Εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία από την επιτροπή περιβάλλοντος της περιφέρειας Κρήτης η εισήγηση του Προέδρου και αντιπεριφερειάρχη Νίκου Καλογερή για τη δημιουργία ισόπεδου κόμβου στη θέση συμβολής του εγκαταλελειμμένου αδιέξοδου τμήματος της παλιάς εθνικής οδόυ με τη νέα εθνική οδό στην περιοχή Πλατάνι, προκειμένου να προχωρήσει η επένδυση της Mamidoil-Jetoil για τη λειτουργία πρατηρίου καυσίμων στην περιοχή.

Στη συνεδρίαση παρουσιάστηκαν αναλυτικά από τον κ. Σήφη Βουγιουκαλάκη, οι 4 προτεινομένες λύσεις της μελέτης που συνέταξε η εταιρεία.

Αναλυτικά:

1η λύση: Αφορά στην κατασκευή Ανισόπεδου κυκλικού κόμβου στη θέση της ισόπεδης συμβολής της παλιάς εθνικής οδού (ΠΕΟ) στην περιοχή του Ναυτικού Νοσοκομείου Κρήτης με τη νέα Εθνική και την κατασκευή παράπλευρου δρόμου βόρεια της Ν.Ε.Ο. μήκους 1 χλμ. διπλής κατεύθυνσης, από τον ανισόπεδο κόμβο μέχρι τον εγκαταλειμμένο τμήμα της Π.Ε.Ο. στην περιοχή Πλατάνι.

2η λύση: Αφορά στην κατασκευή ανισόπεδου κόμβου στη θέση συμβολής εγκαταλελειμμένου τμήματος της Δημοτικής οδού (Π.Ε.Ο.) στην περιοχή Πλατάνι με τη Νέα Εθνική Οδό.

3η λύση: Περιλαμβάνει τη δημιουργία ισόπεδου κόμβου στη θέση συμβολής του εγκαταλελειμμένου αδιεξόδου τμήματος της παλιάς εθνικής οδού (Π.Ε.Ο.) με τη νέα εθνική οδό στην περιοχή Πλατάνι. Σε αυτή τη λύση, οι μηχανικοί του Δήμου Χανίων πρότειναν να προστεθεί μία παράγραφος που να ορίζει ότι αν σε δύο χρόνια δεν έχει κατασκευάσει ο επιχειρηματίας τον κόμβο, οι υπηρεσίες της Περιφέρειας θα μπορούν να ανακαλέσουν «την προσωρινή διαμόρφωση που περιγράφεται στη μελέτη».

4η λύση: Περιλαμβάνει τη δημιουργία ισόπεδου κόμβου στη θέση συμβολής του εγκαταλελειμμένου αδιέξοδου τμήματος της παλιάς εθνικής οδόυ με τη νέα εθνική οδό στην περιοχή Πλατάνι.

Κατά την τοποθέτηση του ο πρόεδρος της επιτροπής περιβάλλοντος Νίκος Καλογερής, εισηγήθηκε στα μέλη της επιτροπής να εγκρίνουν την τέταρτη προτεινόμενη λύση, με την παράλληλη ενίσχυση του προστατευτικού στηθαίου.

Παράλληλα ο κ. Καλογερής ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει περίπτωση να λειτουργήσει το πρατήριο εάν πρώτα δεν έχει κατασκευαστεί ο ανισόπεδος κόμβος.

Εμείς πολιτικά δεν αμφισβητούμε την επένδυση, ωστόσο δεν υπάρχει περίπτωση να μη διασφαλίσουμε παράλληλα την ασφάλεια των πολιτών, είπε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε ότι προϋπόθεση για τη λειτουργία του πρατηρίου είναι η κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου.

Απέναντι στην εισήγηση Καλογερή, τάχθηκε ο εκπρόσωπος της Ριζοσπαστικής Συνεργασίας  Κρήτης, Γιώργος Αγοραστάκης που πρότεινε στα μέλη της επιτροπής να μην εγκρίνουν καμία από τις προτεινόμενες λύσεις καθώς, όπως είπε χαρακτηριστικά, αρμόδια υπηρεσία για τη μελέτη είναι ο ΟΑΚ και όχι η τεχνική υπηρεσία της περιφέρειας Κρήτης.

Μάλιστα, ο κ. Αγοραστάκης έκανε λόγο για παράνομες πράξεις σημειώνοντας ότι έντεχνα ορισμένοι υποβιβάζουν και αποκρύπτουν το έργο της εν λόγω εταιρείας. Δεν πρόκειται για ένα απλό πρατήριο καυσίμων, αλλά για μονάδα μεταφοράς και αποθήκευσης καυσίμων τύπου SEVESO, είπε χαρακτηριστικά.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι στη συνεδρίαση παρευρέθηκε ο πρόεδρος του τοπικού συμβουλίου κ. Κώστας Φωκάς,  ο οποίος γνωστοποίησε την απόφαση του τοπικού συμβουλίου, που έκανε λόγο για αναρμοδιότητα της Τεχνικής Υπηρεσίας της Περιφέρειας Κρήτης για την εκπόνηση οποιαδήποτε μελέτης κυκλοφοριακής σύνδεσης του ΒΟΑΚ με την εγκατάσταση καυσίμων στο Πλατάνι.