέχρι σημείο 100 μέτρα ανατολικά του οικισμού στο Πυθάρι. 

Ο δρόμος έχει μήκος 7.992 μέτρων με μεγάλα ορύγματα και αναχώματα, το πλάτος κατάληψης του δρόμου στα υψηλότερα σημεία είναι περίπου 42 χιλιόμετρα για δύο λωρίδες κυκλοφορίας, ενώ προβλέπεται συνολική δαπάνη 35.5 εκ. ευρώ, μαζί με τις απαλλοτριώσεις.

Ωστόσο, σύμφωνα με υπηρεσιακούς παράγοντες της περιφέρειας Κρήτης, θα χρειαστούν δύο νέες μελέτες. Η πρώτη αφορά τη μελέτη προσβασιμότητας για τους κατοίκους των περιοχών, καθώς επίσης και η μελέτη για τη χάραξη του δρόμου από το Πυθάρι προς το αεροδρόμιο.

Κατά την τοποθέτηση του ο Πρόεδρος της επιτροπής και αντιπεριφερειάρχης Νίκος Καλογερής τόνισε ότι πρόκειται για ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο, καθώς η  βελτίωση της οδικής σύνδεσης του ΒΟΑΚ με το Αεροδρόμιο  Χανίων, κρίνεται ως απολύτως απαραίτητη, ενώ πρόσθεσε ότι ο κόμβος αυτός θα αποτελέσει τον δεύτερο σημαντικότερο κόμβο στην Κρήτη. Πολιτικά τον δρόμο τον θέλουμε, σημείωσε ο κ. Καλογερής και πρότεινε η επιτροπή να αποφασίσει "ναι υπό όρους", δηλαδή η επιτροπή να πάρει πολιτική απόφαση υπέρ του συγκεκριμένου έργου, αλλά προτείνοντας παράλληλα εναλλακτικές τεχνικές επισημάνσεις.

Ωστόσο, ο κ. Καλογερής υπογράμμισε ότι η μελέτη που έχει εκπονηθεί έχει προκαλέσει πολύ μεγάλες αντιδράσεις, καθώς ο δρόμος περνάει μέσα από ανεπτυγμένες, γεωργικά και οικιστικά, περιοχές.

Στη συνεδρίαση παρευρέθηκαν κάτοικοι από το Πυθάρι και από τη Σούδα που είναι αντίθετοι στη νέα χάραξη του δρόμου και ανέπτυξαν λεπτομερώς τις ενστάσεις τους για τη χρησιμότητα του έργου, ενώ παράλληλα εκτίμησαν πως ο νέος δρόμος δεν θα είναι πιο σύντομος ή πιο ασφαλής από τον υπάρχοντα.

Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος της Ριζοσπαστικής Συνεργασίας Κρήτης, Γιώργος Αγοραστάκης, τόνισε ότι πρέπει να απορριφθούν οι περιβαλλοντικοί όροι, να διακοπεί η μελέτη και να εκπονηθεί νέα μελέτη, καθώς το έργο είναι ανέφικτο οικονομικά και περιβαλλοντικά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά την ψηφοφορία υπήρξε ισοψηφία στις δύο προτάσεις που κατατέθηκαν, με αποτέλεσμα να εγκριθεί η πρόταση του κ. Καλογερή, καθώς η ψήφος του προέδρου μετριέται ως διπλή.