Τη μελέτη τροποποίησης των περιβαλλοντικών όρων του λιμένα Ηρακλείου για την αδειοδότηση του υδατοδρομίου, παρουσίασε στην Επιτροπή Περιβάλλοντος ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου, Απόλλωνας Φιλιππής.

Ο κ. Φιλιππής εξέφρασε την πολιτική βούληση της νέας διοίκησης, που είναι να προχωρήσει με γοργούς ρυθμούς το συγκεκριμένο έργο, λαμβάνοντας υπόψιν τη νησιωτικότητα της χώρας.

Παράλληλα ο Πρόεδρος του ΟΛΗ εξήγησε στα μέλη της Επιτροπής ότι τα αρχικά Master Plan των λιμένων δεν προέβλεπαν την κατασκευή και τη λειτουργία υδατοδρομίων και αυτός είναι ο λόγος που απαιτείται τροποποίηση, ενώ υπογράμμισε ότι υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από πολλά νησιά, όπως Κρήτης, Δωδεκάνησα, Κυκλάδες, ώστε να υπάρξει ένα ολοκληρωμένο δίκτυο υδατοδρομίων για να αδειοδοτηθεί από το ΥΠΕΚΑ.

Επίσης, διαβεβαίωσε την Επιτροπή ότι τόσο η κατασκευή όσο και η λειτουργία του υδατοδρομίου δεν πρόκειται να φέρει σημαντικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

Την ίδια στιγμή ο κ. Φιλιππής υπογράμμισε ότι το Υδατοδρόμιο στο λιμένα Ηρακλείου θα συμβάλλει καθοριστικά στην περαιτέρω ανάπτυξη του Τουρισμού, στην αναβάθμιση του Λιμένα Ηρακλείου, στη διασύνδεση με άλλες περιοχές, στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Ο συνδυασμός της λειτουργίας υδατοδρομίου με τον τομέα της κρουαζιέρας δημιουργεί πολύ θετικές προοπτικές για την τοπική οικονομία, είπε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε ότι τα υδροπλάνα ως μεταφορικά μέσα μπορούν να αρχίζουν και να τελειώνουν την πτήση τους σε υδατικές επιφάνειες (θάλασσα, λίμνες, ποτάμια) ή και σε συμβατικά αεροδρόμια και αυτό αποτελεί το μεγάλο πλεονέκτημα τους.

Παράλληλα, υπογράμμισε ότι τα υδροπλάνα, που είναι περίπου 19 θέσεων, θεωρούνται πολύ ασφαλή μέσα μεταφοράς.

Τέλος ανέφερε συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη μελέτη, ότι για την ίδρυση και εγκατάσταση του προτεινόμενου Υδατοδρομίου στο Λιμένα Ηρακλείου θα απαιτηθούν περιορισμένης κλίμακας επεμβάσεις επί των υφιστάμενων εγκαταστάσεων του λιμένα.

Συγκεκριμένα:

Μια νέα πλωτή προβλήτα 15 μέτρων μήκους και 2,5 μέτρων πλάτους (ελαφριά και αναιρούμενη κατασκευή), ενώ χερσαία θα χρειαστεί ένα μικρό προκατασκευασμένο κτίσμα ως χώρος αναμονής επιβατών, που δεν θα ξεπερνάει τα 25 τμ.