Να καταστήσει το έργο επωφελές τόσο για τους Έλληνες πολίτες όσο και για τον τουρισμό και την οικονομία, χαρακτηρίζει ως δέσμευσή της η Fraport μέσω δήλωσης του Διευθύνοντος Συμβούλου της  Fraport Greece, Alexander Zinell, μετά την επικύρωση από τη Βουλή της σύμβασης παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, μεταξύ αυτώ και του αεροδρομίου Χανίων.

Στη δήλωσή του ο Alexander Zinell, αναφέρει ότι ήδη λαμβάνει θετική ανταπόκριση από επικεφαλής επιχειρήσεων, ενώ στο τέλος της ανακοίνωσης αναφέρεται το χρονικό της παραχώρησης.

Ακολουθεί η ανακοίνωση του Alexander Zinell, που έχει διοριστεί Διευθύνων Σύμβουλος της Fraport Greece:

H Fraport Greece χαιρετίζει την επικύρωση των συμβάσεων παραχώρησης για τα περιφερειακά αεροδρόμια από το Ελληνικό Κοινοβούλιο

Ο Alexander Zinell, που έχει διοριστεί Διευθύνων Σύμβουλος της Fraport Greece, χαιρέτισε την επικύρωση των συμβάσεων παραχώρησης για τα 14 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια:

Η επικύρωση των συμβάσεων για την παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων - μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις στην Ελλάδα - από το Ελληνικό Κοινοβούλιο, αποτελεί ορόσημο για την πρόοδο ενός έργου υποδομής, με ιδιαίτερη σημασία. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε το Ελληνικό Κοινοβούλιο και το Ελληνικό Κράτος για την ψήφο εμπιστοσύνης τους. Δέσμευσή μας είναι, το έργο αυτό να καταστεί επωφελές τόσο για την Ελλάδα και τους πολίτες της, τη βιομηχανία του τουρισμού και την οικονομία, όσο και για τους τουρίστες από όλο τον κόσμο και όσους χρησιμοποιούν τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια γενικότερα».

«Η επιτυχής επικύρωση στέλνει, επίσης, ένα ισχυρό μήνυμα στην παγκόσμια αγορά: Η Ελλάδα κοιτάει μπροστά δημιουργώντας ένα νέο δυναμικό περιβάλλον για επενδύσεις στη χώρα». 

«Μπορούμε πλέον να προχωρήσουν με γρήγορους ρυθμούς στη φάση υλοποίησης του έργου. Η Fraport Greece έχει ήδη ξεκινήσει προπαρασκευαστηκές εργασίες στον σχεδιασμό των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Όλοι μαζί εργαζομάστε με στόχο την ολοκλήρωση του έργου».

«Σύγκεκριμένα, είμαστε σίγουροι ότι η παρουσία μας στην Ελλάδα θα δράσει ως καταλύτης για την ανάπτυξη ένος σημαντικού για τη χώρα κλάδου όπως ο τουρισμός. Σε αρκετές περιπτώσεις, πολλά αεροδρόμια παγκοσμίως, έχουν λειτουργήσει ως κινητήρες των τοπικών οικονομιών. Αυτός είναι ο στόχος μας και για τα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια, καθώς αναμένονται θετικές επιπτώσεις σε τομείς όπως οι υπηρεσίες φιλοξενίας, οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες, το εμπόριο, οι κατασκευές και άλλες υπηρεσίες. Η θετική ανταπόκριση που λαμβάνουμε από επικεφαλής επιχειρήσεων και άλλους εμπλεκόμενους φορείς αποδεικνύει ότι κινούμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση». 

Σχετικά με το έργο των 14 περιφερειακών αεροδρομίων – Μία επωφελής επένδυση και για τα δύο μέρη:  

• Το έργο των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων αποτελεί μία μεγάλη ιδιωτική επένδυση και θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες παραχωρήσεις στην Ελλάδα. Παρέχει σημαντικές δυνατότητες και οφέλη για τον κλάδο του τουρισμού και το σύνολο της ελληνικής οικονομίας, καθώς και για τους κατοίκους των περιοχών που εξυπηρετούν τα αεροδρόμια και τα εκατομμύρια τουριστών που επισκέπτονται την όμορφη Ελλάδα κάθε χρόνο.

• Στον ιδιαίτερα ανταγωνιστικό διεθνή κλάδο του τουρισμού, τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια είναι πύλες ζωτικής σημασίας για έναν από τους πιο σημαντικούς κλάδους της χώρας. Τα περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας περιλαμβάνουν 3 πύλες στην κύρια χώρα (Θεσσαλονίκη, Άκτιον, Καβάλα) και 11 αεροδρόμια στα νησιά (Χανιά, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Κως, Μύκονος, Μυτιλήνη, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος και Ζάκυνθος). Τα 14 αεροδρόμια υποδέχτηκαν συνολικά περισσότερους από 23 εκατ. επιβάτες μέσα στο 2015 (ετήσια αύξηση 6%). Το 73% αυτών των επιβατών αποτελούν διεθνείς ταξιδιώτες.  

• Στις αρχές του 2013 το ΤΑΙΠΕΔ ξεκίνησε ένα διαφανή, διεθνή διαγωνισμό για δύο παραχωρήσεις, 40-ετούς διάρκειας, για τη λειτουργία, τη συντήρηση και ανάπτυξη 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην Ελλάδα. Η κοινοπραξία Fraport –Κοπελούζου συμμετείχε στη διαγωνιστική διαδικασία που είχε προσελκύσει διεθνείς ενδιαφερόμενους.

• Το Νοέμβριο του 2014 το ΤΑΙΠΕΔ επέλεξε την κοινοπραξία Fraport- Κοπελούζου ως προτιμητέο πλειοδότη για τις παραχωρήσεις, 40-ετούς διάρκειας, για τις ομάδες Α και Β, με βάση την υψηλότερη προσφορά των 1,234 δισ. ευρώ και για τις δύο ομάδες. 

• Η Fraport και ο Όμιλος Κοπελούζου δημιούργησαν από κοινού την εταιρεία Fraport Greece η οποία θα είναι ο παραχωρησιούχος για τις δύο παραχωρήσεις. 

• Στις 14 Δεκέμβρη του 2015, η Fraport Greece υπέγραψε συμβάσεις με το ΤΑΙΠΕΔ και το ελληνικό κράτος για τις παραχωρήσεις, 40-ετούς διάρκειας για τις δύο ομάδες. Οι συμβάσεις είναι όμοιες με τις προσφορές που υπέβαλε η κοινοπραξία Fraport- Κοπελούζου τον Νοέμβριο του 2014. 

• Στο τέλος της συναλλαγής αναμένεται να πραγματοποιηθεί η πλήρης καταβολή του προκαταβολικού ποσού για την παραχώρηση, της τάξης των 1,234 δισ. ευρώ, σε συνδυασμό με την ανάληψη της λειτουργίας των αεροδρομίων.                           

• Τα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμιο δεν πωλούνται, παραχωρούνται. Δηλαδή, παραμένουν στην ιδιοκτησία του ελληνικού κράτους.    

• Στη διάρκεια της 40-ετούς περιόδου παραχώρησης, η Fraport Greece θα είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία, τη συντήρηση και την ανάπτυξη των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων. Σύμφωνα με τη σύμβαση, η Fraport Greece θα επενδύσει περίπου 330 εκατ. ευρώ για τη βελτίωση των αεροδρομίων στα πρώτα χρόνια, μέχρι το 2020. Στα επόμενα χρόνια, θα πραγματοποιηθούν επιπλέον επενδύσεις για την αύξηση της χωρητικότητάς τους, με βάση τον όγκο κίνησης. Συνολικά, το ποσό των επενδύσεων θα ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ (περιλαμβάνοντας την επένδυση των 330 εκατ. ευρώ για τις υποδομές στην αρχική φάση).